تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس زياد شوخى كند، نادان شمرده مى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819261436




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استعفای اعتراضی یک عضو ارشد حزب لیبرال دمکرات از کابینه انگلیس


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: استعفای اعتراضی یک عضو ارشد حزب لیبرال دمکرات از کابینه انگلیس لندن – ایرنا – "نورمان بیکر" یک عضو ارشد حزب لیبرال دمکرات سه شنبه در اعتراض به سیاست های "ترزا می" وزیر کشور انگلیس ، از معاونت این وزارتخانه و حضور در کابینه ائتلافی دیوید کامرون نخست وزیر این کشور استعفا کرد.


به گزارش ایرنا، بیکر که با استعفایش سبب شکاف بیشتر در دولت ائتلافی انگلیس در آستانه انتخابات عمومی در سال آینده میلادی خواهد شد، کارکردن در وزارت کشور انگلیس را به "کارکردن در گل" تشبیه کرده است.
وزیر مشاور وزارت کشور انگلیس در امر مبارزه با جرایم مدعی شده است که "ترزا می" و مشاورانش که از حزب محافظه کار هستند، عملا نگذاشتند که وی فعالیت موثری در این وزارتخانه داشته باشد.
به گزارش منابع داخلی انگلیس، استعفای نورمان بیکر بدنبال یکسال اختلافات درونی میان وی و ترزا می و مشاورانش صورت می گیرد.
نورمان بیکر در گفت وگو با روزنامه ایندیپندنت گفته است که از ماه اگوست گذشته "نیک کلگ" رهبر حزب لیبرال دمکرات و معاون نخست وزیر انگلیس را از تصمیم اش برای استعفا آگاه کرده بود.
به گفته این منابع ، درگیری جدید میان نورمان بیکر و ترزا می از هفته گذشته بدنبال اختلاف نظر آنان در خصوص سیاست های جدید مبارزه با مواد مخدر وزارت کشور انگلیس، بالا گرفته بود.
حزب لیبرال دمکرات معتقد است که "تشدید قوانین در ارتباط با مواد مخدر" به کاهش استفاده از این مواد منجر نمی شود درحالی که "تراز می" با این امر مخالف است.
حزب لیبرال دمکرات پیش از این نیز برخلاف خواست دولت دیوید کامرون، نظر مخالفش را با محدود کردن آزادی های مدنی شهروندان انگلیسی از جمله دخالت بیشتر دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی در عرصه رسانه و اینترنت به بهانه مبارزه با افراط گرایی و تروریسم ، اعلام کرده بود.
به نظر می رسد که حزب لیبرال دمکرات تلاش می کند که با توجه به نزدیک شدن به زمان انتخابات عمومی 2015 میلادی، فاصله اش را با سیاست های حزب محافظه کار انگلیس که بعضا سبب واکنش های منفی دراین کشور شده است، افزایش بخشد.
"تراز می" وزیر کشور انگلیس هم اینک بدلیل استعفای مکرر رییسان کمیته تحقیق در مورد رسوایی تاریخی آزار و اذیت جنسی کودکان توسط مقامات و سیاستمداران ارشد انگلیسی در دهه های هشتاد و نود میلادی ، تحت فشار قرار گرفته است.
وزیر کشور انگلیس دوشنبه گذشته در سخنانی در نشست مجلس عوام از این استعفاها که سبب عدم کارایی این کمیته تحقیق شده است ، رسما عذرخواهی کرد.
وزیرکشور بریتانیا به بدنبال فشار افکار عمومی، درسال 2014 میلادی اعلام کرد که توسط یک کمیته، تحقیقات مستقلی درباره پرونده های مربوط به سوء استفاده جنسی از کودکان در دهه های 1980 و 1990 میلادی توسط مقام ها و سیاستمداران ارشد انگلیسی که در حال حاضر شماری زیادی از آنها نیز به ظاهر مفقود شده است، انجام می شود.
"الیزابت باتلر سلوس" اولین رییس این کمیته تحقیق بود که به دنبال افشای ارتباط فامیلی اش با برخی از متهمان این پرونده ها، در ماه جولای گذشته مجبور به استعفا شد و به جای وی، خانم وولف انتخاب گردید.
خانم "وولف" نیز هفته گذشته بعد از آن مجبور به استعفا شد که گروه های مدنی مدافع کودکان آسیب دیده، افشا کردند که وی با " لئون بریتان" وزیر کشور انگلیس در زمان "مارگارت تاچر" و از افراد مرتبط با این پرونده رسوایی تاریخی، ارتباط نزدیک داشته است.
اروپام** 1** 1552**1392


13/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن