تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):درهاى آسمان در اولين شب ماه رمضان گشوده مى‏شود و تا آخرين شب آن بسته نخواهد شد. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804240948




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تعرفه نرخ اینترنت آزاد نسل سوم


واضح آرشیو وب فارسی:افتانا: تعرفه یکپارچه شده (GPRS و ۳G) اینترنت آزاد موبایل که قرار بود در بدبینانه‌ترین حالت یک ریال باشد، اکنون می‌تواند تا ۳.۷۵ ریال برای مشترکان اعتباری به ازای انتقال هر کیلو بایت داده افزایش یابد.




تعرفه نرخ اینترنت آزاد نسل سوم


 


 

تعرفه یکپارچه شده (GPRS و ۳G) اینترنت آزاد موبایل که قرار بود در بدبینانه‌ترین حالت یک ریال باشد، اکنون می‌تواند تا ۳.۷۵ ریال برای مشترکان اعتباری به ازای انتقال هر کیلو بایت داده افزایش یابد. 

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، سخنگوی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات روز گذشته از تصویب تعرفه جدید ارائه خدمات داده‌ در شبکه تلفن همراه خبر داد و گفت: به منظور یکسان‌سازی تعرفه در نسل‌های مختلف تلفن‌همراه پس از بررسی مصوبات شماره ۴۵ و ۱۴۲ کمیسیون که براساس آن تعرفه‌های مختلفی با تفکیک تکنولوژی برای نسل سوم و GPRS برای سیم‌کارت‌های دائمی از نیم ریال تا ۱۴,۸ ریال وجود داشت، در آخرین جلسه این کمیسیون که با حضور نمایندگان اپراتورهای تلفن همراه برگزار شد، پس از بررسی تحلیل‌های ارائه شده از سوی آنان، سقف تعرفه هر کیلو بایت تبادل داده در شبکه تلفن همراه مستقل از تکنولوژی برای سیم‌کارت‌های دائمی ۲.۵ ریال تعیین شد.

عمیدیان پیش از این در گفت‌وگو با تسـنیم خبر از یکسان‌‌سازی تعرفه‌های مرتبط با تکنولوژی‌های GPRS و نسل‌های سوم و چهارم داده اما گفته بود که ذهن‌مان روی عددی بین نیم تا یک ریال است.

وی همچنین در ارتباط با اینکه چرا پیش از راه‌اندازی خدمات نسل‌های جدید ارتباطی تعرفه‌ها لحاظ نشد؟، عنوان کرد: بیشتر درصدد آن هستیم که فضا را رقابتی کنیم تا برمبنای فضای رقابتی، قیمت‌های پیشین مربوطه به GPRS شکسته شود

اما رئیس رگولاتوری در ارتباط با تعرفه‌های آزاد نسل‌های جدید به تسنیم گفت: اپراتورها باید همان تعرفه سه ریال را برای نسل‌های جدید (۳G و ۴G). لحاظ کنند در غیر اینصورت تخلف کرده‌اند.

قضیه از این قرار بود که در بدو اعطای مجوزهای ۳G و ۴G به اپراتورهای اول و دوم ارتباطی (همراه اول و ایرانسل)، گفته شد که تعرفه‌های این نسل‌ها برای این اپراتورها همچون رایتل یعنی همان نیم ریال است اما کمی بعدتر و با شروع خدمات اپراتورها در بسترهای ارتباطی جدید، شاهد بودیم که تعرفه آزاد استفاده از دیتای موبایل کمی کمتر از GPRS و سه ریال عنوان شد.

اما زمانیکه مسئولان تصمیم‌گیر با فشار رسانه‌ای روبرو شدند، عنوان کردند که درصدد یکسان‌سازی تمامی تعرفه‌های ارتباطی در زمینه دیتا هستند و از این جهت نرخ‌ها کاهش می‌یابد و به نیم تا یک ریال می‌رسد.

معاون وزیر ارتباطات و رگولاتور ارتباطی در این باره به تسنیم گفت که خیال‌تان راحت باشد که دیتای یکسان‌سازی شده بیشتر از نیم تا یک ریال نمی‌شود اما عملا نرخی که برای سیم‌کارت‌های دائمی در نظر گرفته شده ۲.۵ ریال است که عملا تفاوت چندانی با نرخ کنونی که سه ریال است، ندارد.

با این حال، عمیدیان معتقد بود که نرخ دیتای نسل‌های سوم و چهارم ارتباطی در بسته‌های در نظر گرفته شده توسط اپراتورها کمتر از نیم ریال می‌شود. در حالیکه تعیین نرخ بسته از وظایف رگولاتوری نیست زیرا طرح‌های تشویقی از جمله اختیارات اپراتورها به حساب می‌آید که برای جذب مشترک بیشتر صورت می‌گیرد.

وزیر ارتباطات هم در ارتباط با گلایه بسیاری از مشترکان تلفن همراه مبنی بر اینکه چرا با آمدن نسل‌های سوم و چهارم، تفاوتی در هزینه‌های اینترنت موبایل حاصل نشد؟، به تسنیم گفت: اینترنت نسل سوم ارزان‌تر از GPRS است تنها باید ایستاد تا پوشش نسل‌های جدید کامل شود.

چیزی که در عمل شاهد آن هستیم، تفاوت چندانی با نسل قدیم ندارد زیرا تعرفه GPRS (دیتای موبایل در نسل۲ و ۲.۷۵) در ساعات پیک برای اپراتورهای اول و دوم ۴ و ۵ ریال و برای ساعات غیر پیک یک ریال به ازای انتقال هر کیلو بایت داده بود اما اکنون به ۲.۵ ریال رسیده که با میانگین قیمت‌های قبلی تفاوت خاصی را نشان نمی‌دهد.

ثانیا تعرفه آزاد استفاده از اینترنت نسل‌های سوم و چهارم از زمان آغاز به کار اپراتورهای اول و دوم ارتباطی (شهریور ماه تاکنون)، ۳ ریال بوده که در مصوبه اخیر به ۲.۵ ریال رسیده است.

نکته قابل تأمل هم در این است که این نرخ‌ها برای سیم‌کارت دائمی است و اگر رجوعی به مصوبات قبلی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات داشته باشیم، متوجه می‌شویم که دست اپراتورها برای افزایش ۵۰ درصدی نرخ‌ها در زمینه سیم‌کارت‌های اعتباری باز است.

با این حساب، همراه اول و ایرانسل می‌توانند تعرفه‌ ۳.۷۵ ریالی را که سقف تعرفه اعتباری می‌شود، به ازای انتقال هر کیلو بایت داده از طریق اینترنت آزاد برای مشترکان خود لحاظ کنند؛ بنابراین اتفاقی که در عمل برای مشترکان اعتباری می‌افتد افزایش نرخ استفاده از دیتای آزاد است.

اگر اپراتورها سقف تعرفه سیم‌کارت‌های اعتباری را لحاظ کنند، مشترکان اعتباری در بدترین حالت با ۰.۲۵ درصد کاهش هزینه نسبت به هزینه‌های GPRS به ازای انتقال هر کیلو بایت داده مواجه می‌شوند.

مصوبه‌ای که قرار بود در بدترین حالت ۳ ریال کاهش هزینه در استفاده دیتای آزاد را برای مشترکان ارتباطی به دنبال داشته باشد اکنون از جذابیت افتاده و مشترکان را منتظر تصمیم اپراتورها برای برخورد با چنین مصوبه‌ای کرده است.

مرجع : خبرگزاری مهر

تاریخ انتشار : سه شنبه ۶ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۲۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: افتانا]
[مشاهده در: www.aftana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن