تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خوشبخت كسى است كه سراى باقى را كه نعمتش پايدار است بر سراى فانى كه عذابش بى‏پاي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812881160




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بازنگري زودرس کتاب تعرفه سلامت در سال 93


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۹ آبان ۱۳۹۳ (۱۰:۲۴ق.ظ)
بازنگري زودرس کتاب تعرفه سلامت در سال 93 آقاجاني گفت: کتاب تعرفه سلامت بايد سالي يک بار مورد بازنگري قرار گيرد و در سال 93 نيز بازنگري زودرس پيرامون اين کتاب خواهيم داشت.
به گزارش خبرگزاري موج، آقاجاني در برنامه گفت و گوي ويژه خبري که به منظور بررسي رونمايي از کتاب تعرفه سلامت پخش شد، گفت: بعد از گذشت سه دهه از اجراي اين کتاب و رشد روز افزون علوم پزشکي، لزوم تغيير در کتاب و پيش بيني تکنولوژي هاي جديد کاملا احساس مي شد.
آقاجاني با بيان اينکه، تدوين کتاب تعرفه سلامت در ايران به حدود 30 سال پيش بر مي گردد، افزود: وزارت بهداشت طي سال هاي 84، 88 و 89 با همکاري سازمان هاي بيمه گر براي اصلاح اين کتاب تلاش کرد که متأسفانه با وجود تلاش هاي زياد به نتيجه نرسيد و احساس مي شد که ضرورت دارد اين تعرفه ها مورد بازنگري قرار گيرند.
وي در ادامه به دلايل بازنگري در اين کتاب اشاره کرد و گفت: حدود 2 هزار تکنيک جديد جراحي و خدمات تشخيصي و درماني در اين کتاب نبود و انواع تعرفه ها در بيمارستان هاي دولتي و خصوصي اجرايي مي شد که اصلا به نفع نظام و سلامت مردم نبود، از سوي ديگر بسته‌ بيمه‌ پايه يعني خدماتي که بيمه ها پوشش مي دهند به دليل عدم بازنگري در اين کتاب خيلي محدود بود.
آقاجاني افزود: علاوه بر اين رشد تکنولوژي سبب تغيير در بين خدمات شده بود و اين عدم تناسب به خدمات يک بي عدالتي را در بين رشته هاي مختلف پزشکي و بين تکنيک ها و اقدامات تشخيصي و درماني ايجاد کرده بود.
معاون درمان تصريح کرد: بر اين اساس گرايش به سمت برخي از رشته هاي پزشکي بيش از حد شده بود و گرايش به برخي رشته هاي مادر طب؛ به ويژه رشته هاي داخلي بزرگسالان و داخلي کودکان و ديگر رشته هاي عفوني روان پزشکي و برخي از رشته هاي جراحي به دليل همين عدم تناسب کاهش پيدا کرده بود و ديگر حتي براي برخي رشته ها، ديگر داوطلب هم نبود. بنابراين اين دلايل و بسياري از دلايل ديگر لزوم بازنگري در اين کتاب را ايجاب مي کرد.
وي در خصوص روند بازنگري اين کتاب، گفت: اين کار از اسفند ماه گذشته آغاز شد و حدود 6 ماه طول کشيد. براي انجام اين کار از 28 انجمن تخصصي و فوق تخصصي پزشکي کمک گرفته شد، جلسات بسيار متعدد کارشناسي با همکاران در سازمان نظام پزشکي، همکاري 4 سازمان بيمه گر پايه، دبيرخانه شوراي عالي بيمه، اساتيد دانشگاه هاي علوم پزشکي سراسر کشور و مجموعه وزارت بهداشت، همه و همه در اين بازنگري کمک کردند تا نتيجه آن تصويب اين تعرفه ها و کتاب ارزش هاي نسبي خدمات سلامت ايران در هيأت وزيران و اجراي آن از اول مهرماه بود.
معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي در ادامه در پاسخ به سؤال ديگر مجري برنامه مبني بر اينکه کتاب ارزش نسبي تعرفه‌هاي پزشکي در طرح تحول نظام سلامت چه تأثيري در بيمارستان‌ها خواهد داشت، گفت: در مراحل توزيع منابع اين کتاب وزارت بهداشت به گونه‌اي برنامه ريزي کرده بود که همه‌ گروه‌هاي پزشکي، کارکنان غير پزشکي، کارکنان اداره‌ مالي و پشتيباني و همه‌ کساني که شامل پزشک و غير پزشک شاغل در بيمارستان‌ها مي‌شدند، از اين کتاب بهره‌ لازم را ببرند.
وي با اشاره به اينکه در مورد تعرفه‌هاي نظام پرستاري و نظام باز توليد اقدامات خوبي صورت گرفته است، گفت: بهبود وضعيت معيشت پرستاران را شاهد خواهيم بود.
معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با بيان اينکه قانون تعرفه‌ پرستاري 7 سال است که اجرا نشده، گفت: بايد اين قانون زمينه اجرا پيدا کند که با دستور وزير بهداشت از تاريخ 27 مرداد در چند بيمارستان‌ اين مسأله به شکل آزمايشي به اجرا گذشته شده است تا نتايج آن روشن شود.
آقاجاني افزود: پس از روشن شدن نتايج اين قانون در مورد گستره‌ اجراي اين قانون تصميم گرفته خواهد شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن