تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس در روز جمعه ناخن‏هايش را كوتاه كند، عمر و مالش زياد مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818824892




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تحلیل عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از عملکرد دولت در بازار ارز/ شفافیت فعالیت های اقتصادی دلار را ارزان کرد


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: تحلیل عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از عملکرد دولت در بازار ارز/ شفافیت فعالیت های اقتصادی دلار را ارزان کرد
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس می گوید اطمینانی که دولت در رابطه با بازارهای مالی ایجاد کرده است و همچنین کاهش تحریم ها و افزایش صادرات غیرنفتی به ثبات بازار دلار و افت قیمت دلار کمک کرده است.
به گزارش نامه نیوز، دولت یازدهم در شرایطی فعالیت خود را از مرداد سال گذشته آغاز کرد که یکی از مشکلات اصلی پیش روی دولت گذتپشته نوسانات فراوان قیمتی در بازار ارز بود و همین موضوع باعث شده بود تا بسیاری از بازارهای اقتصادی کشور با مشکلات فراوانی مواجه شوند.اما از زمان پیروزی حجت الاسلام حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم روند حرکتی قیمت ارز در بازار تغییر کرد و ارز تحت تاثیر فضای روانی ایجاد شده در فضای سیاسی و اقتصادی کشور در مسیر نزول قرار گرفت.
هم اکنون در شرایطی که حدود 15 ماه از آغاز فعالیت دولت یازدهم سپری می شود بازار ارز به ثبات قیمتی رسیده و رئیس کل بانک مرکزی اخیرا اعلام کرده است بازار ارز به ثبات و آرامش رسیده و ارز در سال آینده تک نرخی خواهد شد. البته در این مدت دیپلماسی مناسب دولت یازدهم و مذاکرات مثبت هسته ای با گروه 1+5 و همچنین آزادسازی ارزهای بلوکه شده ایران نیز تاثیر قابل توجهی بر ثبات بازار ارز و افزایش ارزش پول ملی داشته است.بر همین اساس جعفر قادری سخنگوی کمیسیون  ویژه حمایت از تولید ملی در گفت و گو با نامه نیوز در مورد مهمترین دلایل افت قیمت دلار از زمان آغاز فعالیت دولت یازدهم تا کنون گفت: شرایط کنترل تورم و شفافیتی که در فعالیت های اقتصادی پیش آمده و اطمینانی که دولت در رابطه با بازارهای مالی ایجاد کرده است و همچنین کاهش تحریم ها و افزایش صادرات غیرنفتی به ثبات بازار دلار و افت قیمت دلار کمک کرده است.


نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تقاضای  سفته بازی از بازار ارز در پی این اقدامات دولت خارج شده و همین امر تاثیر قابل توجهی در این ثبات قیمت دلار داشته است.


این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس درباره ارزش پول ملی کشور افزود: مجموعه عواملی باعث افزایش قیمت ارز و کاهش قیمت پول ملی می شود که از جمله مهم ترین آنها می توان به  کاهش صادرات، افزایش تقاضا برای وارادات مواد اولیه و کالاهای ساخته شده و تقاضای سفته بازی اشاره کرد که در زمینه سفته بازی افراد دلار و ارزهای خارجی را برای حفظ قدرت خرید تقاضا می کنند. بر همین اساس در کسال گذشته این اتفاق کمتر صورت گرفته و در نتیجه ارزش پول ملی کشور کاهش نیافته است.



وی در مورد اینکه باید چه اقداماتی برای افزایش ارزش پول ملی انجام شود گفت: مجموعه عواملی که بتواند تورم را کنترل و صادرات را افزایش و نیاز ما  را به ارزهای خارجی کم کند باید در دستور کار قرار بگیرد تا ارزش پول ملی افزایش یابد. همچنین مسئولان باید به این موضوع توجه داشته باشند که فعالیت های که می تواند اطمینان و اعتمادی را بین فعالان اقتصادی زیاد کند و تقاضای سفته بازی ارزهای خارجی را از بازار خارج کند می تواند به افزایش قدرت پول ملی کمک کنند.


این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلاتی که در پی کاهش ارزش پول ملی ایجاد می شود تصریح کرد: این موضوع در کوتاه مدت منجر به افزایش صادرات و کاهش وارادت می شود ولی چون بخش عمده ای از مواد اولیه و مواد تولیدی در کشور وابسته به مواد اولیه وارادتی است لذا وقتی قیمت کالای وارادتی افزایش می یابد هزینه های تولید بالا می رود و ما را درگیر سیکل تورم و رکور می کند و همین موضوع موجب کاهش ارزش پول ملی می شود.




۱۱ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن