تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فال بد زدن شرك است و هيچ كس ازما نيست مگر اين كه به نحوى دستخوش فال بد زدن مى شود، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819080602




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وقتي واليبال قرباني سياست مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: وقتي واليبال قرباني سياست مي‌شود
پيش بيني محمدرضا دوارزني درست از آب در آمد و 24 ساعت پس از صحبت‌هاي رئيس فدراسيون واليبال درباره اينكه مخالفان نظام جمهوري اسلامي به دنبال منزوي كردن واليبال ايران هستند، فدراسيون جهاني واليبال ديروز در نامه‌اي ميزباني رقابت‌هاي واليبال قهرماني نوجوانان جهان را از ايران گرفت و به آرژانتين داد.
نویسنده : سعيد احمديان 


پيش بيني محمدرضا دوارزني درست از آب در آمد و 24 ساعت پس از صحبت‌هاي رئيس فدراسيون واليبال درباره اينكه مخالفان نظام جمهوري اسلامي به دنبال منزوي كردن واليبال ايران هستند، فدراسيون جهاني واليبال ديروز در نامه‌اي ميزباني رقابت‌هاي واليبال قهرماني نوجوانان جهان را از ايران گرفت و به آرژانتين داد. بهانه آنها ممنوعيت ورود بانوان به ورزشگاه‌ها در ايران و بازداشت بانوي ايراني – بريتانيايي است كه براي تماشاي واليبال به آزادي رفته بود؛ بهانه‌اي كه هر چند مقامات قضايي ايران آن را رد مي‌كنند اما به نظر مي‌رسد اكنون به دستاويزي تبديل شده تا غربي‌ها با تأكيد بر روي آن واليبال را هم وارد بازي‌هاي سياسي كنند.
    
فشارها عليه واليبال ايران از يك هفته پيش كليد خورد. بازداشت غنچه قوامي در جريان حضور در مقابل استاديوم واليبال با هدف تماشاي ديدار تيم ايران برابر ايتاليا در جريان ليگ جهاني در خرداد گذشته سبب شد تا غربي‌ها اين بار از پنجره ورزش، خواسته‌هايشان را بر ايران تحميل كنند. در سي‌وچهارمين كنگره جهاني واليبال در سارديناي كالياري در كشور ايتاليا بود كه رئيس برزيلي فدراسيون جهاني واليبال، در سخنراني خود از دولت ايران خواست غنچه قوامي، شهروند ايراني ـ بريتانيايي را كه در ۱۸ هفته گذشته‌، در بازداشت به سر برده آزاد كند. گراسا خطاب به حاضران در كنگره گفت:«همكاران گرامي، همان‌طور كه مي‌دانيد زني در ايران به اسم غنچه قوامي به خاطر حضور در محل استاديوم واليبال در روز بازي ايران و ايتاليا در تهران، ۱۲۶ روز است كه در بازداشت به سر مي‌برد. ما در حالت عادي، هرگز در قوانين كشورها دخالت نمي‌كنيم. اما مطابق با منشور المپيك، فدراسيون جهاني واليبال، متعهد به فراگير بودن و حق زنان براي شركت در ورزش بر اساس برابري است.»
وي ادامه داد:«همان‌طور كه مي‌دانيد من نامه‌اي به رئيس‌جمهور اسلامي ايران نوشتم و از او خواستم تا در اين موضوع خيلي حساس، دخالت و آزادي غنچه قوامي را تضمين نمايد. فدراسيون واليبال ايران نيز در حال تلاش مداوم براي آزادي اين زن جوان است اما او همچنان در بازداشت به سر مي‌برد. من مطمئنم كه شما امروز در بيان خواست آزادي فوري غنچه قوامي به من خواهيد پيوست و همچنين اين موضوع كه زنان در سراسر جهان مي‌بايست اجازه تماشا و شركت در مسابقات واليبال را بر اساس برابري داشته باشند.» بعد از اين سخنان، ۲۱۰ نماينده فدراسيون‌هاي كشورهاي عضو در اين كنگره، حمايت خود را از درخواست رئيس فدراسيون جهاني واليبال اعلام كردند.
محمدرضا داورزني رئيس فدراسيون واليبال ايران كه در آن اجلاس جهاني حاضر بوده در اين‌باره ديروز به خبرآنلاين گفت:«ادعاهاي رسانه‌هاي غربي دروغ است. واليبال اين روزها برند موفقي براي جمهوري اسلامي است و دشمنان نظام نمي‌توانند اين موفقيت را تحمل كند و دنبال حذفش هستند. در روز بازي ايران و ايتاليا اتفاقي نيفتاده. اين همه دختر ديگر هم آن روز در كنار او در حوالي ورزشگاه بودند و بعد از دخالت نيروهاي انتظامي به فاصله چند ساعت به خانه‌هاي‌شان برگشتند. چرا براي آنها اين اتفاق نيفتاده كه يك روز بعد احضار شوند و بازداشت شوند؟ اين پرونده اصلاً ورزشي نيست.»
رئيس فدراسيون واليبال ادامه داد:« يك دختر به بهانه ديگري بازداشت شده، اين ماجرا چه ارتباطي به ايران دارد؟ اما آنها هدف‌شان ناكام گذاشتن واليبال است كه حالا يكي از نمادهاي پيروزي جمهوري اسلامي و مردم ايران است. مي‌خواهند اين شادي را از مردم ما بگيرند. براي همين است كه رئيس فدراسيون اتريش دوره افتاده تا ما را محروم كنند. اين چيزها بهانه است. اصل ماجرا دشمني‌شان با موفقيت بچه‌هاي واليبال است كه خار چشم‌شان شده است. واقعاً اگر اين خانم فقط تابعيت ايراني داشت اين همه جنجال به‌پا مي‌كردند؟ اصلاً اين پرونده چه ارتباطي به واليبال دارد؟»
    
با اين حال پس از جوسازي مسئولان فدراسيون جهاني واليبال پيش از ظهر ديروز بود كه اعلام شد ميزباني رقابت‌هاي واليبال قهرماني نوجوانان جهان از ايران پس گرفته شده است تا نخستين تركش‌هاي بازي سياسي غرب با استفاده از حربه ورزش به ايران بخورد. فدراسيون بين‌المللي واليبال با ارسال نامه‌اي به ايران اعلام كرد كه ميزباني مسابقات جهاني نوجوانان را در سال 2015 از كشورمان گرفته و به آرژانتين داده است.
اين در حالي است كه ميزباني اين مسابقات در مجمع عمومي هفته گذشته فدراسيون بين‌المللي واليبال در ايتاليا با نظر اكثريت اعضا به ايران داده شد. فدراسيون بين‌المللي واليبال در خبرهاي منتشره درباره علت بازپس‌گيري اين ميزباني از بازداشت يك زن سخن به ميان آورده است كه به ادعاي اين فدراسيون خرداد ماه امسال به علت حضور در سالن واليبال براي تماشاي ديدار ايران و ايتاليا در ليگ جهاني بازداشت شده است. اين جوسازي‌ها در حالي است كه غنچه قوامي نه به خاطر حضور در سالن براي تماشاي مسابقه واليبال بلكه به گفته سخنگوي قوه قضائيه به اتهام فعاليت تبليغي عليه نظام بازداشت و ازسوي شعبه 26دادگاه انقلاب به يك سال حبس تعزيري محكوم شده است.
با اين وجود سايت خبري اينسايد دگيمز در يك گزارش اختصاصي نوشت: فدراسيون بين‌المللي واليبال اعطاي ميزباني رويدادهاي ورزشي به ايران را مشروط به لغو ممنوعيت حضور زنان در سالن‌هاي مسابقات كرده است. هر چند اين محروميت شامل ميزباني ليگ جهاني سال آينده نمي‌شود اما احتمال اين وجود دارد ميزباني رقابت‌هاي قهرماني مردان آسيا كه سال‌آينده در تهران برگزار مي‌شود هم از ايران گرفته شود.
پس از اين نامه بود كه رئيس فدراسيون جهاني واليبال با اشاره به وجود رد پاي لابي‌هاي صهيونيستي در اين ماجراها ديروز به فارس گفت:« استكبار جهاني سال‌ها است عليه جمهوري اسلامي كار مي‌كند و حالا واليبال خاري شده در چشم آنها، چون نمي‌توانند موفقيت‌هاي جوانان شايسته اين مرز و بوم را سانسور كنند ناراحت مي‌شوند و دنبال بهانه مي‌گردند تا مانع رشد آن شوند، چراكه واليبال مي‌شود بلندگوي نظام جمهوري اسلامي. متأسفانه با نام حقوق بشر بهانه پيدا مي‌كنند تا به ايران ضربه بزنند. مي‌خواهند فشار بياورند تا ايران تحت فشار آنها دست به كارهايي بزند. بحث حضور بانوان در ورزشگاه‌ها را هم مي‌توانيم با تدبير دولت حل كنيم.»

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن