تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگر خداوند بوسیله تو یک نفر را هدایت کند برای تو بهتر است از دنیا و هر آنچه د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819856220




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مسمومیت ۲۳۵ تن در پی مسمومیت در زاهدان


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: مسمومیت ۲۳۵ تن در پی مسمومیت در زاهدان


رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، در پی مسمومیت دانش آموزان، از تشکیل «ستاد بحران» در کانون آلوده این شهر خبر داد و اعلام کرد: تا ساعت ۲ بامداد امروز، ۲۳۵ نفر بستری شدند که ۱۵۰ تن از آنها در سلامت کامل ترخیص شده اند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، دکتر میری بنجار گفت: اوضاع منطقه آلوده کاملا تحت کنترل دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و مراجع ذیربط قرار دارد و راهنمایی های لازم توسط وزارت بهداشت در این خصوص به مردم صورت گرفته است   .
وی در توضیح علت مسمومیت دانش آموزان زاهدانی گفت: شستشوی بشکه های حاوی باقیمانده های نفت و گازوئیل در حوالی یک منطقه مسکونی، منجر به متصاعد شدن بوی آزاردهنده و اعلام آن توسط ساکنان این منطقه شد.
وی تصریح کرد: این بشکه ها حاوی مواد شیمیایی تاریخ گذشته بودند :که با شستشو، منطقه را با وسعت 40 هکتار و جمعیت 200 هزار نفر آلوده کرده است  .
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، با اشاره به اینکه کانون آلوده حوالی یک مدرسه دخترانه بوده و به همین علت بیشتر افرادی که مسموم شدند .
از دانش آموزان این مدرسه هستند، تاکید کرد: در پی این حادثه، گروهی از کارشناسان بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به منطقه اعزام و از کانون آلوده نمونه برداری شد.
به گفته میری بنجار، مشخص شده که ماده مسموم کننده چه بوده، اما برای تائید، تیمی از کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به زاهدان اعزام شده اند تا امروز از کانون آلوده مجددا نمونه برداری صورت گیرد.
وی با اشاره به اعزام اکیپ های درمانی به خانه های مسموم شدگان گفت: برای جلوگیری از عوارض احتمالی و ابتلای دیگر افراد به مسمومیت، تیم های درمانی روزانه به خانه مسموم شدگان اعزام می شوند.
به گفته وی، امروز تیمی از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به همراه معاونت های درمان و بهداشت وزارت بهداشت در منطقه حضور یافتند.
وی با بیان اینکه اطلاع رسانی کافی درباره علائم این مسمومیت ها به مردم صورت گرفته است و امروز مورد تازه ای از ابتلا به مسمومیت نداشتیم،  افزود: به مردم اعلام کردیم اگر کسی دچار علائم مسمومیت از قبیل سرگیجه و تهوع شد، هرچه زودتر به مراکز درمانی مراجعه کند.
 


دوشنبه ۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن