تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 31 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):دوست ندارم جوانى از شما [شيعيان] را جز بر دو گونه ببينم: دانشمند يا دانشجو.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

کود مایع

سایت نوید

Future Innovate Tech

باند اکتیو

بلیط هواپیما

بلیط هواپیما

صمغ های دارویی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799931252




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شعله ور شدن آتش جنگ در شرق اوکراین


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:



شعله ور شدن آتش جنگ در شرق اوکراین
جدایی‌طلبان هوادار روسیه در شرق اوکراین ارتش این کشور را متهم می‌کنند که هدفمندانه خانه‌های مردم را هدف قرار داده و با بمب‌های آتش زا به این مراکز آسیب می‌رسانند.



به این مطلب امتیاز دهید

  به گزارش سرویس بین الملل جام نیوز، سازمان امنیت و همکاری اروپا نگران افزایش تنش‌ها در شرق اوکراین میان نیروهای دولتی و جدایی طلبان هوادار روسیه است. رئیس سازمان امنیت و همکاری اروپا به دوطرف درگیری هشدار داد آتش‌بس توافق‌شده را رعایت کنند.   قبل از هشدار دیدیر بورک‌هالتر، وزیر امور خارجه سوئیس و رئیس کنونی سازمان امنیت و همکاری اروپا، درگیری شدیدی در دونتسک میان ارتش اوکراین و نیروهای جدایی طلب درگرفت. دونتسک یکی از مراکز پراهمیت جدایی‌طلبان هوادار روسیه در شرق اوکراین است.   به گزارش دویچه وله، گفته می‌شود که این نخستین درگیری در ابعاد وسیع پس از برقراری آتش‌بس در ماه سپتامبر میان دوطرف بوده است. به گزارش خبرگزاری‌ها این درگیری ساعت دو صبح روز یکشنبه (۱۸ آبان / ۹ نوامبر) آغاز شد و به شدت ادامه یافت، اما صبح روز یکشنبه از شدت درگیری‌ها کاسته شد.  

  جدایی‌طلبان هوادار روسیه در شرق اوکراین ارتش این کشور را متهم می‌کنند که هدفمندانه خانه‌های مردم را هدف قرار داده و با بمب‌های آتش زا به این مراکز آسیب می‌رسانند.   ادوارد باسورین، معاون فرمانده جدایی‌طلبان هوادار روسیه در شرق اوکراین گزارش‌ها در باره نقل و انتقالات نیروهای روسیه را در مناطق مرزی اوکراین رد کرد. او در دونتسک گفت آن چه سازمان امنیت و همکاری اروپا در این باره گزارش داده، مربوط به نقل و انتقالات عادی مبارزان دونتسک است.   آتش‌بس میان ارتش اوکراین و جدایی‌طلبان هوادار روسیه در شرق اوکراین روز پنجم سپتامبر برقرار شد. این آتش‌بس اما در هفته‌های گذشته چندین بار شکست و هر بار دوطرف یکدیگر را مسئول آغاز درگیری‌ها معرفی کردند.   دولت اوکراین اعلام کرده است که از روز جمعه (۱۶ آبان / ۷ نوامبر) تاکنون ۹ سرباز ارتش این کشور در درگیری‌ها با جدایی‌طلبان شرق اوکراین کشته شده‌اند. سازمان ملل متحد شمار کشتگان درگیری‌ها در این کشور را طی هفت ماه گذشته بیش از چهارهزار نفر معرفی کرده است.   وب سایت بی بی سی نیز به نقل از برنادت میهان، سخنگوی کمیته امنیت ملی کاخ‌سفید گفته: "ما از بالا گرفتن دوباره درگیری‌ها در شرق اوکراین و همچنین دریافت گزارش‌های متعدد که از حرکت کاروان‌های جدایی‌طلبان مورد حمایت روسیه که حاوی تسلیحات سنگین و تانک است و به سوی خط مقدم درگیری در حرکتند، به شدت نگرانیم."   "ما به تلاش‌های خود برای دعوت از طرفین جهت حفظ آتش‌بس ادامه می‌دهیم. هرگونه تلاش از سوی جدایی‌طلبان برای تصرف و کنترل مناطق جدید نقض آشکار آتش بس مینسک خواهد بود."    

    بی بی سی نیز افزود: کاخ سفید و اتحادیه اروپا نسبت به آنچه تجهیز و صف آرایی دوباره جدایی‌طلبان در شرق اوکراین خوانده شده، اظهار نگرانی کرده و گفته‌اند این موضوع می‌تواند تهدیدی برای آتش‌بس جاری میان طرفین درگیر تلقی شود.    

حرکت کاروان تسلیحات سنگین بدون نشان در مناطق تحت کنترل جدایی‌طلبان     *افزایش تنش‌ها میان روسیه و غرب بحران اوکرین سبب شده تنش‌ها میان روسیه و غرب به شدت افزایش یابند. هنری کیسینجر، وزیر خارجه پیشین آمریکا، امکان بروز "جنگ سرد" جدیدی میان غرب و روسیه را محتمل دانست. کیسینجر در گفت‌وگو با خبرنگار هفته‌نامه آلمانی "اشپیگل" گفت در صورتی که این خطر نادیده گرفته شود، احتمال بروز یک "تراژدی" ممکن است.    

هنری کیسینجر وزیر خارجه پیشین آمریکا  
بحران اوکراین بر نشست شورای همکاری اقتصادی آسیا-اقیانوس آرام (آپک) نیز سایه افکنده است. این نشست قرار است روزهای دوشنبه و سه شنبه (۱۹ و ۲۰ آبان / ۱۰ و ۱۱ نوامبر) در پکن برگزار شود.   هنوز مشخص نیست آیا در حاشیه شورای همکاری اقتصادی آسیا-اقیانوس آرام گفت‌وگویی میان ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در باره اوکراین انجام خواهد شد یا نه.   هانس دیتریش گنشر، وزیر خارجه پیشین آلمان نیز در رابطه با بحران غرب و روسیه بر سر اوکراین در گفت‌وگو با خبرنگار روزنامه آلمانی "بیلد آم زونتاگ" خواستار بازبینی روابط با روسیه در جهت مثبت شد.   گنشر گفت در شرایط تهدیدهای جریان تروریستی داعش، علایق روسیه و غرب بسیار بیشتر از موردهای تفرقه آنها است.   آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، نیز روز شنبه (۱۷ آبان / ۸ نوامبر) در مراسمی به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد فروپاشی دیوار برلین در ارتباط با دستاوردهای فروپاشی این دیوار و شباهت آن با رویدادهای اوکراین، در پایتخت آلمان گفت: «ما می‌توانیم در فرایند تحقق پدیده‌ها تاثیری مثبت برجای گذاریم.»   قبل از سخنرانی آنگلا مرکل میخائیل گورباچف٬ رهبر سابق اتحادیه جماهیر شوروی که به معمار فروپاشی مشهور است٬ در برلین٬ با اشاره به تعمیق تنش‌ها بر سر بحران اوکراین٬ هشدار داده بود که جهان در آستانه یک جنگ سرد دیگر قرار گرفته و این روزها را یادآور روزهای پیش از فروپاشی دیوار برلین دانست.    

میخائیل گورباچف رهبر پیشین اتحادیه جماهیر شوروی     میخائیل گورباچف ۸۳ ساله در ادامه گفت: «برخی حتی معتقدند که جنگ سرد دوم آغاز شده است.»     103  




۱۹/۰۸/۱۳۹۳ - ۱۴:۰۱




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن