تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):هر که می خواهد که قویترین مردم باشد بر خدا توکل نماید .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819640134




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اهداف جديد کيفي صنعت خودرو تدوين ونهايي شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۸ آبان ۱۳۹۳ (۱۹:۴۲ب.ظ)
مدير کل صنايع خودرو خبر داد: اهداف جديد کيفي صنعت خودرو تدوين ونهايي شد مدير کل دفتر صنايع خودرو و نيرو محرکه وزارت صنعت ، معدن و تجارت ارتقاي سطح ايمني خودرو و تکميل تجهيزات مراکز آزمايشگاهي قطعات ومجموعه ها و ايجاد مرکز تست جاده اي خودرو را از برنامه هاي در دست اقدام اين دفتر برشمرد.
به گزارش خبرگزاري موج به نقل از روابط عمومي وزارت صنعت، معدن و تجارت امير حسين قناتي، مديرکل صنايع خودرو و نيروي محرکه اين وزارتخانه به مناسبت فرارسيدن دهه ايمني راهها ( 14 الي 25 آبان ماه) گفت : بهبود و ارتقاي بدنه محصولات جاري در حوزه ايمني فعال(Active safety) ، وپيگيري انجام فعاليتهاي مشترک خودروسازان با شرکاي خارجي معتبر در جهت تامين و يا مشارکت در طراحي پلتفرمهاي جديد از ديگر برنامه ها و رويکردهاي جديد وزارتخانه است.
قناتي اضافه کرد : با توجه تعيين اهداف جديد کيفي متناسب باسطح توقعات مشتريان واستاندارد هاي جديد ،برنامه ريزي گسترده اي را با خودرو سازان آغاز نموده ايم.
وي گفت: با رفع مشکلات اجرايي تملک زمين، شروع عمليات اجرايي فاز يک طرح ملي آزمون جاده اي خودرو با همکاري تمامي خودرو سازان داخلي آغاز شده است.
قناتي افزود: در بحث ايمني ،سه عامل انسان ،جاده وخودرو بصورت مشترک متضمن ايمني تردد خواهند بود که مسلما نقص در هر بخش ميتواند باعث بروز حوادث ناگوار گردد.
الزام به تغييرات کمربند ايمني با قابليت نتظيم ارتفاع ، الزام نصب سيستم ترمز ضد قفل (ABS)، الزام نصب کيسه هواي راننده و سرنشين ، الزام تجهيز خودروهاي سنگين به گاردهاي جلو ، عقب و جانبي ، الزام تست واژگوني و تعادل براي خودروهاي عمومي حمل مسافر از جمله اقداماتي بود که به گفته قناتي براي افزايش سطح ايمني خودرو هاي داخلي در حال انجام است .
وي افزود : براي افزايش سطح ايمني خودروهاي توليدي کشور ارتقاي سطح استاندارد هاي ايمني و تدوين استانداردهاي جديد ، ابلاغ دستورالعمل هاي ارتقاي سطح کيفي و خدمات پس از فروش و نظارت بر آنها ، کنترل چند مرحله اي اتصالات ايمني و تقويت استحکام بدنه و شاسي ، تغيير پلتفرم صندلي هاي جلو ، ارايه پلتفرم و محصولات جديد و تجهيز آزمايشگاه ها و مراکز تحقيق و توسعه محصول را نيز تاکنون به مرحله اجرا رسانده ايم.
قناتي تصريح کرد : در اين راستا هماهنگي دستگاههاي مرتبط در حوزه حمل و نقل و ايمني و توسعه و تجهيز مراکز معاينه فني و نظارت موثر بر عملکردآنها بايد صورت بگيرد.
وي افزود : ساماندهي واحدهاي توليدي تريلر و انواع کاربري ، تدوين استانداردهاي جديد ايمني علي الخصوص خودروهاي حمل و نقل عمومي ، نظارت بر نحوه بهره برداري خودروهاي حمل و نقل عمومي و تسريع در خروج خودروهاي فرسوده از ديگر اقداماتي است که براي افزايش ايمني صنعت حمل ونقل، ضروري است.
قناتي با تاکيد بر بررسي و تحليل حوادث جاده اي در کميته ناوگان ، سازمان ملي استاندارد و اعلام دوره اي نتايج آن در شوراي سياستگذاري و نظارت بر صنعت خودرو و کميسيون ايمني راهها گفت : براي افزايش ايمني بيشتر خودرو هاي توليدي لازم است گزارشات فني تصادفات بصورت مستمر از سوي راهور به کميته مذکور ارسال شده تا بر اساس آن بتوان نقاط قابل بهبود در هر بخش اعم از استاندارد ،فرايند توليد ومحصول را شناسايي واصلاح نمود.همچنين وي به لزوم متناسب سازي تعرفه هاي بيمه شخص ثالث با سن خودرو و کاهش مدت معافيت خودروهاي نو از معاينه فني نيز اشاره نمود .
به بيان وي ، نظارت بر اجراي موثرقانون”جريمه خودروهاي فاقد معاينه فني با مطابقت بانک اطلاعاتي مراکز معاينه فني خودرو با بانک اطلاعاتي راهنمايي و رانندگي“ نيز از ديگر موارد راهگشاست.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن