تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):تقواى الهى داشته باشيد و اصلاح كنيد ميان خودتان را زيرا خداوند در روز قيامت ميان م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805225571




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سرکرده داعش در شمال لبنان و رویاهای ناتمام+تصویر


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: سرکرده داعش در شمال لبنان و رویاهای ناتمام+تصویر
« احمد سلیم میقاتی» معروف به ابوبکر و ابوالهدی درجدیدترین اعتراف هایش از« رویاهای ناتمام» خود برای ایجاد « امارت داعش» درشمال لبنان و متصل کردن القلمون سوریه به ساحل دریای مدیترانه از طریق شمال لبنان پرده برداشته است.
آفتاب: به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری ملی لبنان، ابوالهدی اعتراف کرده است که برای اعلام منطقه ای تحت سیطره داعش در لبنان، درصدد اشغال برخی شهرک ها و روستاها مانند بخعون، عاصون ، سیر الضنیه و بقاع صفرین در شمال لبنان بوده است.


ابوالهدی به بازجویان گفته است : تصمیم داشتیم بعداز اشغال برخی روستاها و شهرک ها در شمال لبنان که در آنها خلاء امنیتی بود، پرچم داعش را برافراشته و ضمن اعلام امارت داعش ، بیعت با ابوبکر البغدادی را اعلام کنیم.


وی هدف دیگر از « برنامه های بزرگ» خود را ایجاد منطقه ای امن برای استقرار عناصر مسلح تروریستی تکفیری تحت عناوین جعلی « انقلابی و جنگجو» و همچنین نظامیان جدا شده از ارتش لبنان اعلام کرده است.







سرکرده داعش در شمال لبنان با بیان اینکه « اقداماتی همزمان با برنامه های ما در شهر طرابلس و حومه آن در جریان بود که اجرای برنامه ها بزرگ ما را آسان می کرد».


بعداز اعترافات ابوالهدی ، ارتش لبنان عملیات پیش دستانه خود را از جمعه گذشته در شهر طرابلس و شهرک های بحنین ، المحمره و المنیه در اطراف پایتخت شمالی لبنان شروع کرد که به متلاشی شدن چندین باند تروریستی تکفیری از جمله شادی المولوی و اسامه منصور و شیخ خالد الحبلص منجر شد.


ابوالهدی فاش کرده است که « مرحله اول از برنامه های بزرگ ما متصل کردن القلمون سوریه به ساحل دریای مدیترانه از طریق شمال لبنان بود وشادی المولوی و اسامه منصور از این برنامه ها آگاه بودند و قرار بود حدود یک ماه دیگر عملیاتی شود».


ژنرال « جان قهوجی» فرمانده ارتش لبنان چندهفته قبل در گفت وگو با روزنامه لو فیگارو از این طرح تروریست های تکفیری وابسته به داعش و جبهه النصره خبر داده بود و حتی « دیوید کامرون» نخست وزیر انگلیس هم این اظهارات ژنرال قهوجی را تایید کرده است.


برغم همه این اعتراف ها و اظهارات هنوزشیوخ سلفی تندرو و برخی نمایندگان مجلس و وزیران دولت لبنان همسوی با داعش و جبهه النصره با انکار این طرح ها و برنامه ها مدعی هستند که ارتش لبنان در حال جنگ با اهل سنت است.


« تمام سلام» نخست وزیر لبنان دیروز( دوشنبه) قاطعانه این ادعا را رد کرد و گفت که ارتش در شمال لبنان با تروریست های تکفیری می جنگد نه اهل سنت.


ابوالهدی که قبلا به ارتباط خود با « خالد الضاهر» نماینده مجلس لبنان اعتراف کرده بود، در اعترافات جدید خود از ارتباطش با شیوخ سلفی از جمله کمال البستانی، خالد الحبلص و طارق خیاط و زندانیان رومیه مانند فایز عثمان و غسان الصلیبی سخن گفته است.


وی با بیان اینکه درساختن مواد منفجره و بمب ها برای استفاده در برنامه های بزرگ خود تبحرخاصی دارد، گفته است که یکی از بمب ها را حدود یکسال قبل در منطقه زغرتای لبنان آزمایش کرده است.


این تروریست تکفیری تایید کرده است که سیطره بر جاده بین المللی شمال لبنان و کنارگذر دریا و بندر طرابلس با توجه به نیاز داعش وجبهه النصره به یک گذرگاه دریایی از برنامه های اصلی او بوده است.


ارتش لبنان بامداد پنجشنبه هفته گذشته با حمله ناگهانی به یک آپارتمان در شهرک عاصون شهرستان الضنیه در شمال لبنان باندی تروریستی تکفیری را متلاشی کرد و موفق شد ابوالهدی را به دام انداخته و بازداشت کند.


در جریان این حمله سه تروریست تکفیری به هلاکت رسیده که از جمله آنها یک نظامی جدا شده از ارتش لبنان بود.


3 یا 4 تروریست تکفیری هم فرار کردند که ارتش لبنان در تعقیب آنها است.


در این آپارتمان که مقدار زیادی انواع سلاح کشف و ضبط شده ، فیلم های ویدئویی از نظامیان جدا شده از ارتش لبنان هم تهیه و در اختیار گروه تروریستی تکفیری جبهه النصره قرار می گرفته است.




تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن