تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وقتى معلم به كودك بگويد: بگو بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم و كودك آن را تكرار كند خد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821219147




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بدترين بحران مالي 70 سال اخير در پورتوريکو


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۴ آبان ۱۳۹۳ (۱۸:۴۸ب.ظ)
بدترين بحران مالي 70 سال اخير در پورتوريکو فرماندار پورتوريکو مي‌گويد با توجه به عدم رسيدگي دولت واشينگتن به اين کشور، پورتوريکو بدترين شرايط مالي خود از دهه 40 ميلادي را مي گذراند.
به گزارش خبرنگار بين الملل خبرگزاري موج، بحران اقتصادي موجود در ايالات متحده سبب شده است تا کشور پورتوريکو که يک کشور مشترک‌المنافع با آمريکاست هم آسيب‌هاي جدي ببيند.
آلخاندرو گارسيا پاديا، فرماندار پورتوريکو با اعلام اينکه اين کشور بدترين بحران اقتصادي 70 سال اخير خود را مي‌گذراند گفت: من با واشنگتن تماس‌هاي مکرري گرفته‌ام و همچنان نيز به اين کار ادامه مي‌دهم. من با صداي بلند اعلام مي‌کنم که اقتصاد اين کشور نيازمند رسيدگي فوري است.
پاديا که مخالفانش او را به نداشتن اراده متهم مي‌کنند افزود: اين کشور از دهه 40 [ميلادي] تا به حال چنين بحران مالي و اقتصادي را تجربه نکرده است. من معتقدم که پي‌آمد اين بحران مي‌تواند يک چالش عظيم در سطح کشور باشد.
انتظار مي‌رود کميته مالي کنگره آمريکا بودجه‌اي را براي رسيدگي به وضعيت اين کشور در نظر گيرد.
پورتوريکو مجمع‌الجزايري است در شمال شرقي منطقه کارائيب که از نواحي غيرضميمه به خاک ايالات متحده به‌شمار آمده و تحت حاکميت سياسي آمريکا قرار دارد. جمعيت پورتوريکو سه ميليون و ۶۶۷ هزار نفر و زبان‌هاي رسمي آن اسپانيايي و انگليسي است.
جزيره پورتوريکو هم‌اکنون تحت حاکميت سياسي ايالات متحده آمريکا قرار دارد، دلار آمريکا پول رايج آن است و شهروندانش با گذرنامه آمريکايي سفر مي‌کنند، با اين وجود مجمع‌الجزاير پورتوريکو در سناي آمريکا سناتور ندارد و تنها يک «نماينده بدون حق راي» در کنگره ايالات متحده آمريکا دارد.
اين کشور در حال حاضر يک بدهي 70 ميليارد دلاري خارجي دارد که سرانه آن براي هر پورتوريکويي بيش ار 19هزار دلار مي‌شود.
نرخ بيکاري در اين کشور 14 درصد بوده و قشر جوان آن با هدف رسيدن به شرايط مالي مناسب، اغلب راهي آمريکا مي‌شود.
کارشناسان اقتصادي تنها راه خروج اين کشور از اين بحران را استقلال مالي و چاپ پول داخلي مي‌دانند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 74]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن