تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 16 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به خدا قسم سه چيز حق است: هيچ ثروتى بر اثر پرداخت صدقه و زكات كم نشد، در حق هيچ كس ستم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799603954




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طرح تحول نظام سلامت، خدمتی صادقانه با دستاوردهایی ارزشمند


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: طرح تحول نظام سلامت، خدمتی صادقانه با دستاوردهایی ارزشمند
طرح تحول نظام سلامت، خدمتی صادقانه از سوی دولت در حوزه بهداشت و درمان به شمار می رود که رضایت اقشار مختلف مردم و جامعه پزشکی را به همراه داشته است.
به گزارش نامه نیوز، این طرح با سه رویکرد حفاظت مالی از مردم، ایجاد عدالت در دسترسی به خدمات سلامت و ارتقای کیفیت خدمات بهداشتی درمانی از 15 اردیبهشت امسال به اجرا درآمد.

تاکنون سه مرحله از طرح تحول نظام سلامت در کشور اجرایی شده است؛ مرحله نخست اهدافی چون کاهش میزان پرداختی بیماران بستری در بیمارستان های دولتی، برنامه ترویج زایمان طبیعی، حضور پزشکان متخصص مقیم در بیمارستان های دولتی و برنامه حفاظت مالی از بیماران صعب العلاج را دنبال می کرد.

مرحله دوم این طرح به تحول در حوزه بهداشت باز می گردد که در آن پنج هدف مهم شامل ارتقای شاخص های بهداشتی، بهبود کیفیت خدمت، رضایت مردم، کنترل هزینه ها و عدالت در سلامت پیگیری شد.

اجرای مرحله سوم طرح تحول نظام سلامت از چند روز گذشته و با ارایه کتاب ارزش های نسبی سلامت جمهوری اسلامی ایران در سال 93 آغاز شد که بر اساس آن، پرداختی مردم بابت خدمات سلامت کاهش می یابد.

این کتاب مهمترین زمینه را برای کنترل تعرفه های غیرقانونی فراهم می کند.

اجرای مرحله سوم طرح تحول نظام سلامت همانند دو مرحله دیگر، امید دیگری را در مردم و بیماران ایجاد و مردم را از اجرای این طرح خوشحال و راضی کرده است.

از این رو رضایت مردم و آرامش بیماران را می توان از جمله دستاوردهای شیرین این طرح برای دست اندرکاران حوزه بهداشت و درمان به شمار آورد.

* رضایتمندی مردم از طرح تحول نظام سلامت

پس از آغاز اجرای مرحله سوم طرح تحول نظام سلامت در کشور، جمعی از مردم استان گیلان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا از اجرای این طرح ابراز رضایت کرده و آن را مرهمی برای کاهش درد و رنج بیماری توصیف کردند که در کاهش مشکلات مالی بیماران بسیار تاثیرگذار است.

سهیل محمدی زاده با قدردانی از مسوولان و دست اندرکاران اجرای این طرح گفت: طرح تحول نظام سلامت مصداق واقعی توجه به مردم و خدمتی صادقانه به آنان در حوزه بهداشت و درمان است.

وی افزود: با اجرای تحول نظام سلامت پرداختی از جیب مردم در هنگام بیماری کاهش یافته و که کمک خوبی برای آن دسته از خانواده هایی که قادر به پرداخت هزینه های سنگین بیمارستان ها نیستند، به شمار می رود.

وی اظهار امیدواری کرد، با اجرای دقیق طرح تحول نظام سلامت و نظارت های لازم، مردم از خدمات این طرح بزرگ به خوبی بهره ببرند.

فاطمه صادقی شهروند گیلانی دیگری نیز طرح تحول نظام سلامت را کار بزرگی در حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه دانست و گفت: با اجرای این طرح فشار کمتری در زمینه هزینه های درمانی به خانواده ها وارد می شود.

وی با بیان این که طرح تحول نظام سلامت کمک بزرگی به مردم است، افزود: در این طرح توجه ویژه ای به تحقق عدالت در سلامت شده و همین مهم نیز رضایت مردم را به همراه داشته است.

* تحول نظام سلامت از مهمترین طرح های درمانی کشور

جمعی از روسای بیمارستان های استان گیلان نیز طرح تحول نظام سلامت را از اقدامات مهم دولت تدبیر و امید و وزارت بهداشت و درمان دانستند و به ایرنا گفتند: این طرح از مهمترین طرح های درمانی کشور است.

رییس مرکز آموزشی درمانی الزهرا(س) رشت گفت: طرح تحول نظام سلامت، طرحی مهم و ارزشمند برای اجرای عدالت در سلامت می باشد که موجب رضایتمندی بیماران شده است.

رویا فرجی افزود: ارتقای سیستم درمانی و خدمات رسانی بهتر به مردم، کاهش پرداخت هزینه های بیمارستانی از سوی مردم و تجهیز بیمارستان ها از نظر فضای فیزیکی و ارایه خدمات پاراکلینیک از اهداف اجرای این طرح است.

وی اظهار کرد: کاهش دغدغه های مردم از نظر تامین دارو، اقدامات پاراکلینیک، کاهش هزینه های پرداختی بیماران مراجعه کننده به بیمارستان های دولتی، آموزشی درمانی و استقرار پزشک مقیم از نقاط قوت طرح تحول نظام سلامت است.

رییس مرکز آموزشی درمانی شفا رشت نیز گفت: طرح تحول نظام سلامت در این مرکز در حال اجراست و در زمان حاضر مشکلی در اجرای آن وجود ندارد.

هادی رحیمی؛ افزود: حفاظت مالی شهروندان در برابر هزینه های سلامت با محوریت اقشار آسیب پذیر از طریق ساماندهی تامین خدمات بیمارستانی، کاهش پرداخت سهم بیماران بستری، ارتقای کیفیت خدمات سلامت در مناطق کمتر توسعه یافته کشور با هدف افزایش دسترسی مردم به خدمات مراقبت های سلامت در سطح دوم و سوم و جذب و ماندگاری پزشکان در این مناطق از اهداف کلی اجرای این طرح است.

وی اظهار داشت: بهره مندی بهنگام مردم از خدمات درمانی از طریق حضور دایم پزشکان متخصص در بیمارستان، ارتقای کیفیت ویزیت و ماندگاری پزشکان، حفاظت مالی از بیماران نیازمند در برابر هزینه های کمرشکن سلامت و ارتقای شاخص های سلامت مادران و نوزادان از طریق کاهش سزارین از نقاط قوت این طرح است.

رییس مرکز آموزشی، درمانی و تحقیقاتی قلب دکتر حشمت رشت نیز گفت: طرح تحول نظام سلامت به منزله برقراری و رعایت عدالت درمان برای همه اقشار جامعه است.

عباس صدیقی نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح برای افراد کم بضاعت و بی بضاعت بسیار سودمند است و اهداف نظام جمهوری اسلامی در حوزه سلامت می تواند در قالب این طرح تحقق یابد.

* گامی در راستای تحقق عدالت در سلامت

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان گفت: طرح تحول نظام سلامت، گامی مهم و ارزشمند در راستای عدالت در سلامت و کاهش پرداختی از جیب مردم است.

محمدتقی آشوبی افزود: کاهش پرداختی بیماران از بابت دریافت خدمات درمانی بزرگترین نقطه قوت برنامه تحول نظام سلامت است.

وی طرح تحول نظام سلامت را کار بزرگ دولت دانست و اظهار کرد: اجرای طرح تحول نظام سلامت، موجب حفاظت مالی شهروندان در برابر هزینه های سلامت با محوریت اقشار آسیب پذیر از طریق ساماندهی تامین خدمات بیمارستانی است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان گفت: با اجرای طرح تحول نظام سلامت از 15 اردیبهشت تاکنون شاهد رضایت مردم، بیماران و همراهان آنها در بیمارستان ها هستیم.

وی در رابطه با اجرای مرحله سوم طرح تحول نظام سلامت همزمان با سراسر کشور در استان گیلان گفت: 20 سال تعرفه های پزشکی تغییری نکرده بود که با اجرای این طرح تعرفه ها واقعی شده است.

وی با بیان این که با افزایش تعرفه ها فرانشیز پرداختی در بیمارستان های دولتی کاهش یافته است، اظهار کرد: با وجود این افزایش، میزان پرداختی از جیب مردم افزایش نیافته است.

آشوبی تصریح کرد: مرحله سوم طرح تحول نظام سلامت اقدامی دیگر برای کاهش پرداختی بیماران است و کاهش سهم و فرانشیز بیماران از هزینه های درمان سرپایی و خدمات پاراکلینیک شامل تصویر برداری و خدمات آزمایشگاهی در مراکز دولتی است.

وی به راه اندازی سامانه 1690 اشاره و خاطرنشان کرد: اگر مردم در رابطه با دریافت غیرمتعارف از پزشکی شکایتی دارند، می توانند از طریق این سامانه یا با مراجعه به معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان موضوع را اطلاع دهند.

وی با بیان این که هیچ تخلفی در بیمارستان ها قابل بخشش نیست، تصریح کرد: موارد تخلف در بیمارستان ها از طریق سامانه یاد شده به ثبت می رسد و پس از ارایه مدارک از سوی شاکی بیمارستان ها موظفند به مدت 10 روز به ارایه پاسخ اقدام کنند.

مجتمع درمانی الزهرا (س)، بیمارستان قلب دکتر حشمت و بیمارستان رازی در شهر رشت، بیمارستان شهید انصاری در رودسر، بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) در فومن، مجتمع درمانی 31 خرداد در شهر منجیل، بیمارستان کوثر در آستانه اشرفیه، بیمارستان حضرت سیدالشهدا (ع) در لاهیجان و مجتمع درمانی امینی لنگرود از جمله مراکز درمانی دولتی در گیلان هستند.

در مجموع 22 بیمارستان دولتی با 2 هزار و 338 تخت در استان گیلان فعال است.


منبع: ایرنا


۱۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن