تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):یک ساعت اندیشیدن در خیر و صلاح از هزار سال عبادت بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804493601




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دادگاه اسپانیا اتهام فساد مالی دختر پادشاه سابق را تایید کرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: دادگاه اسپانیا اتهام فساد مالی دختر پادشاه سابق را تایید کرد مادرید- ایرنا- دادگاه استانی "پالما د مایورکا" در شرق اسپانیا روز جمعه تصمیم گرفت که دو اتهام فساد مالی علیه "کریستینا د بوربون" دختر پادشاه سابق را تایید و وی را از اتهام به جرم پولشویی معاف کند .


به گزارش ایرنا بنقل ازروزنامه ال موندو ، سه قاضی دادگاه استانی در این رابطه در مورد اتهاماتی که "خوسه کاسترو" قاضی دو پرونده "نوئوس" و "آیزون" به شاهدخت کریستینا و"اینیاکی اوردانگارین" همسر وی وارد کرده بود پاسخ دادند .
کاسترو در روز4 تیر سالجاری تصمیم گرفته بود که اتهام علیه شاهدخت کریستینا را به دلیل پولشویی و کلاهبرداری مالیاتی تایید و وی را دادگاهی کند .
در این راستا ، قاضی پرونده مذکور که از چهار سال قبل آغاز شده ، اوردانگارین را به ارتکاب جرائم کلاهبرداری ، فرار مالیاتی ، پولشویی و اختلاس متهم کرد و قصد داشت که در چارچوب پرونده آیزون ، کریستینا را به دست داشتن در جرائم دیگر همسرش در کلاهبرداری، پولشویی و فرار مالیاتی متهم کند .
این امر باعث شد که طرفین دادستانی کشور ووکیل مدافع اوردانگارین و کریستینا علیه تصمیم قاضی اعتراض کنند و پرونده به دادگاه استانی کشیده شود تا که چند قاضی دیگر در این مورد نظر دهند .
کاسترو معتقد است کریستینا شریک جرم مالیاتی اوردانگارین است زیرا نقش شاهدخت برای اینکه اوردانگارین بتواند درمجموع 337 هزار و 138 یورو پول از مالیات بر درآمد شخصی را در سال های 2007 و 2008 میلادی پرداخت نکند، اساسی بود .
قاضی همچنین بر این باور است که شاهدخت و اوردانگارین از طریق موسسه آیزون که هر کدام مالک نیمی از سهام آن هستند، به این کلاهبرداری ها پرداختند به گونه ای که اوردانگارین می باید به دلیل کار خصوصی خود به عنوان مشاور مالی و اقتصادی خارج از موسسه مذکور، مالیات پرداخت می کرد اما درآمدهای خود را به حساب آیزون می گذاشت تا مالیاتی پرداخت نکند.
به گفته کاسترو، آیزون به عنوان پرده ای برای پوشش کلاهبرداری های موسسه نوئوس که اوردانگارین با شریک خود "میگل تورس" داشت، عمل می کرد طوری که اوردانگارین وتورس، ازطریق آیزون به اختلاس و پولشویی مبالغی که از ارگان های دولتی دریافت می کردند، می پرداختند.
دراین رابطه، اعتراضات دادستانی ووکیلان مدافع باعث شدند که سه قاضی دادگاه استانی ، شاهدخت را ازاتهام پولشویی معاف کنند اما مانع نشدند که دادگاه ، اتهام کلاهبرداری مالیاتی علیه کریستینا را حذف کند .
تایید اتهام کریستینا از سوی سه قاضی ، باعث خواهد شد که یک پایش به نیمکت متهمان کشیده شود اما هنوز یک روزنه امید برای کریستینا باقی مانده زیرا اکنون قاضی کاسترو می تواند تصمیم بگیرد که یک دکترین بنام "بوتین" را بر روی شاهدخت اعمال کند .بر اساس این دکترین ، قاضی می تواند یک متهم به جرم مالیاتی را از نشستن بر روی نیمکت دادگاه آزاد کند اگر هیچ شکایت عمومی یا خصوصی علیه متهم وجود نداشته باشد .
درحالی که کاخ سلطنتی ازاظهار نظر درمورد تایید اتهام علیه شاهدخت خود داری کرده ، برخی احزاب بزرگ کشور، واکنش های متعددی داشتند .
خانم ثریا سائنز د سانتا ماریا" معاون نخست وزیر اسپانیا دراین مورد اظهار داشت که دولت به تصمیمات دادگاه احترام خواهد گذاشت .
حزب سوسیالیست از سوی خود اعلام نمود که همه افراد در برابر عدالت یکسان هستند و تصمیم دادگاه را به چالش نمی کشند .در این رابطه ، حزب چپ متحد ضمن خرسندی از تصمیم دادگاه ، گفت که اتهام شاهدخت ، نشان می دهد که عدالت وجود دارد .
اروپام *5*491**1859


16/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 88]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن