تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه قلب از فکر (در گناهان)، برتر از روزه شکم از طعام است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820260517




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آب رساني سيار به بيش از 460 روستاي خراسان جنوبي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۰ آبان ۱۳۹۳ (۲۲:۱ب.ظ)
آب رساني سيار به بيش از 460 روستاي خراسان جنوبي مدير عامل شرکت آب و فاضلاب روستايي خراسان جنوبي با اشاره به 16 سال خشکسالي در استان گفت: در حال حاضر 464 روستاي استان با 17 هزار و 924 خانوار با تانکر سيار آبرساني مي شود.
علي اکبر بسکابادي با بيان اينکه 151 روستاي بالاي 20 خانوار استان فاقد شبکه آبرساني هستند، گفت: امسال 163 روستا در فصل تابستان با مشکل آب مواجه بوده اند.
وي اظهار کرد: طبق سرشماري سال 90 در استان يک هزار و 936 روستا وجود دارد که از اين تعداد 909 روستا بالاي 20 خانوار و يک هزار و 27 روستا کمتر از 20 خانوار جمعيت دارد.
بسکابادي افزود: در حال حاضر 50 روستا نيز داراي شبکه آب رساني،527 روستا مشکل آب ندارند و 179 روستا در استان نيز با کم آبي مواجه هستند.
وي ضريب بهره مندي از آب در روستاها را 72 درصد اعلام کرد و گفت: ميزان هدر رفت در شبکه هاي آبرساني روستايي 32.8 درصد مي باشد.
اين مقام مسوول، طول خطوط انتقال آب روستايي استان را 3 هزار و 731 کيلومتر دانست و بيان کرد: اين خطوط به ازاي هر مشترک 30 متر است و تاکنون 2 هزار و 982 کيلومتر شبکه توزيع نيز اجرا شده که به ازاي هر مشترک در استان 24 متر است.
وي با بيان اينکه حجم مخازن ذخيره آب استان را 100 هزار و 920 متر مکعب است، ادامه داد: به ازاي هر مشترک روستايي در استان 0.95 متر مکعب ذخيره آب وجود دارد.
مدير عامل شرکت آب و فاضلاب روستايي خراسان جنوبي با اشاره به وجود 366 منبع آبي در اختيار براي آبرساني به روستاييان تصريح کرد: از اين تعداد 259 حلقه چاه، 20 چشمه و 77 رشته قنات و 10 منبع از تأسيسات همجوار است.
بسکابادي با اشاره به اينکه مجوز برداشت 28 ميليون مترمکعب آب از منابع خراسان جنوبي صادر شده، گفت: ولي از اين ميزان به دليل کاهش منابع آبي امکان برداشت 17 ميليون و 800 مترمکعب وجود دارد.
وي آبرساني با تانکر سيار را شيوه مديريتي براي مواقع بحران دانست و افزود: متأسفانه به خاطر تداوم خشکسالي در خراسان جنوبي اين روش پايدار شده است.
وي با اشاره به اينکه سالانه 48 روستا در برنامه پنجم توسعه بايد آب رساني سيار شود، ادامه داد: امسال اين استان اجراي آب رساني سيار به 48 روستا را در برنامه دارد.
مدير عامل شرکت آب و فاضلاب روستايي خراسان جنوبي فرسودگي شبکه هاي آبرساني را از ديگر مشکلات آب روستايي بيان کرد و افزود: يکهزار کيلومتر از شبکه هاي آبرساني روستايي استان فرسوده است که سالانه بايد 10 درصد آن اصلاح و نوسازي شود.
بسکابادي با اشاره به اينکه هدر رفت آب در شبکه هاي آب روستايي استان 32.8 درصد است، متذکر شد: بايد ميزان هدر رفت آب در پايان برنامه پنجم به 25 درصد کاهش يابد.
وي گفت: هم اکنون 124 هزار مشترک آب روستايي در خراسان جنوبي وجود دارد که از اين تعداد 118 هزار مشترک در حال حاضر فعال هستند.
مدير عامل شرکت آب و فاضلاب روستايي خراسان جنوبي با اشاره به بحران آب در استان، تصريح کرد: نبايد بيش از ظرفيت دشت ها برداشت آب صورت بگيرد و در صورت تداوم اضافه برداشت ها در سال هاي آينده شاهد از بين رفتن اين منابع آبي خواهيم بود.
بسکابادي با بيان اينکه مديريت صرفه جويي آب توسط مردم و دولت از هدر رفت آب جلوگيري مي کند، گفت: بايد مديريت مصرف آب در استان توسط تمامي کاربران کشاورزي، شرب و بهداشت انجام شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن