تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سپاسگزارى منافق از زبانش فراتر نمى رود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819138528




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیشنهاد نمایندگان به همکاران: مجلس به گزینه وزارت علوم رای دهد


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: پیشنهاد نمایندگان به همکاران: مجلس به گزینه وزارت علوم رای دهد
علیرضا محجوب، نماینده مجلس گفت: بعضی از اظهارنظرهای مجلسیان که درباره رای اعتماد به وزیر علوم مطرح می کنند؛ رای می دهند یا نمی‌دهند، را نباید جدی بگیرید.
آفتاب- سرویس سیاسی: سه ماه از استیضاح و رای عدم اعتماد به وزیر علوم گذشته است. وزارت علوم حساس‌ترین لحظات خود یعنی آغاز سال تحصیلی را با سرپرست سپری کرده است.


به گزارش آفتاب، رییس دولت یازدهم سه‌شنبه گذشته محمود نیلی احمدآبادی سرپرست دانشگاه تهران را به عنوان سومین وزیر علوم به مجلس معرفی کرد.


 علیرضا محجوب درباره معرفی نیلی احمدآبادی به مجلس و فضایی که مجلس درباره وی دارد به خبرنگار «آفتاب» می‌گوید: ایشان یک شخصیت شناخته‌شده و مشهور نیست که مشخص باشد مجلس چه تصمیمی خواهد گرفت. همه چیز به جلسه روز چهارشنبه، معرفی برنامه‌ها و واکنش‌هایی که نشان داده می‌شود، موکول است.


محجوب در واکنش به اظهارنظرهای که در رسانه‌ها از طرف افراد مطرح می‌شود، عنوان می‌کند: بعضی از اظهارنظرهایی که مطرح می‌کنند رای می‌دهند یا نمی‌دهند، را نباید جدی بگیرید. من معتقد هستم که هیچ‌کدام از ما چیز خاصی درباره ایشان نمی‌دانیم.


محجوب در اعلام موضع خود درباره نیلی احمدآبادی می‌گوید: من به حسب اعتمادی که به شخص آقای رییس‌جمهوری دارم  و معتقد هستم کسی را که ایشان معرفی می‌کنند به صلاح کشور و وزارت علوم است؛ به ایشان رای می‌دهم.


این نماینده مجلس به خصوصیات شخصیتی نیلی احمدآبادی اشاره و عنوان می‌کند: علاوه بر این تا آنجایی که پیگیر بودم و پرس‌وجو کرده‌ام ایشان همواره دارای یک مسیر ثابت و شخصیتی قابل قبول و استوار بوده است.


وی ادامه داد: هرچند که ایشان سابقه اجرایی بالایی ندارند ولی این یکی از بهترین اقدام‌های دولت برای میدان دادن و آوردن مدیران میانی برای بالاترین مدیریت‌ها است.


محجوب در پاسخ به این سوال که آیا فرد معرفی‌شده به مجلس برای وزارت علوم رای اعتماد می‌گیرد یا نه، توضیح می‌دهد: هر چند که گمانه‌زنی در حال حاضر صحیح نیست اما من امیدوار هستم که مجلس به ایشان رای اعتماد دهد. امیدوارم همکارانم با توجه به حساسیت‌هایی که به موضوعات آموزشی -به‌خصوص این وزارتخانه پراهمیت در این شرایط وجود دارد- حتما با رویکردی متفاوت و با یک رای مناسب ایشان را به وزارت برگزینند.


به هر گزینه پیشنهادی دولت یک وصله می‌چسبانند


همچنین غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی درباره محمود نیلی احمدآبادی و در انتقاد به رویکردهای منفی علیه وزارت علوم به خبرنگار «آفتاب» می‌گوید: باید دست دولت را گرفت.


وی با طرح این سوال که دولت باید چه کاری در معرفی وزیر علوم انجام دهد؟ گفت: هر کسی را که معرفی می‌کنند یک وصله‌ای به آن می‌چسبانند. به این شکل دولت نمی‌تواند به اهداف خود برسد و این درست نیست.


این نماینده مجلس در انتقاد از استیضاح وزیر علوم سابق عنوان می‌کند: آقای فرجی‌دانا  بی‌دلیل برداشته شد. هنوز افکار عمومی اغنا نشده که چرا ایشان استیضاح و عزل شد. الان هم آقای نیلی احمدآبادی معرفی شده‌اند، حداقل به ایشان رای اعتماد دهند و به دولت کمک کنند.


جعفرزاده با تاکید به این موضوع که سرپرست اختیارات محدودی دارد، مطرح می‌کند: باید اجازه دهند تا دولت اقدام کند، دانشگاه‌ها رها شده‌اند. آقای نجفی به عنوان سرپرست اختیارات محدود دارند، بسیاری از کارها را نمی‌توانند انجام دهند و اقتدار یک وزیر قطعی را ندارند.



مطالب مرتبط
عابد فتاحی: نیلی وارد بازی "برائت"خواهی نشود
زیباکلام: هدف گروه‌های تندرو برگرداندن جو ارعاب به دانشگاهاست


تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن