تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس زياد شوخى كند، نادان شمرده مى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820076631




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اختصاص 120 ميليارد تومان اعتبار براي اكتشاف معادن


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۵ آبان ۱۳۹۳ (۱۳:۰ب.ظ)
كرباسيان خبر داد: اختصاص 120 ميليارد تومان اعتبار براي اكتشاف معادن معاون وزير و رئيس سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران (ايميدرو) از اختصاص 120 ميليارد تومان اعتبار براي اكتشاف معادن خبر داد
به گزارش خبرگزاري موج به نقل از روابط عمومي ايميدرو، مهدي كرباسيان چهارشنبه شب در جلسه با استاندار كرمان گفت: از وزير درخواست كرده ايم جلسه اي جدا براي پيگيري و بررسي مشكلات زغالسنگ برگزار كنند.
وي يكي از مشكلات معادن زغالسنگ را ايمني دانست و درباره فعاليت معدن زغال خمرود در شهرستان راور گفت: كار واگذاري اين معدن انجام و برنده مناقصه مشخص شده و پيش بيني مي شود تا يك ماه آينده عمليات بهره برداري از اين معدن آغاز شود.
معاون وزير صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: كشور در حوزه اكتشاف معادن مشكل دارد و يك عقب ماندگي تاريخي در اين زمينه داريم و كم كار شده است.
وي افزود: درصد بالايي از كشور كار اكتشافي دقيق و عميق نشده است و در ايميدرو 200هزار كيلومتر مربع تعريف شده كه 100 هزار كيلومتر شروع و 80 هزار كيلومتر در سيستان و بلوچستان، خراسان رضوي و جنوبي انجام شده است.
كرباسيان تصريح كرد: 100 هزار كيلومتر مربع قرارداد اكتشاف هوايي و بحث استخراجي منعقد و كار از هفته قبل آغاز شده كه حدود 15 هزار كيلومتر از اين محدوده در شمال استان كرمان است.
وي بيان كرد: امسال 120 ميليارد تومان بودجه براي اكتشاف گذاشته ايم و اولويت با استان كرمان است و در صورتي كه پهنه هاي استان كرمان ارائه شود، آمادگي 100 درصد براي اكتشاف داريم.
كرباسيان در ادامه اظهار كرد: بحث معدن تيتانيوم كهنوج جزو اولويت هاي ويژه ايميدرو است كه كار مهندسي مشكل دارد، اما؛ تا سطح كنسانتره در بودجه ديده شده و در صورت معين شدن پيمانكار، كار را با ايميدرو شروع مي كنيم و بقيه كار را با شركت هاي معتبر جلو خواهيم برد.
وي با بيان اينكه افزايش اختيارات جزو اولويت هاي دولت است، تصريح كرد: سياست ما با توجه به محدوديت بودجه هاي دولت اين است كه اگر جايي كسي آماده سرمايه گذاري باشد، وظيفه داريم كار را واگذار كنيم، اما؛ متقاضي براي ما مهم است؛ زيرا بايد توانمندي فني و مالي داشته باشند.
كرباسيان گفت: به دليل افت قيمت بين المللي سنگ آهن بايد حوزه كنسانتره و گندله را فعال كنيم كه به چرخه داخلي وارد شود و در اين زمينه طرح جامعي تهيه شده و با تعيين قيمت سنگ آهن موافق هستيم.
وي افزود: انجام مسووليت هاي اجتماعي در تمام دنيا عمل مي شود و هر واحد توليدي بزرگ صنعتي و معدني بايد به اطراف خود توجه كند، اما؛ مشكل اين است كه اين تفكر نهادينه نيست.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن