تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به خدا توكل كند، خداوند هزينه او را كفايت مى كند و از جايى كه گمان نمى برد ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805045244




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آیا آمریکا برای مبارزه با ابولا اقدامی خواهد کرد ؟


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
آیا آمریکا برای مبارزه با "ابولا" اقدامی خواهد کرد ؟
ابولا با شرایطی که پس از حملات 11سپتامبر در ایالات متحده ایجاد شد بطرز مرموز ومشکوکی شباهت و قرابت نزدیک دارد .


به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از آنتی وار ؛ این پایگاه خبری در مقاله ای به قلم "کارن گرینبرگ" مدیر یک مرکز امنیت ملی در آمریکا نوشت : این روزها جنگ علیه دو دشمن در صدر رسانه های بین المللی قرار دارد :اول جنگ علیه تروریست های تکفیری _ بعثی در عراق و سوریه که با توسعه دامنه جنایات خود اعلام خلافت کرده اند و دوم ، مبارزه علیه بیماری واگیردار ، خطرناک و کشنده ای به نام "ابولا" که در سراسر غرب آفریقا گسترش یافته و نمونه هایی از ابتلا به آن در آمریکا و اروپا نیز مشاهده شده است . 

هر دوی این جنگهای توسط دستگاه های امنیتی آمریکا _ که ادعای تسلط و کنترل بر تمامی امور بین المللی و داخلی را دارند _ پیش بینی نشده بود. هر دو ترس  و وحشت در بخش هایی از جهان را ایجاد نموده و هر دو می تواند به ابزاری تبدیل شده که خوراک سیاسی برای انتخابات آمریکا را فراهم نماید . 


در ادامه این مقاله آمده است : بسیاری از کارشناسان و صاحبنظران داخلی در آمریکا معتقدند تهدید ابولا برای ملت آمریکا شبیه به تهدیدی بیماری سیاه زخمی است که پس از حملات 11 سپتامبر سال 2001 به ساختمان های تجارت جهانی دراین کشور  شیوع پیدا کرد . پزشکان و متخصصین درمانی پیش بینی کرده اند که انتظار بروز شرایطی همانند سال 2001 در آمریکا را باید داشت . 


توماس فریدن ، مدیر مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری تلاش می کند تا از طریق رسانه ها وحشتی را که در میان شهروندان آمریکایی بوجود آمده ، تا حدودی کاهش دهد با این حال معتقد است که واشنگتن باید بدنبال ایده هایی نوین برای مبارزه با این بیماری کشنده باشد .  این بیماری با شرایطی که پس از حملات 11سپتامبر ایجاد شد بطرز مرموز ومشکوکی شباهت و قرابت دارد .


به نظر می رسد که تفاوت میان این دو جنگ کاملا محرز و واضح باشد چرا که ابولا یک بیماری با دلایل پزشکی و راهکارهای درمانی بوده و داعش یک گروه تروریستی و یک دشمن فیزیکی و ملموس است . بااین حال به نظر می رسد ابولا مدتها پیش از ظهور القاعده ، زیرشاخه های آن و اقدامات جنایت آمیز جنگجویان آن وجود داشته است . این بیماری امنیت شهروندان آمریکایی را بیش از هر چیز دیگری تهدید می کند . 


ریشه این بیماری در فقر و فلاکتی است که در کشورهای آفریقایی وجود دارد _ فقری که باید یکی از علل اصلی آن را استعمارگری غرب دانست _ بنابراین بهترین روش برای جلوگیری از گسترش آن توقف و حذف از مبدا است . گینه ، سیرالئون و لیبریا از جمله کشورهایی هستند که باید ریشه ابولا را در آنجا جستجو  کرد. 


واشنگتن بدون توجه به این مساله به بمباران های گسترده خود از شهرهای پاکستان گرفته تا روستاها و صحراهای یمن با بهانه حمله به مواضع القاعده مشغول است . 


شاید ما نباید تعجب کنیم وقتی میشنویم که باراک اوباما برای مبارزه با داعش 1600 پرسنل نظامی را به همراه جنگنده های بدون شرنشین و بمب افکن ها به عراق اعزام میکند و برای مبارزه با ابولا نیز 3 هزار نیروی نظامی را به لیبریا میفرستد .


مرحله دیگری که از سوی دولت اوباما برای مبارزه با ابولا در دست بررسی ، قرنطینه است .بر این اساس چنانچه موردی از ابتلا به این ویروس مشاهده شد ، فرد مبتلا باید در اتاقی قرنطینه شود  تا بیماری گسترش نیابد؛ همانگونه که پس از حوادث سال 2001 گوانتانامو برای به اصطلاح قرنطینه تروریست ها ساخته شد .اما آیا اکنون این سیاست برای توقف رشد و گسترش تروریسم در جهان موثر بوده است ؟


در انتهای این مقاله آمده است : بنابراین به نظر می رسد زمان آن فرارسیده که ایالات متحده از رویدادهایی که در دوران های به اصطلاح "جنگ علیه ترور" اتفاق افتاده درس عبرت بگیرد . بحران ابولا همانند بسیاری از بحران های ایجاد شده در دنیا راهکاری نظامی ندارد . بلکه بااستفاده از همکاری های بین المللی و مشارکت های عمومی ، بدون بروز درگیری و جنگهای دراز مدت و یک طرفه به حل و  رفع کامل آن مبادرت نمود .






انتهای پیام /






تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۰۶:۴۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 69]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن