تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه چيز است كه اگر مردم آثار آن را مى دانستند، به جهت حريص بودن به خير و بركتى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819601035




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدیران تلویزیون هم به اندازه فردوسی‌پور شهامت دارند؟ |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: مدیران تلویزیون هم به اندازه فردوسی‌پور شهامت دارند؟
همانطور که مدیران صدا و سیما در این مدت با اعمال فشار مانع پرداختن فردوسی‌پور به ماجرای حق پخش شدند اگر اراده کنند می‌توانند امشب هم این ماجرا در برنامه نود مسکوت بگذارند. ما آیا مدیران سازمان صدا و سیما به عادل فردوسی‌پور این فرصت را می‌دهند که ماجرای حق پخش را به موضوع اصلی برنامه‌اش بدل کند؟
کد خبر: ۴۴۵۰۵۶
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۵ - 27 October 2014


برنامه نود در طول چهارده سال پخش مداومش از تلویزیون جمهوری اسلامی ایران هیچگاه در چنین منگنه‌ای قرار نگرفته بود. تنگنایی که یک سوی آن فوتبال قرار دارد و سمت دیگرش صدا و سیما. یکی علت اصلی و وجودی این برنامه است و دیگری در مقام کارفرما این فرصت را ایجاد کرده که نود در این چهارده سال «نود» شود. برنامه‌ای که برد تبلیغاتی و مالی آن برای صدا وسیما از هر برنامه دیگری با بیشتر است.


به گزارش تابناک، همه علاقه‌مندان به فوتبال منتظرند تا عقربه‌های ساعت هرچه زودتر به ساعت 22:30 برسد و ببیند در این برنامه نود چه اتفاقی خواهد افتاد؟ برنامه‌ای که به دلیل عدم پخش مسابقات لیگ برتر و جام حذفی در هفته گذشته از اهمیت بالایی برخوردار است و علاقه‌مندان به فوتبال منتظرند تا ببیند در این برنامه چه اتفاقی می‌افتد. اگر عادل فردوسی‌پور در هفته‌های گذشته به هر دلیلی از پرداختن به ماجرای حق پخش طفره می‌رفت در این هفته هیچ بهانه‌ای ندارد و در واقع اگر نخواهد به این موضوع بپردازد همان بهتر که برنامه‌اش را روی آنتن نبرد.


اما آیا مدیران سازمان صدا و سیما به عادل فردوسی‌پور این فرصت را می‌دهند که ماجرای حق پخش را به موضوع اصلی برنامه‌اش بدل کند؟ عادل فردوسی‌پور در این چهارده سالی که به عنوان مجری و تهیه کننده برنامه نود در تلویزیون حاضر بوده همواره به دلیل صداقت و صراحتش محبوب مردم بوده و همین مسئله هم او را به یکی از تاثیرگذارترین شخصیت‌های تلویزیون ایران در دو دهه اخیر بدل کرده است. مجری فوتبال‌دوستی که در همه این سال‌ها به دلیل حمایت از حق و عدالت در فوتبال از نمایندگان مجلس تا مربیان داخلی، با خیلی‌ها درگیر شده اما از آنجایی که همیشه طرف عدالت را گرفته یا در بدبینانه‌ترین حالت نمایش طرفداری از عدالت را ارائه داده به مرد محبوب فوتبالدوستان ایرانی بدل شده است و حرف و سخن‌اش به متر و معیاری برای خیلی از مخاطبین بدل شده است امشب شب سختی را پیش‌رو دارد. 


روحیه فردوسی‌پور در همه این سال‌ها به ما نشان داده که او از پرداختن به هیچ موضوعی در فوتبال ایران ترسی ندارد و از مطرح شدن این موضوعات در برنامه‌اش استقبال هم می‌کند و همین مسئله هم موجب شده تا بدانیم که پرداختن به ماجرای حق پخش در برابر برنامه‌ای چون انتقال تیم نفت به اراک و مجادله با یک نماینده مجلس برنامه به غایت کم‌خطرتری است. اما در این میان یک نکته اساسی وجود دارد و آن این است که در اینجا یک طرف ماجرا کارفرمایی است که با اهرم قدرتی که در دست دارد می‌تواند کلا قید برنامه نود را بزند. همانطور که مدیران صدا و سیما در این مدت با اعمال فشار مانع پرداختن فردوسی‌پور به ماجرای حق پخش شدند اگر اراده کنند می‌توانند امشب هم این ماجرا در برنامه نود مسکوت بگذارند. 


در واقع این انتظار غلطی است که فکر کنیم فردوسی‌پور به زیرکی در این مدت مانع پرداختن به ماجرای حق پخش شده و این در واقع اعمال قدرت مدیران صدا و سیما بوده که تا کنون جلوی این ماجرا را گرفته و اگر بخواهد از این پس هم خواهد گرفت. مدیران این سازمان که تا کنون و در جریان روند مذاکرات حق پخش در ماه‌های اخیر حاضر به پاسخگویی به رسانه‌ها نبودند امشب هم می‌توانند با اتکا به همین ابزار پاسخی به افکار عمومی ندهند. اما انچه در این میان قربانی می‌شود نود و اعتبار آن است.


البته شاید این هم استراتژی عزت‌الله ضرغامی است که این روزها در حال ترک مجموعه بزرگ‌اش است و نمی‌خواهد با عقد یک قرارداد میلیاردی سازمان را با تعهد مالی بالا به رئیس بعدی تحویل دهد تا بعدها پشت سرش بگویندیک سازمان بدهکار را ترک کرده است. اما هرچه هست اتفاقاتی که امشب در نود رخ خواهد داد می‌تواند بار دیگر به ما نشان بدهد که مدیران سازمان صدا و سیما با یک طیف بزرگ از مخاطبان چه میزان خودشان را در برابر افکار عمومی پاسخکو می‌دانند و به مردم احترام می‌گذارند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن