تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه چيز است كه اگر مردم آثار آن را مى‏دانستند، به جهت حريص بودن به خير و بركتى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802816239




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کسب بازار 30 ميليارد دلاري عراق دور از دسترس نيست/لزوم افزايش سقف بيمه تجار


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۰ آبان ۱۳۹۳ (۹:۲۴ق.ظ)
معاون اجرايي رييس جمهور: کسب بازار 30 ميليارد دلاري عراق دور از دسترس نيست/لزوم افزايش سقف بيمه تجار معاون اجرايي رييس جمهور اظهار داشت: براي افزايش تجارت بين ايران و عراق نياز به نشست هاي گوناگون، نمايشگاه هاي متعدد و همچنين بانک هاي مشترک با عراق داريم تا تجارت دو کشور از روند فعلي با جهش مناسبي رو به رو شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، محمد شريعتمداري، معاون اجرايي رئيس جمهور در اولين اجلاس بين المللي تجارت ايران و عراق با اشاره به روابط دو کشور اظهار کرد: روابط دو کشور روابطي راهبردي و استراتژيک است؛ اين روابط و همکاري ها در عرصه هاي گوناگوني از ابتداي تاسيس دولت اسلامي عراق پايه گذاري شده و همواره اين روابط روند رو به رشدي را در ماه هاي اخير و پس از انتخابات عراق شاهد بوده ايم.
شريعت مداري با اشاره به آمار و ارقام موجود تجارت ما بين دو کشور گفت: با نگاه به آمار و ارقام بسيار خوشحال شدم زيرا نسبت اين آمار که هنوز دولت اسلامي بر سر کار نيامده بود تفاوت هاي فراواني را دارد زيرا در طي 10 سال اخير يعني از سال 83 تا به امروز حجم تجارت دو کشور به بالاي 20 درصد افزايش پيدا کرده است که اين آينده اي نويدبخش را نشان مي دهند.
وي ادامه داد: سقف 25 تا 30 ميليارد دلار سهم قابل دسترسي براي دستيابي تجار به بازار عراق است. اما امروز با اين اهداف فاصله داريم و بايد با هدف گذاري مناسب به اين سهم سوق پيدا کنيم.
وي به راه هاي افزايش تبادلات تجاري بين دو کشور اشاره کرد و افزود: تاکنون نشست هاي گوناگون، نمايشگاه هاي متعدد و مشترک تاسيس و برپا شده است و تجار دو طرف شناخت خوبي را نسبت به توانمندي هاي يکديگر به دست آورده اند و بايد با تکيه بر اين موضوع و شناخت عميق تر به کالاهاي توليدي اقدام کنيم.
شريعت مداري در خصوص متنوع سازي کالاهاي توليدي کشور گفت: متنوع سازي بايد در دستور کار تمامي توليدکنندگان و صادرکنندگان قرار بگيرد اگر مي خواهيم براي آينده برنامه ريزي مناسبي داشته باشيم ضمن آنکه اهداف خود را رو به جلو طي کنيم بايد تنوع در توليد کالاهاي داخلي افزايش يابد.
وي ادامه داد: با توجه به حجم 160 ميليارد دلاري بازار عراق دسترسي به اهدافي که مدنظر کشورمان است چندان دور از دسترس نيست.
معاون اجرايي رئيس جمهور با اشاره به حوزه خدمات فني و مهندسي تاکيد کرد: مهندسي داخلي ما در حوزه ساختن سد، راه، نيروگاه، پالايشگاه و غيره در دنيا صاحب تجربه و سبک است و کارهاي خوبي را در حوزه هاي گوناگون به نام خود ثبت کرده اند. بايد در اين بخش به بازار مورد نياز عراق وارد شويم و پروژه هاي بيشتري را دريافت کنيم.
شريعت مداري با اشاره به نقاط ضعف بين تبادلات تجاري دو کشور نيز گفت: برخي روابط بانکي و بيمه اي دو کشور بايد از نوع روابطي که امروز با همسايگان کشورمان داريم جدا شويم زيرا بايد از نظام بين المللي و تحريمي که ما در آن هستيم فاصله بگيريم و قدم در راه تاسيس بانک هاي مشترک با همسايگان کشورمان باشيم.
وي افزود: البته لازم نيست که سهام بانک مشترک سهام دولتي باشد و بخش خصوصي مي تواند پيش قدم در اين عرصه باشد؛ تاسيس بانک مشترک مي تواند جايگزين روند کارگزاري نه چندان مطلوب بين بانک هاي عراقي و ايراني را بگيرد.
وي در پايان با اشاره به بيمه ها نيز گفت: بيمه دولتي تا سقف 300 ميليون دلار را براي فعاليت هاي اقتصادي مهيا کرده است که البته اين مقدار اعتبار کافي نيست و بايد افزايش سقف بيمه ها افزايش پيدا کند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن