تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دانش پيشواى عمل و عمل پيرو آن است. به خوشبختان دانش الهام مى‏شود و بدبختان از آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798669979




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اعلام جزئيات جديد دستورالعمل استخدام در دستگاه‌هاي دولتي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۶ آبان ۱۳۹۳ (۱۵:۰ب.ظ)
اعلام جزئيات جديد دستورالعمل استخدام در دستگاه‌هاي دولتي جانشين معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني با اعلام جزييات جديد دستورالعمل استخدام در دستگاه هاي دولتي و تشريح دستورالعمل نحوه جذب و استخدام در دستگاه هاي اجرايي، گفت: استخدام هاي رسمي و پيماني فقط از طريق نشر آگهي انجام مي شود.
به گزارش خبرگزاري موج، محمود عسکري آزاد گفت: معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رياست جمهوري عهده دار برگزاري آزمون استخدامي است و هر سال در دو مقطع 6 ماهه در ارديبهشت و آبان اين آزمون را برگزار مي کند.
جانشين معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني افزود: آيين نامه جديد، فرآيند استخدام را شفاف و ساده سازي کرده و از تکرار آزمون استخدامي جلوگيري کرده، هرچند براي افراد بومي و ساکن در مناطق محروم مزيت هايي در نظر گرفته شده است.
وي اضافه کرد: با توجه به سوال متقاضيان استخدام در دستگاههاي اجرايي و تکليف مقام معظم رهبري در خصوص استخدام براساس عدالت و با استناد به قانون مديريت خدمات کشوري، آيين نامه را به تصويب شوراي توسعه مديريت رسانديم که به دستگاه ها ابلاغ شده است.
عسکري آزاد افزود: در چارچوب جديد پيش بيني شده که معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي عهده دار اين کار باشد و هر سال در دو مقطع 6 ماهه در ارديبهشت و آبان ماه آزمون استخدامي برگزار کند.
وي گفت: هر سال براساس مجوزهايي که به دستگاهها داده مي شود، متناسب با مشاغل و محل جغرافيايي ميزان استخدام هايي که مي خواهد صورت گيرد از طريق سامانه الکترونيکي به اطلاع عموم مردم مي رسد. در اين مدت نيازهاي استخدامي، مشخص و اعتبارسنجي و امتحانات در دو مرحله انجام مي شود.
جانشين معاونت توسعه مديريت سرمايه انساني گفت: افراد سه فرصت براساس يک مرحله آزمون در اختيار دارند و شايد متقاضي در مرحله اول استخدام شود، در غير اين صورت همان آزمون براي دو سال اعتبار دارد و بنا به نياز دستگاهي استخدام مي شود و نياز به امتحان مجدد ندارد. متقاضي استخدام با يک امتحان تا مدت دو سال شانس پذيرش در يک دستگاه دولتي را دارد.
عسکري آزاد گفت: همچنين براي راحتي متقاضيان يک خوشه شغلي در نظر گرفته مي شود که فرد مي تواند در آن خوشه شغلي امتحان دهد. بطور مثال يک فرد در خوشه رشته هاي مديريت، حسابداري و کشاورزي متناسب با شغل پيشنهادي در آزمون شرکت کرده که در صورت قبولي در دستگاه مورد نظر پذيرفته مي شود. افراد نياز نيست براي هر دستگاه در امتحانات مکرر شرکت کنند.
وي تشريح کرد: استخدام افراد بومي و کساني که در شهرستان ها متولد شده اند يا حداقل 4 سال در آن شهرستان اقامت داشته اند يا فرزندان کارمنداني که پدرشان در آن منطقه خدمت مي کنند، از ديگر مزيتهاي پيش بيني شده در دستورالعمل نحوه جذب و استخدام در دستگاه هاي اجرايي است.
عسکري آزاد گفت: ضريب نمره امتحان افراد بومي يک و چهاردهم است و 40 درصد به آنها امتياز داده مي شود و اگر در سطح استان بخواهند استخدام شوند، ضريب امتحان آنها 1.2 است.
وي افزود: در برخي مناطق محروم و کمتر توسعه يافته متناسب با درخواست دستگاه ها تا 100 درصد افراد بومي جذب مي شوند و افراد در همان جا استخدام و خدمت مي کنند و مشکل جذب نيروي در اين مناطق رفع مي شود.
جانشين معاونت توسعه مديريت سرمايه انساني گفت: امتحانات شامل مراحل عمومي و تخصصي و دروس عمومي نيز شامل ادبيات فارسي، هوش و انگليسي است. نمره دروس عمومي 40 درصد و دروس تخصصي 60 درصد آزمون را تشکيل مي دهد. مرحله بعد از امتحان، مصاحبه تخصصي و مصاحبه تشخيص مباحث رفتاري و سپس مرحله گزينش و بعدا از آن هم استخدام فرد در دستگاه دولتي است.
عسکري آزاد گفت: دستورالعمل ساماندهي نيروي انساني دستگاه هاي دولتي در جلسه چهارشنبه شوراي عالي اداري بطور کامل و قطعي تصويب و ابلاغ مي شود، تا منابع انساني ساماندهي شود. در حاضر مدارک تحصيلي و تخصص افراد با نياز دستگاه هاي اجرايي متناسب نيست.
وي گفت: از طرفي برخي دستگاه ها، نيروي مازاد و برخي کمبود دارند و در برخي مناطق و مشاغل نيز مازاد و کمبود وجود دارد. آيين نامه مربوطه را معاونت توسعه تنظيم و به شوراي عالي اداري ارجاع و براي تصويب ارائه کرده است تا برنامه ريزي نيروي انساني ساماندهي مي شود.
عسکري افزود: براساس دستورالعمل جديد، نياز نيروي انساني دستگاه ها، رشته و سطوح وضع فعلي و نيروي مازاد؛ مشخص و اجازه جابجايي داده مي شود. در صورت کمبود نيرو در دستگاهي از طريق مکانيزم استخدام، نيروها تامين و در فرآيند سه ساله نيروي انساني ساماندهي مي شود.
وي افزود: سال هاي گذشته برخي دستگاه ها تعداد استخدام در سطح ديپلم و پايين تر داشته اند و برخي دستگاه ها در سطوح ستادي شان بيش از 50 درصد مازاد نيرو دارند و از طرف ديگر نيازهاي تخصصي دستگاه ها برآورده نشده است.
عسکري آزاد گفت: اين استخدام ها براساس مجوزهاي موردي يا برخي مجوزها بوده که بعدا مجلس آنرا لغو کرده اما استخدام آن صورت گرفته است. به هر حال در دو برنامه چهارم و پنجم نزديک به 894 هزار نفر نيرو به کار گرفته شده که برخي شرايط احراز براي اين مشاغل را نداشته اند.
اين مقام مسئول گفت: کل کارکنان شامل نظامي، کشوري و لشکري و نهادها 3 ميليون و 960 هزار نفر هستند که از اين ميزان، مجموع نيروي سازمان و دستگاهها و نهادهاي دولتي 2 ميليون و 300 هزار نفر هستند.
وي افزود: در برنامه هاي چهارم و پنجم حدود 900 هزار استخدام داشتيم و حدود 600 هزار نفر از خدمت خارج يا بازنشسته شده يا خروج خدمت طبيعي داشته اند. با اين حساب قدر مطلق استخدام ها نسبت به خروجي ها حدود 300 هزار نفر يعني 14 درصد است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن