تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ساعتى عدالت بهتر از هفتاد سال عبادت است كه شب‏هايش به نماز و روزهايش به روزه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819264049




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برگزاری مراسم عزاداری عاشورای حسینی در انگلیس


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: گزارش اختصاصی دفتر ایرنا در لندن/ برگزاری مراسم عزاداری عاشورای حسینی در انگلیس لندن - ایرنا - مراسم سوگواری عاشورای حسینی روز سه شنبه مصادف با دهم ماه محرم الحرام و روز عاشورا با حضور گسترده شیعیان و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) درمساجد، حسینیه ها و تکایای شهرهای انگلیس برگزار شد.


به گزارش ایرنا، شیعیان وسوگواران حسینی مقیم لندن درروز عاشورا، با اجتماع درمرکز اسلامی انگلیس، ضمن برگزاری مراسم عزاداری و نوحه خوانی ، نماز ظهر وعصر را به امامت حجت الاسلام والمسلمین شمالی رییس مرکز اسلامی انگلیس اقامه کردند.
سوگواران حسینی دراین مراسم ضمن قرائت زیارت عاشورا وگوش فرا دادن به آیاتی ازکلام الله مجید، ازسخنان حجت الاسلام والمسلمین دکتر شمالی رییس مرکز اسلامی انگلیس که به بیان درس هایی ازقیام ابا عبدالله الحسین (ع) و اهداف آن امام همام برای حفظ قرآن ودین وامربه معروف ونهی از منکر ومصیبت هایی که برای حضرت اباعبدالله الحسین (ع) وخانواده و یاران ایشان درروزهای تاسوعا و عاشورا پیش آمده بود، ایراد شد، بهره بردند.
دراین مراسم همچنین حاج مولایی مداح اهل بیت (ع) با مرثیه سرایی ونوحه خوانی به ذکر مصائب اهل بیت (ع) در صحرای کربلا و بویژه در روزهای تاسوعا وعاشورا اشاره کرد وعاشقان ودل سوختگان سید الشهدا با اجرای مراسم عزاداری وسینه زنی بر آلام اهل بیت (ع) گریستند.
مسلمانان اردو زبان نیز از ساعت 1 بامداد تا اذان صبح مراسم ویژه خود را تحت عنوان شب عاشورا برپا کردند وضمن بهره مند شدن ازسخنان حجج اسلام و المسلمین شمالی، سید صفی حیدر واکبر علی عابدی به مراسم عزاداری و سینه زنی پرداختند.
در صبح روز عاشورای حسینی نیز برنامه ویژه مقتل خوانی به زبان عربی برای مسلمانان عرب زبان مقیم لندن تدارک دیده شده بود که جمع کثیری در آن شرکت کردند. عزاداران حسینی دربعد ازظهر امروز( سه شنبه ) نیز برای شرکت در مراسم راهپیمایی وعزاداری که بنا برسنت همه ساله در روزعاشورا در لندن برپا می شود رهسپار منطقه "ماربل آرچ " شدند.
بسیاری از مراکز اسلامی، مساجد، حسینیه ها و تکایا و شماری از مراکز فرهنگی انگلیس ازآغاز ماه محرم برنامه های ویژه ای راشامل سخنرانی های مذهبی، قرائت زیارت عاشورا، سینه زنی ونوحه خوانی وتهیه وتوزیع غذای نذری میان عزاداران حسینی، به مورد اجرا گذاشتند وهمه روزه میزبان هزاران نفر از عاشقان سرور وسالار شهیدان بودند.
مرکز اسلامی انگلیس، مجمع اسلامی، مسجد آیت الله خویی، مجمع امام حسین(ع) و مدرسه جمهوری اسلامی ایران از جمله مراکز اصلی حضور عزاداران حسینی از ملیت های مختلف در شهر لندن هستند که امشب نیز برنامه های ویژه ای را به مناسبت شام غریبان برگزار می کنند.
اروپام ** 4** 1552**1859


13/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن