تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):هر که می خواهد که قویترین مردم باشد بر خدا توکل نماید .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819845794




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آمادگي كامل راهداران براي سفرهاي جاده‌اي در آستانه فصل سرما


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۸ آبان ۱۳۹۳ (۹:۳۳ق.ظ)
آمادگي كامل راهداران براي سفرهاي جاده‌اي در آستانه فصل سرما چهل و چهارمين نشست کميته هماهنگي اجراي طرح‌هاي ويژه ترافيکي و زمستانه كشور با حضور معاون وزير راه‌وشهرسازي و رئيس پليس راهور ناجا و ساير اعضاي اين كميته در آستانه فصل سرما برگزار شد.
​به گزارش خبرگزاري موج، مهندس داود كشاورزيان معاون وزير راه و شهرسازي و رئيس اين سازمان در اين نشست، ضمن تقدير از دست‌اندركاران امر ايمني در كاهش آمار كشته‌هاي ناشي از تصادفات و تلفات در شش ماهه نخست سال جاري، يکي از متغيرهاي کاهش تصادفات و تلفات را بكارگيري دوربين‌هاي ثبت تخلف سرعت ذكر كرد و افزود: اگرچه دوربين‌هاي ثبت تخلف از اوايل سال مورد استفاده قرار گرفت، اما در ماه‌هاي مرداد و شهريور اين دوربين‌ها فعال‌تر بودند و نشان مي‌دهد که استفاده از اين دوربين و سيستم‌هاي هوشمند جاده‌اي و اطلاع‌رساني گسترده به مردم در اين خصوص، نقش بسزايي در کاهش تخلفات داشته است.
رئيس سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي ميزان تخلفات سرعت غيرمجاز در نيمه نخست سال جاري را 3.9 درصد بيان كرد و گفت: اين در حالي است که سهم تخلف سرعت غيرمجاز در شش ماهه نخست سال گذشته 5.12 درصد بوده است.
مهندس كشاورزيان در ادامه، با اشاره به اينكه طبق مذاكرات انجام شده از سوي سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي با بخش خصوصي قرار است ظرف دو سال آينده حدود 1800 دوربين ثبت تخلف ديگر در حدود 34 هزار كيلومتر از راه‌هاي شرياني کشور نصب شود، اظهار داشت: در حال حاضر 400 دوربين ثبت تخلف در راه‌هاي كشور فعا‌ل است، كه براي توسعه و گسترش فعاليت دوربين‌ها و خريد مابقي تجهيزات مراحل اخذ مجوزهاي قانوني خود را مي‌گذراند.
وي افزود: طبق پيش‌بيني‌ها 900 ميليارد تومان اعتبار براي خريد و نگهداري دوربين‌ها و نيز ارسال پيامك جريمه و هزينه‌هايي از اين قبيل نياز است كه طي يك دوره هشت ساله قرار است بخش خصوصي نصب، بهره‌برداري و نگهداري از آنها را عهد‌ه‌دار باشد.
معاون وزير راه و شهرسازي در ادامه، با اشاره به اينكه در سال‌ جاري ابلاغ بودجه‌ به استان‌ها زودتر از سال‌هاي گذشته انجام شده و طبيعتا، عمليات اجرايي زودتر از موعد مقرر آغاز شد، گفت: در هفت ماهه نخست امسال، بيش از شش ميليون و 650 هزار تن روکش آسفالت در حدود 8100 كيلومتر از جاده‌هاي كشور انجام شده است ضمن اينكه 42 هزار کيلومتر از راه‌ها نيز خط‌کشي شده‌اند.
به گفته وي همچنين، نصب 91 هزار علائم مسيرنما و خطر‌نما، نصب برج نوري و روشنايي نقطه‌اي در 145 موقعيت و اجراي شيارهاي طولي در 3400 كيلومتر از جاده‌هاي كشور از ديگر اقدامات انجام شده در اين مدت بوده است.
وي افزود: در همين راستا تلاش مي‌شود تا پايان آذرماه سال‌ جاري، آشكارسازي مضاعف در مقاطع مستعد حادثه در راه هاي كشور انجام گيرد تا كاربران جاده‌اي نيز از آن مطلع شوند.
مهندس كشاورزيان يكي از هدف‌گذاري‌هاي سازمان راهداري و حمل‌ونقل و جاده‌اي و مجموعه ادارات‌كل راه و شهرسازي استان‌ها را به صفر رساندن سهم راه در تصادفات جاده‌اي ذكر كرد و افزود: قطعا نمي‌توان تصادفات را به صفر رساند، اما با انجام اقداماتي همچون احياي خط‌كشي‌ها، نصب تابلوهاي مختلف، اصلاح شانه خاكي، اصلاح شيب شيرواني دوربرگردان‌ها، تقاطع‌ها و اقداماتي از اين قبيل مي‌توان سهم راه‌ را در تصادفات جاده‌اي به حداقل ممكن و يا صفر رساند كه اين مهم مرهون تلاش و اقدامات جهادي در زمينه ارتقاي ايمني است.
معاون وزير راه‌و شهرسازي در پايان سخنان خود آمادگي كامل راهداران در سراسر كشور با تمام تجهيزات و امكانات جهت انجام مأموريت و حضور در راه ها به منظور تأمين هرچه بيشتر آرامش سفرهاي جاده‌اي را در سال‌جاري از ويژگي‌ قابل شاياني ذكر كرد.
براساس اين گزارش، سردار اسکندر مومني رئيس پليس راهور ناجا نيز در اين نشست، از كاهش 6 درصدي کشته‌هاي ناشي از سوانح و تصادفات در شش ماهه نخست سال جاري در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: بيشترين کاهش کشته‌ها در ماه شهريور بوده است و طبق آمار در شهريور ماه، 16 درصد کاهش تلفات سوانح رانندگي داشته‌ايم که اين حاکي از مشارکت و همراهي خوب مردم در اين زمينه است.
وي افزود: همچنين در شش ماهه نخست امسال، 45 درصد از تلفات مربوط به موتورسواران و عابران‌پياده بوده است.
رئيس پليس راهور ناجا همچنين به انعقاد تفاهم‌نامه‌ پليس راهور ناجا با وزارت راه و شهرسازي اشاره کرد و گفت: افزايش دوربين‌هاي کنترل هوشمند از جمله مفاد اين تفاهم‌نامه بوده است، كه طبق آن مقرر است بيش از سي هزار کيلومتر از جاده‌هاي شرياني کشور به سيستم هوشمند مجهز شوند.
وي افزود: در مرداد ماه 4000 کيلومتر آن اجرايي شد، كه اميدواريم ظرف دو سال آينده اين طرح تکميل شود.
سردار مومني در ادامه خاطرنشان كرد: در طرح زمستانه که از 19 آذر آغاز و 25 اسفند خاتمه مي‌پذيرد، اولويت پليس استقرار و چيدمان نيروها در راه‌ها و استان‌هايي است که بيشترين تلفات در آنها گزارش شده است.
وي يادآور شد: در طرح زمستانه مي‌بايست از ظرفيت‌هاي محلي در مواقعي که در محوري ريزش کوه، سقوط بهمن و انسداد وجود دارد، استفاده کنيم.
رئيس پليس راهور ناجا در خاتمه از رانندگان خواست، ضمن رعايت سرعت مطمئنه در طرح زمستانه، از حداکثر سرعت مجاز تخطي نکنند و قبل از حرکت و سفر تجهيزات ايمني را به همراه داشته باشند و از زنجير چرخ استفاده کنند.
شايان ذكر است، رئيس سازمان پزشكي قانوني كشور، رئيس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال‌احمر جمهوري اسلامي ايران و ساير اعضاي ستاد، هريك گزارش كاملي از اقدامات و برنامه‌هاي خود را ارائه كردند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن