تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):حد توکل چیست؟ حضرت فرمودند: اینکه با وجود خدا از هیچ کس نترسی
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803070190




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سامانه های خدمات الکترونیک مبتنی بر فناوری رایانش ابری راه اندازی می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: سامانه های خدمات الکترونیک مبتنی بر فناوری رایانش ابری راه اندازی می شود تهران - ایرنا - پس از راه اندازی نخستین مرکز داده خصوصی شمال غرب کشور توسط پژوهشگران و فعالان عرصه فناوری، عملیات پیاده سازی سامانه های خدمات دولت، شهر و کسب و کار الکترونیکی مبتنی بر فناوری رایانش ابری اجرایی می شود.


به گزارش ایرنا از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، نادر آقازاده مدیرعامل شرکت فناوران اطلاعات و ارتباطات ستاک با اشاره به اینکه این شرکت از ابتدا برپایه تامین نیازمندی های داخلی قدم برداشته است، گفت: ما در سال های آغاز فعالیت شرکت، ابتدا تلاش کردیم تا در حد توان فنی شرکت، خلاءهای موجود در کشور را البته در حوزه فناوری اطلاعات شناسایی و در جهت تامین این نیازمندی ها با بهره گیری از فناوری های روز دنیا، برنامه ریزی و اقدام کنیم که راه اندازی نخستین مرکز داده خصوصی در شمال غرب کشور، ارائه سامانه های خدمات دولت و شهر الکترونیک بر پایه فناوری رایانش ابری از جمله اجرای سامانه تک پنجره ثبت نام، صدور و رهگیری کارت قالیبافی و دیگر مجوزهای حوزه هنر- صنعت فرش دستبافت(در سطح ملی) از جمله این اقدامات بوده است.
وی افزود: طراحی و ارائه پروژه ملی شناسنامه دار کردن فرش دستباف کشور با استفاده از تگRFID مخصوص فرش دستباف، تولید و ارائه نخستین مرورگر مخصوص کودکان در سطح خاورمیانه، طراحی نرم افزار مولد پورتال های سازمانی از دیگر دستاوردهای شرکت ستاک در حوزه تولید است.
آقازاده درباره تولید داخلی محصولات دانش بنیان، اظهار داشت: صادارت خدمات فنی- مهندسی و محصولات دانش بنیان بالاترین ارزش افزوده را برای اقتصاد کشور به ارمغان می آورد اما در کنار توجه به امر صادرات اعتقاد ما بر این است که زمانی محصولات دانش بنیان می تواند در اقتصاد ملی تاثیرگذاری بیشتری داشته باشند که جهت جلوگیری از خروج ارز و کاهش هزینه های داخلی در گام نخست اقدام به رفع نیازهای داخلی و پوشش تقاضاهای حوزه تولید و خدمات کنند تا علاوه بر اینکه در ترازوی اقتصاد پایدار، کفه صادرات را بالا می بریم، کفه وارادات را نیز پائین بیاوریم تا در زمان کمتری، اختلاف بیلان موجود کمتر و کمتر شود.
این فعال حوزه فناوری با اشاره به این موضوع که تولید محصولات دانش بنیان داخلی، بیشترین ارزش افزوده را در اقتصاد کشور به همراه خواهد داشت، اظهار داشت: در حوزه دانش بنیان نباید لزوما به دنبال ایجاد کاربری های جدید از فناوری های نو باشیم، زیرا تنها در برخی حوزه ها این نیاز احساس می شود.
وی درباره فعالیت این شرکت و ارتباط با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: به جهت فعالیت در حوزه تولید محصولات دانش بنیان، طی سالیان گذشته این شرکت بسیار با معاونت علمی و فناوری در تعامل بوده و از حمایت های معنوی این نهاد بهره مند شده است.
آقازاده ادامه داد: شرکت ستاک در دوره دوم و چهارم جشنواره علم تا عمل به عنوان واحد برگزیده استانی به ارائه طرح های نوآورانه خود در این نمایشگاه پرداخته و چندین طرح تحقیقاتی را در قالب طرح های فناور و دانش بنیان زیر نظر پارک علم و فناوری استان آذربایجان شرقی با موفقیت اجرا کرده است.
مدیرعامل این شرکت دانش بنیان گفت: این شرکت از ابتدا با سه نفر اشتغالزایی علاوه بر مدیرعامل و مدیر فنی شرکت که همواره از سهامداران شرکت بوده اند، فعالیت خود را آغاز کرد و در سال 90 این میزان را به 27 نفر افزایش داد که در همین سال مقام اول کارآفرینی در حوزه خدمات را به خود اختصاص داد. اما در طی سه سال گذشته به جهت فشارهای اقتصادی و عدم حمایت عملی دستگاه های متولی از شرکت های دانش بنیان ما مجبور به تعدیل نیرو شدیم و در حال حاضر هفت نفر نیروی تمام وقت و پنج نفر نیروی پاره وقت با این شرکت در تعامل هستند.
وی یادآور شد: شرکت های دانش بنیان در حال حاضر باید در جهت کاربردی کردن فناوری های موجود با هدف ایجاد ارزش افزوده، بهره وری سازمانی و تسریع در ارائه خدمات و شفافیت در ارائه اطلاعات تلاش کنند.
مدیرعامل شرکت ستاک اظهار داشت: سرعت تصمیم گیری مدیران ما در حوزه فناوری و دیگر حوزه ها، از سرعت رشد فناوری به مراتب پائین تر است و تا مادامی که ما به این روش تصمیم می گیریم و عمل می کنیم قطعا شاهد رشد مطلوب چه در حوزه فناوری و چه در حوزه تولید نخواهیم بود، برای نمونه اختصاص زمان نسبتا طولانی برای تدوین آئین نامه و اجرای قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان از مصادیق این امر است.
آقازاده با اشاره به اینکه در طول چند سال گذشته همانند بخش های دیگر فشار اقتصادی مضاعفی بر فعالان حوزه فناوری و نوآوری نیز وارد شده است، افزود: در این شرایط بحرانی، برخی از این شرکت ها تعطیل و برخی دیگر تغییر شغل داده و به بازار آزاد و تجارت روی آورده اند، اما مسوولان باید به این امر توجه کنند که اگر شرکت هایی با تحمل همه این فشارهای اقتصادی کماکان نمی خواهند به تجارت روتین کالا و محصولات روی آورند و یا جذب در دستگاه های دولتی بشوند باید مورد حمایت مادی و معنوی جدی قرار بگیرند.
وی تصریح کرد: با توجه به سعی جدی این شرکت ها برای فعالیت در عرصه تولید محصولات دانش بنیان و کمک به توسعه روزافزون کشور، مسوولان باید حمایت جدی و عملی خود را در جهت تامین سرمایه درگردش این شرکت ها و تامین هزینه های تجاری سازی محصولات آنها انجام دهند البته به شرطی که این حمایت ها آنقدر طول نکشد که مصداق نوش دارو پس از مرگ سهراب شود، چرا که احساس می کنم زمان بررسی و اتخاذ تصمیم در خصوص حمایت از شرکت های دانش بنیان مجرب که دارای شناسنامه کاری مشخص هستند، بیش از حد طولانی شده و صرف زمان طولانی در این خصوص نیاز نیست، چرا که آزموده را آزمودن خطاست.
مدیر این شرکت دانش بنیان درباره هدف این شرکت از فعالیت در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات گفت: این شرکت از سال 81 به بعد با هدف فعالیت در زمینه طراحی، اجـرا و ارائه راهکـارهای جامع مبتنی بر فناوری اطلاعات و با تمرکز ویژه بر روی تولید سیستم های تعاملی مبتنی بر فناوری وب در حوزه های دولت، کسب و کار و آموزش الکترونیک و همچنین طراحی و پیاده سازی اتوماسیون های کاربردی مبتنی بر فناوری های شناسایی هوشمند نظیر RFID و سامانه های کنترل و رهگیری از طریق ماهواره (GPS Tracking)، فعالیت خود را با همکاری در پروژه های تحقیقاتی زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان واحد فناوری آغازکرده است.
وی یادآور شد: این شرکت با ارائه خدمات و محصولات نوآورانه فناوری محور، به صورت مستقل در چندین پروژه ملی و بین المللی با نهادهای دولتی و خصوصی در مقام طراح، مجری، مشاور و یا ناظر همکاری چشمگیری داشته است.
آقازاده افزود: این شرکت توانسته در زمینه ارائه راهکارهای جامع سازمان و کسب و کار الکترونیک فعالیت بسیاری داشته باشد و به دستاوردهای مهمی نیز در عرصه ملی و بین المللی از جمله واحد برتر ملی در حوزه اقتصاد سبز در سال 87، واحد برگزیده کشور در حوزه دولت و همچنین کودک الکترونیک در سال 88، فناور برتر کشور در سال 89، کارآفرین برتر در سال 90، واحد برگزیده انجمن استاندارد در سال 91، واحد برتر صنعت فناوری اطلاعات در سال 92 و فناور برتر استان در سال 93 دست یابد.
این فعال حوزه فناوری کشور در پایان بیان کرد: در حوزه صادرات خدمات فنی- مهندسی نیز ما در حال حاضر موفق به اجرای چهار پروژه برون مرزی در کشورهای روسیه، اتریش، کردستان عراق و ترکیه شدیم که به دلیل پاره ای مشکلات همه این پروژه های با واسطه انجام شده است.
علمی(1)9190**1558


13/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن