تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):بالاترین عبادت، عفت شکم و شهوت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798687342




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سردرگمی کمیته انضباطی در اجرای احکامی که خودش صادر می‌کند |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: سردرگمی کمیته انضباطی در اجرای احکامی که خودش صادر می‌کند
بازی استقلال و تراکتورسازی در حالی در هفته چهاردهم لیگ برتر با حضور پرشور تماشاگران تبریزی برگزار شد که بنا به اجکام کمیته انضباطی و استیناف باید بدون حضور تماشاگر برگزار می‌شد. اما در اتفاقی عجیب در حالی که کمیته استیناف در پاسخ به فرجام‌خواهی تیم تراکتورسازی رای به برگزاری بازی بدون حضور تماشاگر داده بود بازی روز جمعه با حضور پرشور تماشاگران تبریزی برگزار شد.
کد خبر: ۴۴۸۱۷۲
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۵ - 10 November 2014


بازی استقلال و تراکتورسازی در حالی در هفته چهاردهم لیگ برتر با حضور پرشور تماشاگران تبریزی برگزار شد که بنا به اجکام کمیته انضباطی و استیناف باید بدون حضور تماشاگر برگزار می‌شد. اما در اتفاقی عجیب در حالی که کمیته استیناف در پاسخ به فرجام‌خواهی تیم تراکتورسازی رای به برگزاری بازی بدون حضور تماشاگر داده بود بازی روز جمعه با حضور پرشور تماشاگران تبریزی برگزار شد.

به گزارش تابناک، روز چهارشنبه یکی از اعضای کمیته استیناف به خبرنگار تابناک اطلاع داد که کمیته استیناف فرجام‌خواهی باشگاه تراکتورسازی تبریز را در خصوص محرومیت از حضور تماشاگران در یک دیدار خانگی را رد کرده و بازی مهم این تیم در روز جمعه باید بدون حضور تماشاگران برگزار شود. اما در کمال ناباوری روز جمعه شاهد حضور نزدیک به شصت و پنج هزار تماشاگر تبریزی در ورزشگاه بودیم.

پر واضح است که حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها یکی از دلایل جذاب‌تر شدن مسابقات فوتبال است و تبریزی‌ها با علاقه و تعصب خاصی که به تیم شهرشان دارند یکی از عوامل گرم شدن تنور مسابقات لیگ برتر هستند و همین مهم هم موجب شده تا آن‌ها در هفته چهاردهم با شصت و پنج هزار تماشاچی رکورد حضور در ورزشگاه را در این دوره لیگ برتر تا اینجای کار بزنند. آنچه قرار است در این مقال به آن بپردازیم سردرگمی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ایران است که معلوم نیست با چه رویکردی اقدام به صدور احکام و اجرایی کردن ان دارد.

«تراکتورسازی از حضور تماشاگر محروم شد» این خبر قبل از هفته سیزدهم منتشر شد اما چون در هفته سیزدهم تراکتورسازی میهمان بود باید رای را در هفته چهاردهم اعمال می‌کردند. همه اتفاقات هم در فاصله هفته سیزدهم و چهاردهم افتاد. هفته چهاردهم باید تراکتورسازی به مصاف استقلال می‌رفت، دو صدرنشینی که هواداران زیادی داشتند، پس اعتراض تنها راهی بود که می‌توانست سکوهای ورزشگاه را پس بگیرد. تراکتوری‌ها زود دست به کار شدند و به کمیته استیناف اعتراض زدند.اما در حالی که کمیته استیناف فرجام‌خواهی باشگاه تراکتورسازی را رد کرده بود بازی روز جمعه با حضور تماشگر برگزار شد.
 
حالا اما یک سوال بزرگ کار مسوولان انضباطی را زیر سوال برد. این سوال بزرگ در پی خبری به وجود آمد که از سمع و نظرها به دلایلی دور مانده بود. روز چهارشنبه هفته گذشته صالحی رییس شورای استیناف به همراه دستیارانش بعد از بررسی اعتراض تراکتورسازی رای کمیته انضباطی را تایید کرده و دستور می‌دهد بازی بدون تماشاگر برگزار شود. با این حکم و رد اعتراض تراکتوری‌ها باید بازی روز جمعه استقلال و تراکتورسازی بدون تماشاگر برگزار می‌شد ولی به هر دلیلی این حکم دوباره پیش آقایانی که در گذشته سابقه نگه داشتن حکم‌ها را در میز خود داشتند باز هم باقی ماند ! تا همه چیز طبق برنامه‌ریزی پیش برود.
 
نکته عجیب دیگر اما این بود که چرا مسئولان کمیته انضباطی در صدور رای ماده 79 آیین‌نامه را نادیده گرفتند. ماده 79 آیین‌نامه انضباطی می‌گوید: «اگر تیمی تخلف تماشاگر داشت بار اول باید 10 میلیون جریمه شود در نوبت دوم یا از تماشاگر محروم می‌شود و یا بازی در جای بی طرف باید برگزار شود ضمن اینکه تیم مورد نظر باید 20 میلیون تومان جریمه پرداخت کند.» اما نکته قابل توجه اینجا است که تراکتور به خاطر تخلف تماشاگر در هفته پنجم توسط کمیته انضباطی 5 میلیون جریمه می‌شود، در هفته هشتم باز هم به خاطر تخلف تماشاگر 5 میلیون جریمه می‌شود؛ در حالی که طبق قانون در این هفته به خاطر اینکه تخلف برای بار دوم صورت گرفته باید محروم از تماشاگر می‌شد!در هفته یازدهم دوباره به خاطر همان دلیل قبلی 5 میلیون جریمه می‌شود و در نهایت در هفته دوازدهم که رای به محرومیت این تیم می‌دهند با چشمپوشی از قانون و زیر پا گذاشتن ماده‌های 44 و 79 قانون آیین‌نامه انضباطی بازی این تیم با استقلال را با حضور تماشاگر برگزار می‌کنند.
 
نیاز به توضیح اضافه نیست. همه چیز گویا و قابل تجزیه و تحلیل است. حکمی صادر شده و به هر دلیلی مسوولان انضباطی و سازمان لیگ با چشمپوشی آن را اجرا نکردند و عدالت را در نظر نگرفتند حتی رییس کمیته استیناف هم به صراحت از رد اعتراض تراکتوری‌ها صحبت به میان می‌آورد و می‌گوید: «من چهارشنبه اعتراض تراکتوری‌ها را رد کردم و این تیم از انجام بازی با حضور تماشاگر محروم بود.» صحبت‌های صالحی جای هیچ شکی را نمی‌گذارد، همه چیز روشن و واضح است و نتیجه‌گیری آن نیز مشخص خواهد بود. در اینکه تراکتور تماشاگران پرشوری دارد، شکی نیست اما قانون برای همه یکسان است و در نظر نگرفتن آن توسط ماموران انضباطی که متولیان انضباطی فوتبال هستند امری باورنکردنی است و مخاطب را به فکر فرو می‌برد که با چنین اجرایی به دنبال فوتبال پاک و با انضباط می‌گردیم؟!
 














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن