تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ كس جز با اجراى حدود و احكام خدا خوشبخت نمى‏شود و جز با ضايع كردن آن بدبخت نمى‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821067956




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برگزاري تعزيه سنتي عاشورا در ضيابر


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۴ آبان ۱۳۹۳ (۱۲:۵۶ب.ظ)
برگزاري تعزيه سنتي عاشورا در ضيابر همزمان با روز عاشورا و شهادت ابا عبدالله الحسين (ع) تعزيه سنتي روز عاشورا در ضيابر برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري موج از صومعه‌سرا، همزمان با روز عاشورا و شهادت ابا عبدالله الحسين تعزيه سنتي روز عاشورا يا حضور حداکثري آحاد مختلف مردم در ضيابر برگزار شد.
مردم از مناطق مختلف کشور و استان گيلان خود را به مکان برگزاري تعزيه رساندند و در اين مراسم معنوي شرکت کردند.
حضور با شکوه و گسترده مردم هر ساله در اين تعزيه سنتي نشان از ارادت آنها به اباعبدالله الحسين(ع) است. تعزيه روز عاشورا در ضيابر از قدمت بالايي برخوردار است و مردم هر سال منتظر برگزاري اين تعزيه هستند.
امسال نسبت به سال گذشته اجراي تعزيه توسط نقش آفرينان از کيفيت بالايي برخوردار و محسوس بود.
مردم ضيابر نسبت به اهل بيت(ع) ارادت خاصي دارند و با پخت غذا در خانه‌هاي خود را در روز عاشورا به روي تمام مهمان اباعبدالله الحسين(ع) باز مي‌گذارند.
تعزيه ضيابر يک مراسم سنتي و ديرينه است که مردم هر ساله با حضور پرشکوه خود در اين مراسم شرکت مي‌کنند. به گزارش شبستان، مراسم تعزيه عاشوراي ضيابر به عنوان يک آئين معنوي به شماره ۴۶۱ در فهرست آثار ملي کشور به ثبت رسيده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن