تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 15 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن در گرفتارى صبور است، و منافق در گرفتارى بى تاب.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799455776




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صدای واحد ایران/ در آستانه روزهای سرنوشت ساز هسته یی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: صدای واحد ایران/ در آستانه روزهای سرنوشت ساز هسته یی تهران- ایرنا- موضع گیری مسوولان عالی کشور یکسان استروحانی: با اراده جدی، تا سوم آذرمی توانیم به توافق در همه زمینه ها برسیملاریجانی: با عقلانیت در 1+ 5، می توان به تفاهم هسته یی دست یافتظریف: با به رسمیت شناخته شدن حقوق هسته یی، آماده توافقیمشمخانی: تیم مذاکره کننده ایران اختیارات کافی داردتکذیب موافقت ایران با انتقال اورانیوم غنی شده


روزنامه «اعتماد» طی یادداشتی با این مقدمه، نوشته است: پاییز است، اما مسوولان رده بالای کشور به بهار مذاکرات هسته یی امید دارند. حالا زمان چیدن میوه هایی است که مذاکره کنندگان هسته یی یک سال برای رشد آن تلاش کرده بودند: توافقی که بسیاری معتقدند ایران در چند قدمی آن قرار دارد و تنها کمی اراده جدی طرف های مذاکره را می طلبد. روزهای اخیر پر بود از ابراز امیدواری مقامات کشور نسبت به همین توافقی که بسیاری به حصول آن دل بسته اند. می گویند که مذاکرات در مسیر روشنی قرار گرفته است، نگاه ها به یکدیگر نزدیک شده و حالانوبت آن سوی طرف های مذاکره است که با به رسمیت شناختن حقوق ایران و برداشتن تحریم ها و یک اراده کلی به توافق برسند. 20 روز تا مهلت توافق هسته یی باقی مانده است و روزهای پایانی مهم تر شده اند. دیدار سه جانبه در مسقط در راه است. 18 و 19 آبان مسقط میزبان وزرای خارجه ایران و امریکا و مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا است و کمی بعد زمان آخرین مذاکرات است. در داخل اما در کنار همه انتقادهایی که هر چند روز یک بار به مذاکرات هسته یی و نتیجه احتمالی آن می شود آنچه از متن صحبت های مسوولان رده بالای کشور بیرون می آید «امید» است: امیدی که به نتیجه نهایی این مذاکرات دارند و مشخص می کند که مسیر رسیدن به توافق به درستی طی شده و حالازمان دستیابی به توافق جامعی است که بسیاری به آن امید دارند. رییس جمهوری شاید امیدوارترین فرد به نتیجه مذاکرات هسته یی باشد.
همان طور که بارها در مورد نحوه رسیدن به توافق و این گونه مسائل تاکید داشت و حتی اعلام کرد که اگر نیاز باشد خود هدایت مذاکرات هسته یی را بر عهده می گیرد 20 روز مانده به مهلت نهایی بازهم از امیدش برای رسیدن به توافق گفت. حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در دیدار بورگه برنده، وزیر امور خارجه نروژ با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران و نروژ همواره روابط بسیار مناسبی با یکدیگر داشته اند، گفت: شرایط امروز منطقه و جهان ایجاب می کند که رایزنی های بیشتری با هم داشته و روابط دو کشور را هرچه بیشتر تقویت کنیم. اگر طرف های مذاکره کننده هسته یی اراده جدی داشته باشند، در زمان باقیمانده می توانیم به توافق کلی در همه زمینه ها دست پیدا کنیم. رییس شورای عالی امنیت ملی، تحریم های اعمال شده علیه ملت ایران را غیرقابل قبول و نادرست دانست و گفت: تحریم ها به نفع هیچ کس نیست. روحانی در ادامه به مذاکرات هسته یی کشورمان با 1+5 اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات خود جدی است و در زمینه مسائل هسته یی بسیار شفاف بوده و فعالیت های ما زیرنظر آژانس بین المللی انرژی اتمی و درچارچوب ان پی تی قرار دارد. رییس جمهوری تاکید کرد: امیدوارم در موضوع هسته یی به همان اهدافی که اعلام کرده ایم یعنی نتیجه برد - برد که به نفع طرفین خواهد بود، برسیم. رییس شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: اگر طرف های مذاکره کننده هسته یی اراده جدی داشته باشند، در زمان باقیمانده می توانیم به توافق کلی در همه زمینه ها دست پیدا کنیم. روحانی برقراری امنیت پایدار در منطقه و جهان را نیازمند رایزنی و همکاری های بیشتر کشورها دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران قربانی تروریسم و سلاح های کشتار جمعی (شیمیایی) بوده و پیشنهاد دهنده خاورمیانه عاری از سلاح هسته یی است. رییس جمهوری تصریح کرد: همه توان خود را برای مبارزه با تروریسم به کار گرفته ایم و از توان و امکانات خود برای کمک به دولت های منطقه علیه گروه های تروریستی استفاده می کنیم. وزیر امور خارجه نروژ نیز در این دیدار با اشاره به علاقه مندی کشورش برای تقویت هرچه بیشتر روابط با جمهوری اسلامی ایران گفت: علاقه مندی بسیاری در نروژ برای همکاری های گسترده با تهران وجود دارد دولت در کنار شرکت های بزرگ نروژی آمادگی دارد هرچه زودتر فعالیت های خود را در تهران آغاز کند و در این راستا سیگنال های قوی فرستاده ایم.

* ظریف: اگر حقوق هسته یی ما به رسمیت شناخته شود آماده توافقیم
وزیر امور خارجه کشورمان هم به مذاکرات هسته یی ایران و 1+5 اشاره کرد و افزود: در صورتی که حقوق هسته یی جمهوری اسلامی ایران به رسمیت شناخته شود آماده توافق هستیم. به گزارش ایرنا، ظریف در دیدار با بورگه برنده، وزیر امور خارجه نروژ تاکید کرد: در صورتی که حقوق هسته یی جمهوری اسلامی ایران به رسمیت شناخته شود، ایران آماده توافق است. وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص تحولات منطقه بر ضرورت همفکری و تعامل کشورهای منطقه برای غلبه بر بحران های موجود به ویژه در عراق و سوریه تاکید کرد. ظریف در خصوص موضوع مواد مخدر، نقش جمهوری اسلامی ایران در جلوگیری از ترانزیت مواد مخدر به کشورهای اروپایی را یادآور شد و گفت: ایران در این راه هزینه های مادی و شهدای زیادی را تقدیم کرده است. بورگه برنده، وزیر امور خارجه نروژ نیز در این دیدار با اشاره به رایزنی های خود با مسوولان جمهوری اسلامی ایران در جریان سفر به تهران بر اهمیت روابط با جمهوری اسلامی ایران و رایزنی با کشورمان در خصوص مسائل منطقه یی تاکید کرد. وزیر امور خارجه نروژ با اشاره به مذاکرات جاری هسته یی بین گروه 1+5 و کشورمان ابراز امیدواری کرد که این مذاکرات به توافق جامع و نهایی منجر شود. وی تصریح کرد: این توافق شرایط جدیدی را در مناسبات بین اتحادیه اروپا و جمهوری اسلامی ایران ایجاد خواهد کرد.

* شمخانی: لغو کلیه تحریم ها ضرورت رسیدن به توافق جامع هسته یی
دبیر شورای عالی امنیت ملی نیز لغو کلیه تحریم ها را ضرورتی غیر قابل اجتناب برای دستیابی به توافق جامع در مذاکرات هسته یی عنوان کرد و گفت: تیم مذاکره کننده هسته یی ایران با اختیارات کافی، همه ابتکارات ممکن را برای دستیابی به توافق با حفظ حقوق هسته یی جمهوری اسلامی ایران به کار خواهد گرفت. به گزارش ایرنا، علی لاریجانی در دیدار بورگه برنده وزیر خارجه نروژ افزود: برنامه هسته یی ایران در گذشته وحال کاملاشفاف و صلح آمیز و در چارچوب قوانین مربوطه بوده است. وی اظهارداشت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور قربانی سلاح های کشتار جمعی، از جدی ترین مخالفان تولید و انباشت این گونه سلاح هاست. دبیرشورای عالی امنیت ملی گفت: انتظار ما این است که آژانس و کشورهای عضو شورای حکام راهبرد خاورمیانه عاری از سلاح های هسته یی و سیاست های عدم اشاعه را در مورد کشورهای دارای سلاح های هسته یی با جدیت پیگیری کنند. شمخانی همچنین با اشاره به ظرفیت های گسترده همکاری میان ایران و نروژ، زمینه های موجود برای گسترش مناسبات سیاسی و اقتصادی میان دو کشور را مناسب عنوان کرد. وی با تشریح همکاری های گسترده ایران به عنوان عضو پیمان ان پی تی با آژانس بین المللی انرژی اتمی درچارچوب پیشبرد برنامه صلح آمیز هسته یی خود، ضرورت اتخاذ رویکردهای فنی و حقوقی و اجتناب از رفتار سیاسی از سوی آژانس را موردتاکید قرار داد. در این دیدار بورگه، برنده وزیر خارجه نروژ از جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری مهم و تاثیرگذار در منطقه یاد کرد و گفت: ایران نقش سازنده یی در شکل گیری روند ثبات و آرامش در عراق و سوریه داشته و همکاری های منطقه یی برای ایجاد آرامش پایدار در این نقطه حساس از جهان امری ضروری است. وی با تاکید بر حق ایران در بهره مندی از برنامه صلح آمیز هسته یی نسبت به حصول توافق نهایی بین جمهوری اسلامی ایران و کشورهای 1+5 ابراز امیدواری کرد.

* لاریجانی: موضوع هسته یی در مسیر روشنی قرار گرفته است
علی لاریجانی هم اما نظری نزدیک به سایر مقامات دارد و در همین مورد گفت: مساله هسته یی از طریق مذاکرات در مسیر روشنی قرار گرفته و در درون مذاکرات نگاه ها به هم نزدیک شده است بنابراین اگر عقلانیت در کشورهای 1+5 وجود داشته باشد می توان به تفاهم در زمینه هسته یی دست یافت. به گزارش خانه ملت، علی لاریجانی، رییس نهاد قانونگذاری گفت: در یک دوره هایی به نگاه ایران در منطقه توجه نمی شد اما امروز اذعان می کنم ایران رفتار مسوولیت پذیری برای ایجاد ثبات در منطقه نشان داده است، هم ظرفیت ایجاد ثبات داشته و هم برای دیگران ظرفیت سازی کرده که این جایگاه مناسبی را برای آینده به وجود خواهد آورد. وی درباره مسائل هسته یی گفت: همین مساله هسته یی در مسیر روشنی از طریق مذاکرات افتاده و در درون مذاکرات نگاه ها به هم نزدیک شده البته ممکن است تاکنون به حل نهایی نرسیده باشد که اگر عقلانیت در کشورهای 1+5 وجود داشته باشد می توان به تفاهم رسید.
اول**1368**


14/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن