تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس فرزندش را ببوسد ، خداوند عزّوجلّ براى او ثواب مى نويسد و هر كسى كه او را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819189816




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دهه ايمني راه‌ها فرصتي براي تلاش در راستاي كاهش تصادفات است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۱ آبان ۱۳۹۳ (۱۹:۴۳ب.ظ)
دهه ايمني راه‌ها فرصتي براي تلاش در راستاي كاهش تصادفات است مدير كل راه و شهرسازي استان كرمان گفت: تصادفات يكي از مهمترين حوادث غير عمدي در جهان محسوب مي شوند به طوري كه ساليانه در حدود 2.1 ميليون نفر در سراسر جهان در اثر اين حوادث جان خود را از دست مي‌دهند.
به گزارش خبرگزاري موج، مقبلي اظهار داشت: با توجه به تعيين سال‌هاي 2011 و 2020 به عنوان دهه ارتقاء ايمني حمل و نقل در مجمع عمومي سازمان ملل، كارگروه امور اجتماعي، آموزشي و فرهنگ ايمني با هدف مورد توجه قرار دادن موضوع ايمني در نزد افكار عمومي و تقويت همكاري مردم و دولت در موضوع ايمني راه ها، 14 آبان را به عنوان روز ملي فرهنگ عمومي و 25 آبان را روز جهاني يادمان قربانيان سوانح رانندگي تعيين كرده‌اند.
وي افزود: دهه ايمني راه ها به مدت 10 روز به منظور توجه جدي تر و اطلاع رساني درخصوص ضرورت ارتقاي ايمني تردد مد نظر قرار دارد و روزدهم اين دهه مصادف با 25 آبان ماه روز يادمان قربانيان جاده اي خواهد بود.
مقبلي با اشاره به اين كه هر يك از روزهاي اين دهه به يك نام، نامگذاري شده است، گفت: نخستين روز دهه كه از چهارشنبه، 14 آبان، آغاز مي شود، به نام فرهنگ عمومي و ايمني ودومين روز به نام امداد و نجات در راه نام‌گذاري شده است.
وي با بيان اين كه ساير روزهاي اين دهه به ترتيب با نام‌هاي آموزه هاي ديني و ايمني، سفر سالم با وسايل حمل و نقل عمومي، راه و خودروي ايمن، دانش‌آموزان و ايمني، مشاركت مدني و ايمني، عابران پياده و ايمني، موتورسيكلت سواري ايمن، خانواده و ايمني، بهداشت جسم و روان و ايمني و يادمان قربانيان سوانح رانندگي نام‌گذاري شده است، گفت: برگزاري نشست با خبرنگاران، برگزاري همايش خانواده و ايمني با حضور كاركنان راه و شهرسازي و غيره از جمله برنامه‌هاي در دست اجراي اداره كل راه و شهرسازي در اين دهه است.
مدير كل راه و شهرسازي استان كرمان اظهار داشت: بي‌ترديد بالا رفتن ضريب ايمني راه‌ها و كاهش جدي تلفات و خسارات رانندگي در كشور در گرو همكاري‌هاي نزديك مردم و دولت؛ به‌ ويژه نهادهاي مسوول ايمني راه‌هاست.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن