تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):چه آسان است مرگى كه در راه رسيدن به عزّت و احياى حق باشد، مرگ عزتمندانه جز زندگى جاو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804388210




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شاهد اراده جدي بخش خصوصي براي حضور در بازار عراق نيستيم/ خبرهاي خوش براي صادرکنندگان دارو به عراق


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۰ آبان ۱۳۹۳ (۹:۴۴ق.ظ)
دانايي فر: شاهد اراده جدي بخش خصوصي براي حضور در بازار عراق نيستيم/ خبرهاي خوش براي صادرکنندگان دارو به عراق سفير ايران در عراق گفت: مجوز صادرات داروهاي توليدي ايران براي عرضه در عراق کسب شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، دانايي فر، سفير ايران در عراق در اولين اجلاس بين المللي تجارت ايران با عراق ابتدا با اشاره به آمار گردشگران عراقي به کشورمان گفت: در سال گذشته بيش از يک ميليون و هفتصد هزار زائر عراقي به ايران سفر کردند و پيش بيني مي کنيم امسال اين عدد به يک ميليون و هشتصد و پنجاه هزار نفر برسد که اين رقم يک عدد استثنايي نسبت به ورود گردشگر به کشورمان است.
وي با اشاره به ورود گردشگران عراقي براي درمان به کشورمان گفت: 20 درصد از اين گردشگران عراقي تنها براي درمان به کشورمان وارد مي شوند و بايد با برنامه ريزي صحيح از اين فرصت و امکان بهترين بهره برداري و استفاده را برد.
وي با اشاره به مجوز صادرات داروي ايراني به عراق تصريح کرد: در ماه هاي اخير موفق به اخذ مجوز صادرات داروهاي توليدي ايران به عراق را کسب کرده ايم؛ يکي از موانع در صادرات دارو و تجهيزات پزشکي به عراق نبود همين مجوز بود که خوشبختانه با فعاليت هايي که صورت گرفت از اين به بعد ورود داروهاي توليد شده ايران به عراق مانعي ندارد.
وي ادامه داد: البته صادرات دارو به شرط آن است که صادرکنندگان اين بخش داروهاي مورد نظر را به سقف برسانند.
سفير جمهوري اسلامي ايران در عراق در خصوص بازار دارو در اين کشور نيز اشاره اي داشت و اظهار کرد: صادرکنندگان ما بايد بتوانند نقش و سهم مهمي از بازار 3 ميليارد دارو به عراق را براي کشورمان به دست بياورند.
دانايي فر در بخش ديگر به صادرات مواد غذايي به کشور عراق اشاره داشت و اذعان داشت: در گذشته صادرات مواد غذايي انحصارا از مرز کردستان به عراق صورت مي پذيرفت اما از دو ماه و نيم قبل اين مجوز به ساير مرزهاي کشور نيز انتقال پيدا کرد و صادرکنندگان مي توانند علاوه بر مرزهاي شمالي از مرزهاي جنوبي نيز اقدام به صادرات مواد غذايي به عراق کنند.
وي در خصوص مجوز ورود کاميون ها به عراق نيز گفت: مجوز ورود کاميون ها يا حمل يک سره از ماه هاي گذشته اخذ شده است اما شرکت هاي ترانزيتي بين المللي کشورمان بايد با شرکت هاي ترانزيتي بين المللي عراق اين موضوع را اجرايي کنند زيرا دو کشور از نظر مجوز اعطايي در سطح دولت، مرزها و ويزا براي کاميون ها هماهنگي هاي لازم صورت گرفته است.
دانايي فر در خصوص تاسيس مرز جديد ديگري بين دو کشور اشاره داشت و خاطرنشان کرد: به زودي شاهد افتتاح نهمين مرز بين المللي «مندلي» هستيم که تجارت به عراق و بغداد را نزديکتر مي کند.
سفير جمهوري اسلامي ايران در عراق با اشاره به فعاليت بخش خصوصي در کشور عراق گفت: علي رغم کسري بودجه اي که در عراق وجود دارد و همچنين کاهش قيمت نفت و داعش، کشور عراق و بخش خصوصي اين کشور جزو کشورهاي غني به حساب مي آيند؛ اما متاسفانه يکي از کشورهايي که کمترين شرکت را در عراق به ثبت رسانده جمهوري اسلامي ايران است و بخش خصوصي ما هنوز به طور جدي براي حضور در عراق اراده جدي را نشان نداده است.
دانايي فر با اشاره به حجم صادرات لبنيات کشور به عراق نيز اشاره داشت و اظهار کرد: حجم صادرات لبنيات به عراق در سال گذشته 700 ميليون دلار بود که نکته قابل توجه آن شبکه توزيع بسيار مناسب و هدفمند آن بود که به صورت ساماندهي شده و مناسب تمامي محصولات لبني را سر سفره هاي مردم و حتي در سفره هاي مديران و دولتمردان آن کشور مي توان شاهد بود.
وي در پايان در خصوص لزوم بودن نماينده اي قدرتمند براي بخش خصوصي در کشور عراق گفت: بايد نمايندگي هاي قدرتمند براي حضور در عراق داشته باشيم زيرا اين افراد هستند که مي توانند ارتباط مناسب و قدرتمند را ما بين تهران و بغداد فراهم کنند؛ اگر امروز خودروسازهاي ما در عراق موفق اند به دليل وجود نمايندگان قدرتمند و موفق در کشور عراق است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن