محبوبترینها
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1840510299
ماجرای روضههای مخفیای که رضاخان را رسوا کرد
واضح آرشیو وب فارسی:فارس:
ماجرای روضههای مخفیای که رضاخان را رسوا کرد
متدینان و محبان اهل بیت(ع) از هر طریقی برای زنده نگاه داشتن یاد حضرت سیدالشهدا و یارانش استفاده میکردند که عمده این کوششها، در برگزاری «روضههای مخفی» و مجالس سوگواری پنهانی نمایان می شد.
سایت مشرق نوشت: در نوشتار پیشین بیان شد که رضاخان و سیاست مذهبی او چه بلایی بر سر اعتقادات دینی مردم و مجالس عزاداری حضرت سیدالشهدا (علیهالسلام) شد. رضاخان پس از آنکه خرِ مراد را از پل افکار عمومی عبور داد و بر اریکه شاهی ایران تکیه زد، گِل از سر شست و شمع بر زمین گذاشت و در جستجوی دوستداران و محبان اهل بیت (علیهماسلام) راه افتاد. روی هم رفته شرایط به گونهای بود که حجتالاسلام سید ابوالقاسم شجاعی درباره جو روانی که بر مردم و مومنان در آن روزگار وجود داشت میگوید: «من بچه بودم... آن وقت با توجه به ممنوعیت، یک بچهای بیجهت میگفت: «پاسبان»! و ما فرار میکردیم ولی تا میدیدیم کسی نیست دوباره در کوچه جمع میشدیم.» [1]
مرحوم آیتالله محمدرضا مهدوی کنی و درباره مجالس حسینی، آن گونه که بود و آن گونه که با آمدن رضاخان شد، این گونه توضیح میدهد: «قبل از اینکه رضاشاه عزاداری را منع کند، همیشه یک دهه روضهخوانی داشتیم. من کودک بودم که یادم میآید روضه میخواندند و مادرم برای مهمانها قلیان چاق میکرد. پدرم نسبت به عزاداری و روضه بسیار علاقهمند بود. بعد که روضهخوانی تعطیل شد در خانه صحبت میشد که چرا روضهخوانیای که ما هر سال داشتیم تعطیل شد، گفتند که دولت جلوگیری میکند و نمیگذارد روضه خوانده شود.» [2] با این همه، متدینان و محبان اهل بیت (علیهمالسلام) آرام ننشستند و از هر طریقی برای زنده نگاه داشتن یاد حضرت سیدالشهدا و یارانش استفاده کردند. عمده این کوششها، در برگزاری «روضههای مخفی» و مجالس سوگواری پنهانی نمایان شد. روضهداران، روضههایشان را به خانهها بردند و با ارتباطات پنهانی و دشوار، عاشقان امام حسین (علیهالسلام) را گرد هم آوردند. بسیاری از مجاهدان مسلمان خاطرات خود از این روضههای مخفی را بیان کردهاند. آیتالله ابوالقاسم خزعلی، که در آن روزگار، خردسال بوده است میگوید: «[پدرم] در ایام بحرانی و خفقان حکومت رضاخان که روضهها تعطیل بود دست مرا میگرفت و به روضههای مخفی شبانه میبرد...» [3] حجتالاسلام سید حسین بدلا، از مجاهدان و مبارزان مسلمان نیز میگوید: «در عصر اختناق رضاخانی، روضهخوانیها هم در خفا انجام میشد... بسیاری از مردم مشتاق... ناچار بودند مراسم عزاداری را در ساعات غیرعادی که توجه مامورین را جلب نکند برگزار نمایند... در بسیاری از مواقع وقت سحر و مابین الطلوعین را برای عزاداری انتخاب میکردند.» [4] مرحوم آیتالله مهدوی کنی هم از پدرش نقل میکند که پس از منع عزاداری به دستور رضاشاه، «سحرها بعد از اذان صبح، مومنین هر محله در یکی از خانهها جمع میشدند تا عزاداری و مراسم مذهبی انجام دهند و سر کوچهها نگهبان میگذاشتند که مبادا سروکله مامورین دولت و به تعبیر آنها آژانها پیدا شود و بالاخره در آن زمان روضه پنهانی خوانده میشد.» [5]
حجتالاسلام مسعودی خمینی هم همین روایت متواتر را کامل میکند: « ...مردم از بیم مزاحمت ماموران، نیمهشبها در منازلشان را میبستند و به روضهخوانی و گریه میپرداختند و هنگام صبح متفرق میشدند... به یاد دارم که پدر و مادرم گریه میکردند و رضاخان را لعن و نفرین میکردند که درِ خانه امام حسین (علیهالسلام) را بسته است.» [6] این روضههای مخفی، حتی به خانهها و منازل مردم هم محدود نمیشد. عاشقان امام حسین (علیهالسلام) حتی گرمابهها را هم به مجلس عزای مقتدایشان تبدیل میکردند. به نقل از حجتالاسلام سید محمدمهدی طباطبایی شیرازی، «حمامی بود به نام حمام حاجمیرزا [در رفسنجان]... در این حمام آقا سید یحیی یزدی، مرحوم اشراقی و آقای فلسفی و دیگران را دعوت میکرد و در ماه محرم به اسم اینکه حمام است مردم در آنجا جمع میشدند و در را میبستند و در داخل رختکن حمام برنامه روضهخوانی داشتند.... وقتی ما از مشهد هم برگشتیم و آمدیم قم همین منظره را در قم هم دیدیم که در حمام برنامه روضهخوانی برپا میشد.» [7] عزاداران حسینی در دوران خفقان رضاخان، نقشههای مختلفی هم برای مقابله احتمالی با ماموران داشتند. در یک نمونه حجتالاسلام حاج سیدعلی فیض دزفولی تعریف میکند که «مرحوم والد نقل میکرد... چون شب شهادت حضرت زهرا (سلاماللهعلیها) ظاهرا بوده والد و عموی ما صرفا با برادر زن عموی ما در آن خانه بودند و عموی بنده به برادر زنش میگوید میشود یک منبری بروی؟ ایشان میروند منبر و دو نفر هم پای منبر ایشان هستند. از خانه عموی بنده یک پنجره به طرف خیابان باز است که یک مرتبه میبینند حاج سید مهدی (برادر زن عموی بنده) که بالای منبر بود یک مرتبه از پلهها آمد پایین و راهرو را گرفت و رفت پنهان شد. اینها گفتند که چیه؟ گفت رییس شهربانی آمد. عمو هم فرار میکند و تنها مرحوم ابوی میماند... ابوی نقل میکرد که رفتم دم در، گفتم کاری دارید؟ مگر به شما گفتند توی صندوقخانههای مردم را بگردید؟ شما چه حی داشتید که از پنجره نگاه کنید که ما چه کار میکنیم یا چه کار نمیکنیم. ما تظاهر به روضهخوانی میکردیم شما چه حقی داشتید به داخل خانه ما نگاه کردید؟» [8]
مرحوم شیخ علی دوانی هم خاطره جالبی در همین رابطه تعریف کرده است «در آبادان آن روز ایام دهه اول محرم فقط یک مجلس بود آن هم در حسینیه هندیها... جمعیت آن هم در حدود سی چهل نفر مرد و زن جمع میشدند... روضهخوانی که در بیرون بدون عمامه بود و پنهان از چشم مامورین و آژانهای شهربانی به حسینیه میآمد، شال خود را از کمر باز میکرد و به سر میبست و آهسته روضه میخواند. ما حاضران هم که دل پری از تضییقات عمال رضاخان داشتیم با شروع روضه زار زار میگریستیم آن هم طوری که مامورین متوجه نشوند و نیایند مجلس را بهم بزنند یا بانی مجلس را به شهربانی ببرند و نگاه دارند یا التزام [تعهد] بگیرند.» [9] در پارهای موارد هم، هیئتداران، افزون بر حفظ مسائل امنیتی و حراستی، میکوشیدند که نظر ماموران را جلب کنند و آنها را به ترتیبی از اطلاعرساندن به مقامات منصرف کنند. [10] مبارزه محبان اهل بیت (علیهماسلام) با ممنوعیت عزاداری برای امام حسین (علیهاسلام) زوایای آموزنده و خواندنی دیگری هم دارد. برای نمونه، یکی از این نکات جالب توجه، نقش و حضور زنان ایرانی در زنده نگه داشتن این امر و یاری به مجالس حسینی است. با وجود فضای تاریک و سنگینی که بر مردم متدین در عصر رضاخان حکمفرما بود، زنان، تا اندازهای در امانتر بودند و میشد برخی کارها را به دست آنها به انجام رساند. پیرامون نقش زنان در حفظ و تداوم مجالس حسینی در عصر پهلوی اول، حجتالاسلام سید ابوالقاسم شجاعی نقل میکند که «بچهها نقشی عمیق و خانمها نقشی خاص داشتند. خانمها را چون نمیتوانستند بررسی کنند، با ایما و اشاره به همدیگر میگفتند جمع میشدند و مخفیانه عزاداری میکردند.» [11] در جریان پیروزی انقلاب اسلامی، همراهی و همگامی نیروهای مسلح با امت مسلمان انقلابی از نکات جالب توجه تاریخ انقلاب است. برخی از روایان هم درباره اوضاع سنگین و ممنوعیتهای زمان رضاخان، از همراهی قلبی نیروهای امنیتی با مردم خبر میدهند. علی آقا قیومی، پیرغلام ابرکوهی در این باره میگوید: « برخی امنیهها خودشان نیز به اقامه عزا برای سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) معتقد بودهاند ولی به دلیل خفقان شدید حاکم بر کشور و ترس از خبرچینی شخص دیگری در این مورد، با برپایی مراسمهای روضه خوانی مخالفت کرده و بر حسن اجرای قانون نظارت می کردند. قیومی خاطرنشان کرد: آنها مطمئن بودند که اگر در این قضیه کوتاه بیایند و خبر به مراجع بالاتر برسد، بهشدت و با بیرحمی تمام مواخذه خواهند شد به همین دلیل از این کار جلوگیری میکردند. برگزاری روضههای زنانه نسبت به روضههای مردانه همیشه راحتتر بوده است و مزاحمتهای کمتری از سوی آژانها برای این مجالس خانگی و کوچک اعمال میشد ولی مشکل اصلی این جلسات، نبود روحانی خانم در شهر بود.» [12]
پیرغلام، محمدعلی اسلامی محمدعلی اسلامی، پیرغلام هیئت بنیفاطمه تهران هم خاطرات جالبی از مجالس مخفی عزاداری دارد. میگوید: «جلسه هیئت هم تعطیل شد. بعد آنهایی که اهل دل بودند، همین پیرمردها، همین محاسن سفیدها، همین سادات، شبها از ساعت 12 مخفیانه جلسات ذکر اهل بیت (علیهمالسلام) را برپا کردند. اعضای هیئت چند نفر مامور بودند به عنوان بیرق سر این کوچه میایستادند، سر آن کوچه میایستادند و با ایما و اشاره، با ابرو و با انگشت، با سیگار کشیدن به مردم نشان میدادند که جلسه آنجاست. بعد وارد میشدند در زیرزمین و مخفی. همه چراغها خاموش، یک دانه چراغ روشن و آقای سدهی میرفت منبر... برنامه برگزار میشد تا اذان صبح... اولین سال بعد از سقوط رضاشاه که هیئت خواست به عنوان عرض ادب و سینهزنی در بازار دسته برود به حال اجتماع، خیلی با وضع عجیبی روبرو بودیم.» [13] با وجود فشار و تنگنایی که پیرامون روحانیت شیعه در دوران رضاخان وجود داشت، برخی علما بودند که از حداکثر فرصتها برای احیای امور شیعه استفاده میکردند. یکی از کسانی که باقدرت در برابر سیاستهای رضاخانی مقاومت میکرد، آیتاللهالعظمی محمدعلی شاهآبادی بود. در احوالات این عالم ربانی آمده است که «ایشان در سالهای ممنوعیت عزاداری، در روز تاسوعا یا عاشورا در مسجد جامع بازار به رغم ممانعت ماموران، مراسم زیارت عاشورا برپا کردند.» [14] فرزند آیتالله شاهآبادی هم درباره دلاوری و بیباکی پدر فرزانهاش خاطره جالبی را تعریف میکند: «وقتی که رضاخان دستور داد منبر را از مسجد بردارند تا مانع سخنرانی ایشان شود، دست از سخنرانی برنداشتند و بهطور ایستاده سخنرانی میکردند. مامورین شهربانی هم مرتبا به مسجد میآمدند و مطالب منابر ایشان را مینوشتند و گزارش میکردند. یک بار که رییس کلانتری به مسجد آمده بود چون میخواست با کفش وارد مسجد شود ایشان با صدای بلند فرمودند: «فاخلع نعلیک» و آن چنان با مامورین پرخاش نمودند که آنها ترسیدند و از مسجد بیرون رفتند. وقتی آیتالله شاهآبادی سخنرانیشان تمام شد... مامورین هم به دنبال ایشان رفتند و از ایشان خواستند تعهد بگیرند که دیگر منبر نرود، ولی ایشان با همان لهجه اصفهانی خود به مامورین فرمودند برو به بزرگترت بگو بیاید.» [15]
آیتاللهالعظمی شیخ محمدعلی شاهآبادی (قدس سره)
آیتاللهالعظمی حاج شیخ عبدالکریم حائری یزدی (رحمةاللهعلیه) آیتالله شیخ عبدالکریم حائری: «ایشان در مقابله با سیاستهای ضداسلامی رژیم رضاشاه هیچگاه توسل به ائمه اطهار و برپایی سنت عزاداری سیدالشهدا (علیهالسلام) و روضهخوانی را تعطیل نکرد. علاوه بر روضه که هر شب جمعه و دهه محرم به آن اهتمام میورزید و هر روز قبل از شروع درس یکی از شاگردان ایشان (حاج آقا جواد قمی یا شیخ ابراهیم صاحبالزمانی) ذکر توسلی به امام حسین (علیهالسلام) مینمود. ایتالله حائری در هنگام درس نیز شاگردان را به توسل توصیه میکرد. از جمله عزاداریها و سوگواریهایی که ایشان در ایران رایج کرد، عزاداری ایام فاطمیه بود.» [16] البته حاج شیخ عبدالکریم، در برابر سیاست کلی رضاخان مشی احتیاط و مصلحت را اتخاذ کرده بود و جز در موارد اضطراری، تعرضی به خان پهلوی نمیکرد. شیخ رضا استادی در این باره میگوید: «البته آن موقع بعضی با این روش چندان موافق نبودند و انتظارشان این بود که حاج شیخ در برابر رضاخان باید موضع تندی داشته باشد و اقدام اساسی انجام دهد ولی تشخیص ایشان این بود که اگر ما با رضاخان درگیر شویم وضع بدتر از این میشود..» [17]
مرحوم حجتالاسلام سید حسین بدلا در انتهای نوشتار، خاطره جالبی از سید حسین بدلا را نقل میکنیم که بهخوبی، حب و علاقه مردم ایران به امام حسین (علیهاسلام) را نشان میدهد: «یکبار که به تهران رفتم در کمال تعجب مشاهده کردم که هیچ خبری نیست، نه دستهای مشاهده میشود و نه روضهای برقرار است. از این وضع بهشدت نگران شدم، به نظرم رسید که به محل اجتماع ترکها که در مسجد عبدالحسین خان برنامه روضهخوانی داشتند بروم... نزدیکیهای غروب بود که در محل حاضر شدم و مشاهده کردم که در آنجا هم خبری نیست.... چند افسر را دیدم که در آن حوالی با جذبه و خشونت ظاهری در حال گشتزنی هستند، در عین حال در مسجد باز بود. داخل رفتم تا لااقل اگر نماز جماعت برقرار است شرکت کنم... وقتی به آنجا رفتم دیدم که چند نفر نشستهاند ولی خبری از برگزاری نماز جماعت نیست. احتمال دادم که امام جماعت را هم از برگزاری نماز در شب عاشورا و تاسوعا منع کردهاند. بهناچار در همان جا نشستم. وقتی هنگام مغرب فرارسید، برخاستم و اذان و اقامه گفتم و مشغول نماز مغرب شدم جمعیت تکتک وارد مسجد میشدند... مردم هم به خواندن نماز مغرب و عشا به صورت انفرادی مشغول شدند. بعد از اتمام نماز من که تقریبا با تمام شدن نماز دیگران همزمان بود ناگهان صدای گریه یک نفر بلند شد... به صدای گریه او بقیه مردم هم شروع کردند به گریه. افسرهایی که دم در مسجد ایستاده بودند با حالت دستپاچه وارد مسجد شدند. صدای برخورد چکمههای مهمیزدارشان به پلهها بلند شد و درپی آن افسران را دیدم که با نگرانی به مردم که بدون روضه میگریستند نگاه میکردند... طولی نکشید که یک فرد تنومند که عرقچینی بر سر نهاده و عبایی بر دوش انداخته بود وارد شد و بین شبستان و ایوان مسجد نشست و او هم شروع کرد به گریه کردن... آن طور که بعدها برای ما تعریف کردند، این توطئه از پیش تعیینشده توسط چند تن از افسران که لباس شخصی به تن کرده بودند انجام شد و حتی آن فرد مداح تنومند هم از خود ماموران بود و هدفشان این بود که این محفل عزاداری را در آن مرکز مهم، تحت کنترل درآوردند و از ورود افراد جدید هم جلوگیری کنند تا برنامه عزاداری حضرت سیدالشهدا (علیهالسلام) با آن کیفیتی که باید برگزار شود انجام نگیرد.» [] * ارجاعات: 1. نشریه ایام (ویژهنامه تاریخ معاصر روزنامه جامجم)، شماره 13، بهمن 84، ص 4 2. خاطرات آیتالله مهدوی کنی، تدوین غلامرضا خواجهسروی، مرکز اسناد انقلاب اسلامی، 1385، ص41 3. خاطرات آیتالله ابوالقاسم خزعلی، تدوین حمید کرمیپور، مرکز اسناد انقلاب اسلامی، ص 26 4. هفتاد سال خاطره (خاطرات آیتالله حسین بدلا) مرکز اسناد انقلاب اسلامی، 1378، ص96 5. خاطرات آیتالله مهدوی کنی، ص41 6. خاطرات آیتالله مسعودی خمینی، تدوین جواد امامی، مرکز اسناد انقلاب اسلامی، 1381، صص 116 – 118 7. حکایت کشف حجاب، موسسه فرهنگی قدر ولایت، ج2، ص 24و25 8. همان، ج2، ص 31 9. علی دوانی، نقد عمر؛ زندگانی و خاطرات علی دوانی، تهران، رهنمون، 1382، ص54 10. نگاه کنید به: http://www.mehrnews.com/TextVersionDetail/2173254 11. نشریه ایام (ویژه تاریخ معاصر)، شماره 13، بهمن 84، ص 4 12. http://www.mehrnews.com/TextVersionDetail/2173254 13. مجله تاریخ معاصر ایران، شماره 33، بهار 84 14. عارف کامل، معاونت پژوهشی بنیاد فرهنگی شهید شاهآبادی، تهران، 1380، ص 97 15. همان، ص 110 و 111 16. عزاداری امام حسین (علیهالسلام) در دوره پهلوی اول، رضا رمضان نرگسی، مجله پانزده خرداد، سال سوم، شماره 10، صص 40 و 41 17. خاطرات شیخ رضا استادی، تدوین عبدالرحیم اباذری، مرکز اسناد انقلاب اسلامی، 1378، ص 118، همچنین نگاه کنید به: خاطرات حسن روحانی، مرکز اسناد انقلاب اسلامی، 1387، ص 151 18. هفتاد سال خاطره (خاطرات آیتالله حسین بدلا) مرکز اسناد انقلاب اسلامی، 1378، صص 98و99 مطلب فوق مربوط به سایر رسانه ها می باشد وخبر گزاری فارس صرفا آن را باز نشر کرده است بازگشت به صفحه نخست گروه فضای مجازی انتهای پیام/
93/08/10 - 14:07
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]
صفحات پیشنهادی
مهمترین اخبار رسانههای مجازی کشور رضاخان با روضههای سیدالشهدا چه کرد؟/ فوتبالیست مسیحی لیگ برتر در هیئت عزا
مهمترین اخبار رسانههای مجازی کشوررضاخان با روضههای سیدالشهدا چه کرد فوتبالیست مسیحی لیگ برتر در هیئت عزاداری جان مردم ایران بازیچه سیاسیبازی ابتکاررضاخان با روضههای سیدالشهدا چه کرد فوتبالیست مسیحی لیگ برتر در هیئت عزاداری و جان مردم ایران بازیچه سیاسیبازی ابتکاراز مهمرضاخان با روضههای سیدالشهدا چه کرد؟
رضاخان با روضههای سیدالشهدا چه کرد رضاخان برای جلب نظر عمومی بهشدت خود را فردی مذهبی معرفی میکرد او برای جلب نظر مردم مذهبی ایران نه فقط از علاقه مردم به حضرت سیدالشهدا که از مجموعه مذهب و احکام دینی سوء استفاده کرد سایت مشرق نوشت رابطه رضاخان پهلوی و هیئات مذهبی و عزادارماجراي قتل شوهر در گرداب خيانت
ماجراي قتل شوهر در گرداب خيانت پسر جواني که با همدستي يک زن خيانتکار شوهر وي را با ضربات متعدد چاقو به قتل رسانده بود جزئيات جنايت هولناک خود را مقابل قاضي ويژه قتل عمد تشريح کرد آفتاب به گزارش خراسان دقايق اوليه بامداد چهاردهم مهر بود که پسر ۲۲ ساله اي به طور پنهاني و با کلموتورسواران متخلف وزیر کشور را به مجلس کشاندند
سیاسی مجلس موتورسواران متخلف وزیر کشور را به مجلس کشاندند سوال ملی 5 نماینده مجلس شورای اسلامی از وزیر کشور درباره عدم برخورد پلیس راهور با موتورسواران متخلف از سوی هیات رئیسه مجلس اعلام وصول شد به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر در پایان جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی سکنکاش ماجرای اسیدپاشی در جامعه (3) اسیدپاشی سناریوی جدید غربیهاست/ سند آن همزمانی این توطئه با طرح حمایت از آ
کنکاش ماجرای اسیدپاشی در جامعه 3 اسیدپاشی سناریوی جدید غربیهاست سند آن همزمانی این توطئه با طرح حمایت از آمران به معروف در مجلس استعضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جنایت اسیدپاشی در اصفهان سناریوی جدید خود غربیهاست گفت سند این موضوع نیز همزمانی این توطئه باتحلیل سایت اصولگرا از ماجرای ارتباط «اسیدپاشی» با «دختران بدحجاب»
تحلیل سایت اصولگرا از ماجرای ارتباط اسیدپاشی با دختران بدحجاب پیوندزدن موضوع اسیدپاشی به مقوله بدحجابی در حالی از سوی این خبرگزاری داخلی در دستور کار قرار گرفت که در چند روز گذشته شاهد موج سواری و انتشار اخبار گسترده و پرحجم در این رابطه از سوی رسانههای زنجیرهای اصلاححمله کیهان به رسانهها در ماجرای اسید پاشی
حمله کیهان به رسانهها در ماجرای اسید پاشی ماجرای اسیدپاشیهای اصفهان که طی آن شخص یا اشخاصی با هویت فعلا نامعلوم به چهره چند زن و دختر بیگناه اسید پاشیدند در روزهای اخیر موضوع رسانهها و محافل شده و روز به روز دامنه و موج تازهای پیدا میکند روزنامه کیهان در شماره امروزواکنش هما روستا به ماجرای اسیدپاشی
واکنش هما روستا به ماجرای اسیدپاشی هما روستا اسیدپاشیهای اخیر در اصفهان را زنگ خطری مهم برای جامعه توصیف کرد و از مجامع قانونی و نیروی انتظامی خواست به جای از دست دادن زمان هر چه زودتر عاملان این جنایت را دادگاهی کنند خبرگزاری ایسنا هما روستا اسیدپاشیهای اخیر در اصفهانکنکاش ماجرای اسیدپاشی در جامعه (۱) مانور روی ماجرای اسیدپاشی از برنامههای دشمن برای گسترش لاابالیگری در جامع
کنکاش ماجرای اسیدپاشی در جامعه ۱ مانور روی ماجرای اسیدپاشی از برنامههای دشمن برای گسترش لاابالیگری در جامعه استیک کارشناس امور زنان گفت اسیدپاشی یکی دیگر از برنامه های دشمن برای گسترش لاابالی گری در جامعه است و رسانهها با پرداختن به لایههای پنهان این حوادث باید کید دشمنان رماجراي قتل شوهر در گرداب خيانت |اخبار ایران و جهان
ماجراي قتل شوهر در گرداب خيانت ماجراي قتل شوهر در گرداب خيانت صحنهسازی ناشیانه برای پنهانکردن راز قتل شریک سرقت با انار مسموم درخواست تخفیف مجازات برای متهم به قتل 17 ساله برادركشي در پيتزا فروشي به خاطر حقوق دستگیری آدم ربایان مالکان املاک گرانقیمت دستگيري دزدان بهشت زهرهزینه تخلف را باید افزایش داد/ روایت وزیر اقتصاد از رضاخان
سهشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴ ۰۱ وزیر امور اقتصادی و دارایی تاکید کرد که هزینه تخلف را باید برای متخلفان افزایش داد به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا علی طیبنیا در نشست هماندیشی مسوولان هماهنگی هیاتهای رسیدگی به تخلفات اداری با بیان اینکه اگر هزینه تخلف بالا رفتهماجرای بی انگیزگی یک بازیگر پیشکسوت
ماجرای بی انگیزگی یک بازیگر پیشکسوت مجید مظفری که به گفته خودش سریال سفره ایرونی اش چندین سال است بلاتکلیف مانده از عدم رسیدگی به این پروژه گله کرد و گفت حداقل بگویند پولمان را نمیدهند تا تکلیفمان با خودمان روشن شود خبرگزاری ایسنا مجید مظفری که به گفته خودش سریال سفرئیس هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی سیستان و بلوچستان خبر داد اعزام 6 اتومبیلران سیستان و بلوچستان به مسابقات ق
رئیس هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی سیستان و بلوچستان خبر داداعزام 6 اتومبیلران سیستان و بلوچستان به مسابقات قهرمانی کشوررئیس هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی سیستان و بلوچستان از اعزام 6 اتومبیلران برای شرکت در مسابقات اتومبیلرانی دو دیفرانسیل قهرمانی منطقهای کشور در کرمان خبر دادمرگ بن برادلی؛ سردبیری که رسوایی واترگیت را رو کرد
مرگ بن برادلی سردبیری که رسوایی واترگیت را رو کرد فرهنگ > رسانه - بن برادلی سردبیر روزنامه واشنگتن پست در دوره رسوایی واترگیت که منجر به کناره گیری ریچارد نیکسون از قدرت شد در سن ۹۳ سالگی درگذشته است به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین واشنگتن پست اعلام کرد که او در خانهماجراي قتل زن باردار مقابل چشمان فرزندانش |اخبار ایران و جهان
ماجراي قتل زن باردار مقابل چشمان فرزندانش کد خبر ۴۴۳۷۵۱ تاریخ انتشار ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹ ۴۸ - 22 October 2014 مرد افغاني که زن باردار را مقابل چشمان ۲ دختر خردسال وي به طرز فجيعي کشته بود صبح روز گذشته در بازسازي صحنه جنايت ضمن اعتراف صريح به قتل زن جوان سرقت ۶ ميليون تومان وجهماجرای افشای یک موضوع محرمانه/ در حال بررسی هویت اجساد هستیم
ماجرای افشای یک موضوع محرمانه در حال بررسی هویت اجساد هستیم روزنامههای سیاسی - اجتماعی و ورزشی کشور تا ساعاتی دیگر روی کیوسک مطبوعات عرضه خواهند شد که تصویر صفحه اول آنها در بالا آمده است به این مطلب امتیاز دهید ۳۰ ۰۷ ۱۳۹۳ - ۰۷ ۴۴واکنش کارگردان خانه پدری به ماجرای اسیدپاشی اخیر
واکنش کارگردان خانه پدری به ماجرای اسیدپاشی اخیرفیلم من خشن تر است یا این ماجرای اسید پاشی کیانوش عیاری که فیلم خانه پدریاش به دلیل نمایش صحنه خشن هنوز مجوز اکران نگرفته است گفت اگر یک صحنه فیلم من خشن است پس اسیدپاشیهایی که در اصفهان رخ میدهد-
گوناگون
پربازدیدترینها