تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خداشناس ترين مردم پر درخواست ترين آنها از خداست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806754790




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مهمان قاپی پدیده زشت نمایشگاه مطبوعات


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مهمان قاپی پدیده زشت نمایشگاه مطبوعات تهران - ایرنا - تابناک نوشت : این وضعیت گاهی به کشیدن میهمان توسط چند تن منجر می شود و گاهی واکنش تند میهمانان را در قبال چنین رفتارهایی در پی داشته که طبیعتاً در شان هیچ یک از مطبوعات کشور و همچنین نمایشگاه مطبوعان نیست و آمدن یا نیامدن یک چهره به غرفه یک رسانه، تاثیر خاصی در اعتبار یک رسانه -به جز ژست- ندارد.


بیستمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات، خبرگزاری ها و وب سایت های خبری با رفتارهایی از سوی برخی از اهالی رسانه همراه شده که وزانت این نمایشگاه را تحت تاثیر خود قرار می دهد و از این منظر محل تامل بوده و نیازمند تجدیدنظر است، هرچند بعید است چنین اصلاح رفتاری را شاهد باشیم.
به گزارش «تابناک»؛ نمایشگاه بین المللی مطبوعات، خبرگزاری ها و وب سایت های خبری در بیستمین دوره خود با برخی مصائبی روبرو است که در ادوار پیشین و به ویژه در چند دوره اخیر مواجه بوده است؛ رویکردی که عملاً این رویداد را گاهی از فضای مورد انتظار از مطبوعات دور ساخته و با اعمال همراهی ساخته که طبیعتاً در شان رسانه های کشورمان نیست و بعید است به جز نمایشگاه مطبوعات، در هیچ نمایشگاه دیگری نیز شاهد تکرارش باشیم.
نمایشگاه مطبوعات به واسطه آنکه هنوز درباره علت برگزاری اش مباحثی مطرح است و برخلاف دیگر نمایشگاه های تخصصی صنعتی، تجاری و...، مطبوعات و رسانه ها محصول خاصی برای عرضه ندارند و محصولاتش در دسترس عموم است، بنابراین کیفیت ارائه یک محصول و یا قیمت در این نمایشگاه معنا ندارد، چرا که محصولی مشابه محصولات صنعتی که محل رونمایی و عرضه شان نمایشگاه های تخصصی است، وجود ندارد.
این نمایشگاه زمینه ساز همکاری های متعدد و گسترده فیمابین چندین رسانه مشابه چندین مجموعه تجاری و تعاملات اینچنینی نیز نبوده و با این اوصاف، شاید بزرگ ترین مزیت نمایشگاه مطبوعات، دیدار اهالی رسانه باشد و اتفاقاً وقفه رخ داده برای این نمایشگاه نیز در راستای هدف گذاری های تازه برای این رویداد بود اما در هر حال نمایشگاه مطبوعات حتی کارکرد نمایشگاه کتاب را نیز ندارد.
مهمان قاپی پدیده زشت نمایشگاه مطبوعات
شاید به همین دلیل، رقابت کاذبی برای حضور میهمانان بیشتر در غرفه ها شکل گرفته و تقریباً چهره ها و مسئولان همه حوزه ها راهی نمایشگاه مطبوعات می شوند و یا به نمایشگاه دعوت می شوند و از همین نقطه شاهد شکل گیری فضای غیرقابل پذیرشی در نمایشگاه مطبوعات هستیم که وجهه کلی مطبوعات کشور را نیز تحت الشعاع قرار می دهد و از این منظر باید رسانه ها در این ارتباط حساس باشند.
در روزهای اخیر همچون چند دوره پیشین نمایشگاه مطبوعات، با ورود یک چهره به نمایشگاه که طبیعتاً به انتخاب و اختیار خود به تعداد مشخصی از غرفه ها مراجعه می کند، شاهد کشمکش به میان متصدیان برخی غرفه ها برای بردن میهمان به غرفه هایشان بوده ایم که بعضاً به تقابل فیزیکی نیز منجر شده است؛ پدیده ای که شاید اصطلاح «مهمان قاپی» بهترین و گویاترین تعبیر ممکن درباره اش باشد.
این وضعیت گاهی به کشیدن میهمان توسط چند تن منجر می شود و گاهی واکنش تند میهمانان را در قبال چنین رفتارهایی در پی داشته که طبیعتاً در شان هیچ یک از مطبوعات کشور و همچنین نمایشگاه مطبوعان نیست و آمدن یا نیامدن یک چهره به غرفه یک رسانه، تاثیر خاصی در اعتبار یک رسانه -به جز ژست- ندارد و از این منظر باید در نظر داشت، چنین رفتاری به خصوص نزد عموم بازدیدکنندگان که ناظرش هستند، چه لطمه ای به اعتبار و وجهه مطبوعات می زند.
هرچند خوشبختانه در این زمینه بخش اعظم رسانه ها مستثنی هستند اما همان اندک مواردی که هر روز مشاهده می شود و توجه و تاسف عامه مردم را نیز در پی دارد نباید اتفاق بیافتد و در این زمینه مطبوعات باید با تذکر جدی در این زمینه، از ادامه این روند که در ادوار اخیر شدت گرفته، جلوگیری کنند.
منبع/ تابناک
اول **


21/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن