تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نادانى ريشه همه بديهاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798977946




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انتقاد اوباما از کشتار مسلمانان میانمار |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: انتقاد اوباما از کشتار مسلمانان میانمار
اوباما از امروز (پنجشنبه) به مدت دو روز میهمان دولت میانمار است که طی سال های گذشته حاکمان نظامی آن حقوق اقلیت های نژادی و حدود یک و نیم میلیون مسلمان روهینگیایی را نقض کرده اند.
کد خبر: ۴۴۹۰۱۱
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۵ - 13 November 2014




انجام نشدن اصلاحات، نقض حقوق بشر و حاکمیت نظامیان بر پارلمان میانمار و بخش های دیگر همزمان با سفر "باراک اوباما" رییس جمهور آمریکا مورد توجه رسانه های منطقه جنوب شرق آسیا قرار گرفت.


به گزارش ایرنا، اوباما از امروز (پنجشنبه) به مدت دو روز میهمان دولت میانمار است که طی سال های گذشته حاکمان نظامی آن حقوق اقلیت های نژادی و حدود یک و نیم میلیون مسلمان روهینگیایی را نقض کرده اند.


"باراک اوباما" روز پنجشنبه همزمان با سفر به میانمار در گفت وگو با نشریه "ایراوادی" که به وسیله روزنامه نگاران در تبعید میانمار در تایلند منتشر می شود، روند اصلاحات در میانمار را کند دانست.


وی گفت که در روند گذار به دموکراسی در میانمار طی چهار سال گذشته پیشرفت چندانی حاصل نشده و روند اصلاحات آهسته بوده بوده است.


کارشناسان و تحلیگران سیاسی نیز معتقدند دولت میانمار شاید در اوایل راه اصلاحات قدم هایی برداشته باشد، اما نظامیان، حاضر به سپردن قدرت به دست غیرنظامیان نیستند و این باعث نگرانی است.


آمریکا از سال 2012 و پایان تحریم های میانمار به دلیل وخیم شدن شرایط در میانمار از جمله تبعیض علیه مسلمانان و خشونت و نقض آزادی مطبوعات تنها به این کشور هشدار داده است.


رییس جمهور آمریکا در ادامه گفت که زندانیان سیاسی که از زندان های میانمار آزاد شده اند نیز با محدودیت مواجه هستند و روزنامه نگاران دستگیر شده و یک خبرنگار کشته شده است.


وی با اشاره به مسلمانان روهینگیا که تحت فشار بوداییان تندرو با حمایت دولت قرار دارند، گفت واشنگتن در خصوص وضعیت حقوق بشر در ایالت راخین و برخورد با مسلمانان روهینگیا و سایر جوامع مسلمان که از تبعیض و سوء استفاده رنج می برند نگران است.


اوباما تاکید کرد دولت میانمار باید از امنیت و رفاه تمام مردم این کشور مطمئن شود و حقوق بشر بنیادین و آزادی تمام مردم را محترم بشمارد و تنها در این صورت است که اصلاحات به پیش می رود و میانمار به کامیابی رسیده و جایگاه درست خود را در منطقه و جهان پیدا می کند.


رییس جمهور آمریکا با اشاره به سفر دو روزه خود به میانمار همزمان با بیست و پنجمین نشست سران اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آ.سه.آن) ، از دیدار با رهبران دولتی میانمار، مقامات پارلمانی و جامعه مدنی این کشور خبر داد و تاکید کرد که انتخابات آتی میانمار نقطه عطف مذاکراتش با این مقامات خواهد بود.


انتخابات ریاست جمهوری میانمار قرار است در آخرین هفته ماه اکتبر یا هفته نخست نوامبر سال آینده میلادی (آبان ماه سال 1394) برگزار شود.


وی گفت که کاخ سفید روند انتخابات میانمار را از نزدیک بررسی می کند هر چند نمی توان پیش بینی در این زمینه داشت. این انتخابات می تواند روند ارتباط بین آمریکا و میانمار را شکل دهد.


اوباما از دولت کنونی میانمار خواست برای تمام ناظران داخلی و خارجی مجوز رسمی نظارت بر انتخابات را صادر کند و گفت که واشنگتن از انتخابات عادلانه و اجرای آن از جمله حضور ناظران داخلی در انتخابات حمایت می کند.


رییس جمهور آمریکا با تاکید بر نیاز به اصلاح قانون اساسی میانمار، گفت که در اصلاح قانون باید خواسته مردم منعکس شود و انتخابات شفاف و مطمئن را عملی کند. حقوق اقلیت های قومی و روابط با دولت مرکزی و اکثریت قومی را مدنظر قرار دهد و کنترل بیشتری بر خشونت داشته باشد.


"آنگ سان سوچی" برنده جایزه صلح نوبل و رهبر مخالفان دولت میانمار که فرایند تحول در این کشور در دو سال گذشته را زیر سوال برده و از جامعه بین الملل و آمریکا خواسته است بیش از حد نسبت به اصلاحات میانمار خوش بین نباشند، بدنبال نامزد شدن در انتخابات سال آینده ریاست جمهوری است.


آمریکا نیز از نامزدی "آنگ سان سوچی" برای انتخابات حمایت می کند، اما قانون اساسی فعلی میانمار مانع این اقدام برنده جایزه صلح نوبل می شود.


وی براساس قانون فعلی میانمار به دلیل ازدواج با فردی خارجی نمی تواند رئیس جمهور این کشور شود.


اوباما همچنین خواستار ادامه مذاکرات دولت با گروه های قومی میانمار برای آتش بس و مصالحه ملی شد، اما گفت که ایجاد اعتماد بعد از سال ها منازعه و کشمکش به زمان نیاز دارد.


وی در ادامه از محدودیت مطبوعات، خشونت ها، سوء استفاده از اقلیت ها، کشتار و قتل عام مردم و سوء استفاده جنسی و برده داری در میانمار به شدت انتقاد کرد و گفت که این سوء استفاده ها در تاریخ میانمار دیده شده و مردم خواهان دوری از آن هستند.


رییس جمهور آمریکا تاکید کرد قربانیان سوء استفاده ها مستحق عدالت هستند و عاملان جنایات باید تحت تعقیب قرار گیرند.


وی در ادعایی از "آنگ سان سوچی" که در قبال کشتار اقلیت مسلمان روهینگیا سکوت کرده است به عنوان "نماد دموکراسی" یاد کرد.


این برنده جایزه صلح نوبل برای کسب نظر اکثریت میانماری های بودایی در انتخابات آتی، در برابر کشتار اقلیت مسلمان سکوت کرد و اکنون مورد حمایت کاخ سفید قرار گرفته است.


اوباما قرار است فردا (جمعه) با "آنگ سان سوچی" دیدار و در خصوص فرآیند اصلاحات قانون اساسی ، انتخابات و کمک کاخ سفید به وی به منظور برگزاری انتخابات مذاکره کند.


این دومین سفر رییس جمهور آمریکا به میانمار است.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن