تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس چهل روز خود را براى خدا خالص كند چشمه هاى حكمت از قلب وى بر زبانش جارى مى شو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803604490




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امريكا درباره مسائل حقوق بشري صلاحيت مذاكره ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: امريكا درباره مسائل حقوق بشري صلاحيت مذاكره ندارد
انتشار خبري در روزنامه امريكايي وال‌استريت ژورنال كه در آن ادعا شده اوباما مهرماه گذشته نامه به رهبر معظم انقلاب نوشته و در آن خواستار همكاري و كمك جمهوري اسلامي براي مقابله با داعش شده، بازتاب گسترده‌اي در فضاي رسانه‌هاي خارجي داشته است


انتشار خبري در روزنامه امريكايي وال‌استريت ژورنال كه در آن ادعا شده اوباما مهرماه گذشته نامه به رهبر معظم انقلاب نوشته و در آن خواستار همكاري و كمك جمهوري اسلامي براي مقابله با داعش شده، بازتاب گسترده‌اي در فضاي رسانه‌هاي خارجي داشته است، گرچه هنوز هيچ‌كدام از مقامات رسمي جمهوري اسلامي و طرف‌هاي امريكايي وجود چنين نامه‌اي را تأييد يا تكذيب نكرده‌اند، اما رهبر معظم انقلاب اواخر شهريور ماه امسال هنگام ترك بيمارستان در گفت‌وگو با واحد مركزي خبر طي سخنان اظهار داشتند: «من در اين چند روزي كه در بيمارستان بستري بودم، يك تفريح داشتم كه عبارت بود از شنيدن صحبت‌هاي مقامات امريكايي در زمينه‌ مبارزه! با داعش، كه واقعاً مايه‌ تفريح بود.» ايشان اظهارات مقامات امريكايي در خصوص مبارزه با داعش را پوچ، توخالي و جهت‌دار خواندند و افزودند: «اينكه امريكا از ايران براي حضور در يك كار خلاف و غلط دسته‌جمعي مأيوس مي‌شود، مايه‌ افتخار ما است و افتخاري بالاتر از اين، براي خود نمي‌دانيم.»
    
در كنار اين خبر مسئله‌اي كه اين روزها در برخي محافل خبري شنيده مي‌شود، موضوع مذاكره ايران و امريكا در حاشيه مذاكرات هسته‌اي در كشور عمان، درباره مسائل حقوق بشري است؛ مسئله‌اي كه اخيراً سخنگوي وزارت خارجه امريكا بدان اشاره كرده است. در همين زمينه خبرگزاري فارس با چند تن از صاحبنظران مسائل سياسي به گفت‌وگو پرداخته كه در ادامه مي‌خوانيم.
اسماعيل كوثري، نماينده مردم تهران و عضو كميسيون امنيت مجلس شوراي اسلامي، در مورد اظهارات سخنگوي وزارت امور خارجه امريكا مبني بر مذاكره در مورد حقوق بشر در ايران در جريان مذاكرات آتي ايران و 1+5 در عمان گفت: همانطور كه قبلاً نيز رسماً نظام اعلام كرده در اين مذاكرات صرفاً روي مسئله هسته‌اي صحبت خواهد شد. وي با اشاره به اينكه امريكايي‌ها معمولاً در اثر زياده‌خواهي‌ها دوست دارند مسائل را به هم گره بزنند و مسائل مختلف را مطرح كنند، اظهار داشت: تيم مذاكره‌كننده ما بايد هوشيار بوده و نگذارد كه مسئله ديگري به غير از بحث هسته‌اي در اين مذاكرات پيش كشيده شود.
كوثري با تأكيد بر اينكه هر موضوع جديدي بخواهد از سوي طرف مقابل در دستور كار مذاكرات قرار بگيرد، بايد ابتدا از سوي تيم مذاكره‌كننده به مقامات بالاتر منتقل شود، گفت: اين مقامات عالي نظام هستند كه تصميم مي‌گيرند موضوع ديگري نيز مورد مذاكره با 1+5 قرار بگيرد يا نه؟ عضو كميسيون امنيت ملي مجلس با هشدار نسبت به هر گونه واهمه يافتن نسبت به تغيير تركيب نمايندگان مجالس امريكا خاطرنشان كرد: در سياست‌هاي كلي امريكا هيچ‌گاه تغييرات كلي با جابه‌جايي احزاب در قدرت صورت نمي‌گيرد و آنها همواره زياده‌خواهي خود را حفظ خواهند كرد.

   كسي حق ندارد درباره حقوق‌ بشر با امريكا مذاكره كند
محمد اسماعيلي، عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي نيز با اشاره به اظهارات سخنگوي وزارت امور خارجه امريكا مبني بر طرح موضوع حقوق بشر در مذاكرات هسته‌اي آتي كشورمان گفت: اين موضوع بارها از سوي طرف امريكايي مطرح شده و جواب آن نيز از سوي مسئولان ما داده شده است. وي با تأكيد بر اينكه مذاكرات ايران با كشورهاي 1+5 فقط در چارچوب مسائل هسته‌اي انجام مي‌شود، گفت: تيم مذاكره‌كننده هسته‌اي كشورمان نيز تنها مجوز گفت‌وگو و رايزني در همين زمينه را دارد و به هيچ وجه نمي‌تواند در زمينه‌هاي ديگر با كشورهاي 1+5 مذاكره كند.
نماينده مردم زنجان در مجلس با اشاره به اقدامات ضد‌حقوق بشري دولت ايالات متحده امريكا تصريح كرد: دولتمردان امريكا كمتر از آن هستند كه بخواهند در موضوع حقوق بشر به ايران امر و نهي كنند زيرا دستان خود آنها آلوده به موضوعات ضدحقوق بشري است و كسي نيز حق ندارد با طرف امريكايي درباره مسائل حقوق بشري حرف بزند. اسماعيلي ادامه داد: طرف غربي مذاكرات به ويژه امريكا از گذشته به دنبال اين بودند كه موضوع مذاكرات را از پرونده هسته‌اي ايران خارج كنند و آن را به مسائل ديگري همچون حقوق بشر تعميم دهند و هم‌اكنون نيز كه به آخر مذاكرات نزديك مي‌شويم، تلاش مي‌كنند موضوعات جديد را مطرح كنند.
وي اظهار داشت: تيم مذاكره‌كننده تسلط كافي را دارد و اجازه طرح اين مسائل را نخواهد داد و پيش از اين نيز به اين نوع اظهارات پاسخ داده‌اند.
اسماعيلي در ادامه درباره پيروزي جمهوري‌خواهان به عنوان حزب مخالف دولت فعلي امريكا در انتخابات مجلس سنا و تأثيرگذاري آن در مذاكرات هسته‌اي با ايران گفت: قاعدتاً دولت فعلي امريكا در اين زمينه تصميم‌گير است و مي‌تواند تا انتهاي مذاكرات تصميمات جدي‌اي بگيرد. وي با بيان اينكه رأي‌آوري جمهوري‌خواهان در مذاكرات هسته‌اي بي‌تأثير نيست اظهار داشت: البته به نظر مي‌آيد تأثير آن در مذاكرات به حدي باشد كه موضوع را منحرف كند و اگر دولت امريكا بخواهد مي‌تواند در اين زمينه تصميم جدي بگيرد. عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس خاطرنشان كرد: احتمال سنگ‌اندازي جمهوري‌خواهان در مسير مذاكرات هسته‌اي با ايران وجود دارد.

   امريكا به دنبال بهانه‌تراشي و زياده‌خواهي است
صفر نعيمي‌رز، نماينده مردم آستارا و عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي هم در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به اظهارات جديد سخنگوي وزارت خارجه امريكا مبني بر طرح موضوع حقوق‌بشر در مذاكرات آتي هسته‌اي كشورمان اظهار داشت: تيم مذاكره‌كننده با 1+5 فقط مجاز به گفت‌وگو درباره موضوعات هسته‌اي است و امريكايي‌ها بايد بدانند موضوع حقوق‌بشر در قالب مباحث هسته‌اي گنجانده نشده است. وي افزود: اينگونه اظهارات سخنگوي وزارت خارجه امريكا زياده‌خواهي است و آنها به دنبال بهانه‌تراشي و مانع‌تراشي هستند.
اين عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در ادامه تصريح كرد: البته در موضوعات هسته‌اي نيز بيش از 90 درصد مسائل حل شده و موارد باقيمانده درباره تعداد سانتريفيوژها و چگونگي برداشتن تحريم‌هاست.
وي بر همين اساس از عدم اعلام ميزان مشاركت مردم امريكا در انتخابات مجلس سناي اين كشور انتقاد كرد و با بيان اينكه امريكا جايگاه خودش را در مجامع بين‌المللي از دست داده است، تأكيد كرد: اگر ميزان مشاركت مردم در انتخابات مجلس سناي امريكا بالا بود، آن را اعلام مي‌كردند، اما چون ميزان مشاركت پايين بوده است، اظهار وجود مي‌كردند.

   نمي‌توان در مذاكرات از خطوط قرمز تخطي كرد
كمال خرازي وزير پيشين امور خارجه كشورمان نيز روز پنج‌شنبه در جمع خبرنگاران در خصوص ارزيابي‌اش از مذاكرات ايران و 1+5 و نتيجه آن اظهار داشت: در هر صورت تابع اين است كه چقدر حقوق ما در اين مذاكرات تأمين شود.
رئيس شوراي راهبردي روابط خارجي تصريح كرد: حقوق ما هم مشخص است و قوانين بين‌المللي و NPT مشخص كرده حقوق ما چيست. آنچه مهم است خطوط قرمزي است كه در جمهوري اسلامي ايران توسط مقام معظم رهبري ترسيم شده و طبيعتاً‌ نمي‌توان از آنها تخطي كرد و بايد در راستاي احراز آنها گام برداشت.
وي بر همين اساس يادآور شد: مذاكره‌كنندگان ما در همين چارچوب مذاكره مي‌كنند به پشتوانه ملت و مقام معظم رهبري و بايد اميدوار بود كه به كجا خواهد رسيد. خرازي در ادامه سخنانش گفت كه نمي‌شود تضمين كرد طرف مقابل بخواهد حقوق ما را رعايت كند. چنانكه هميشه اينگونه بوده كه حقوق را بايد ستاند نه اينكه توقع داشت ديگران به ما اعطا كنند. بنابراين مقاومت كشور مردم و مذاكره‌كنندگان است كه بايد اميدوار بود به نتيجه برسد.
وزيرپيشين امور خارجه كشورمان در پاسخ به اين سؤال كه توانمندي و پيشرفت‌هاي كشورمان تا چه اندازه در مذاكرات تأثير دارد، گفت: اينكه امريكايي‌ها و غربي‌ها حاضر شدند با ايران در مذاكره جدي وارد شوند نشان‌دهنده نقش بزرگ ايران در منطقه است كه با وجود تحريم‌ها و فشارهايي كه از سوي آنها به كشورمان وارد شده توانسته راه و مسير خود را ادامه دهد و به پيشرفت برسد و مشكلاتش را حل كند.
 وي افزود: اگر ايران را با ايران 25 سال قبل مقايسه كنيم مي‌بينيم كه وضعيت كشور كاملاً تفاوت پيدا كرده است و ايران به دست بيگانگان توسعه نيافته است. خرازي خاطرنشان كرد: مردم بايد اين موضوع را احساس كنند چراكه روح استقلال و ايران‌خواهي اين موقعيت را پديد آورده و اميدواريم با مقاومت بيشتر بتوانيم به سرمنزل نهايي برسيم.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن