تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمت نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و تعليم دهيد، بفهميد و ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819802615




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کشت گندم و جو در 20 هزار هکتار از اراضي استان البرز


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۷ آبان ۱۳۹۳ (۱۹:۳۹ب.ظ)
کشت گندم و جو در 20 هزار هکتار از اراضي استان البرز سرپرست معاونت بهبود توليدات گياهي جهاد کشاورزي استان البرز از کشت گندم و جو در سطح 20 هزار هکتار از اراضي کشاورزي اين استان خبر داد.
محمد تاج الديني افزود: در سال زراعي جاري (مهر ماه 93 تا مهرماه 94) مقرر شد تا اراضي زير کشت محصولات گندم و جو به صورت مساوي و هرکدام از اين محصولات در 10هزار هکتار کشت شوند.
وي اظهار داشت: در کشت امسال با توجه به برنامه هاي وزارت جهاد کشاورزي و بحران کم آبي در کشور، از بذور ارقام مقاوم به خشکي استفاده شده که براي کشت گندم پنج رقم و کشت جو، چهار رقم به کشاورزان معرفي شده است.
وي، ارقام پيشتاز، پارسي، سيوند، سيروان و پيشگام را ارقام بذور گندم پيشنهادي به کشاورزان عنوان کرد و ادامه داد: همچنين ارقام بهمن، نصرت، ريحان و يوسف، ارقامي هستند که براي کشت جو در سال زراعي جاري به کشاورزان پيشنهاد شده است.
تاج الديني گفت: براي سال زراعي جاري يکهزار و 620 تن بذر گندم و 700 تن بذر جو در طبقات پرورشي سن، مادري و گواهي شده در اين استان توليد شده که تعدادي از کشاورزان از اين بذور و تعدادي ديگر از بذور خود مصرفي براي کشت استفاده مي کنند.
وي اضافه کرد: همچنين هفت هزار و 500 تن کودهاي فسفاته، ازته و پتاسه براي تغذيه گياهي اين محصولات تدارک ديده شده است.
سرپرست معاونت بهبود توليدات گياهي جهاد کشاورزي استان البرز افزود: در مراحل کاشت داشت و برداشت و قبل از کشت از طريق دفاتر خدمات فني به کشاورزان برنامه هاي آموزشي ارائه مي شود و در اين دوران 17 شبکه مراقبتي از اين دفاتر فعال مي شوند.
وي يکي از طرح هاي اجرايي در سال زراعي را اجراي طرح خود اتکايي و به زراعي گندم عنوان کرد و بيان داشت: اين طرح در هفت هزار هکتار از اراضي گندمي که ميانگين عملکرد پاييني داشته براي تغيير عملکردشان اجرا مي شود.
وي گفت: تمامي محصولات اين کشاورزان توسط صندوق بيمه حمايت از محصولات کشاورزي بيمه مي شود.
در استان البرز طي سال زراعي گذشته 60 هزارتن گندم و 25 هزار تن جو برداشت شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن