تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):مؤمن را از سيمايش مى شناسيم و منافق را از نشانه هايش.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820311444




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پيروزي پرسپوليس در شب ضيافت پنالتي ها با درخشش سوشا


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۴ آبان ۱۳۹۳ (۱۹:۲۵ب.ظ)
مرحله يک هشتم نهايي جام حذفي پيروزي پرسپوليس در شب ضيافت پنالتي ها با درخشش سوشا در مرحله يک هشتم نهايي جام حذفي تيم فوتبال پرسپوليس با برتري مقابل راه‌آهن در ضربات پنالتي به مرحله يک چهارم نهايي مسابقات فوتبال جام حذفي باشگاه‌هاي کشور راه يافت و حريف گل‌گهر سيرجان شد.
به گزارش خبرنگار ورزشي خبرگزاري موج، در چارچوب مرحله يک هشتم نهايي جام حذفي تيم‌هاي پرسپوليس و راه‌آهن از ساعت 16:40 امروز (يکشنبه) در ورزشگاه آزادي تهران به مصاف هم رفتند که اين ديدار در پايان 90 دقيقه به نتيجه تساوي يک بر يک انجاميد و کار دو تيم به وقت اضافه کشيد.
در وقت‌هاي اضافه هم توپي از خط دروازه‌ها نگذشت تا ضربات پنالتي تيم برنده را مشخص کند، ضيافتي که طي آن پرسپوليس به برتري 4 بر يک رسيد و راهي مرحله يک چهارم نهايي جام حذفي شد. پرسپوليس در اين مرحله به ديدار گل‌گهر سيرجان مي‌رود.
در آغاز نيمه اول و در همان ابتدا در دقيقه سوم اولين خطر جدي را مايکل اومانيا بازيکن کاستاريکايي پرسپوليس ايجاد و با شوت از راه دور دروازه راه‌آهن را تهديد کرد. دو دقيقه پس از اين حمله، محسن ايران‌نژاد بازيکن راه‌آهن اولين خطر را روي دروازه پرسپوليس ايجاد کرد که ضربه او راهي به دروازه شوسا مکاني نيافت.
در ميان حملات پرسپوليس و در دقيقه 9 بازي مدافع راه‌آهن در محوطه جريمه اين تيم روي هادي نوروزي مرتکب خطا شد که داور به سود سرخپوشان اعلام پنالتي کرد. پيام صادقيان همچون بازي مرحله قبل براي زدن ضربه پنالتي پشت توپ ايستاد که ضربه‌اش را وحيد طالب‌لو مهار کرد. مهاجم سرخپوشان در ريباند هم نتوانست دروازه راه‌آهن را باز کند.
بعد از اينکه پرسپوليس پنالتي را از دست داد بازي روندي کند پيدا کرد و کار دو تيم متعادل دنبال شد. در اين شرايط شايد بتوان از شوت رضا حقيقي به سمت دروازه راه‌آهن به عنوان يکي از صحنه‌هاي حساس بازي ياد کرد که طالب‌لو موفق به مهار آن شد.
براساس اين گزارش، در دقيقه 26 بازي با همکاري محمد نوري و هادي نوروزي موقعيت خوبي نصيب کاپيتان پرسپوليس شد که ضربه نوري از شش‌قدم به پاي مدافع راه‌آهن خورد و به بيرون رفت.‬
بازي با نتيجه تساوي بدون گل دنبال مي‌شد تا اينکه در دقيقه 37 ميلاد محمدي، بازيکن راه‌آهن از جناح راست دروازه پرسپوليس قصد ارسال توپ براي مهاجمان راه‌آهن را داشت که ضربه‌اش مستقيم به درون دروازه سوشا مکاني رفت. اين بازيکن در دقيقه 17 به جاي ابراهيم کريمي وارد زمين شده بود.
يک دقيقه بعد از اين گل هادي نوروزي در محوطه شش‌قدم راه‌آهن مي‌رفت تا گل تساوي را به ثمر برساند اما وحيد طالب‌لو مانع از گلزني اين بازيکن شد.‬
بعد از اين صحنه پرسپوليس حملاتي روي دروازه راه‌آهن داشت که مهمترين آنها در فاصله پنج دقيقه مانده به پايان بازي بود. در دقيقه 40 بازي، ميثم حسيني توپ خوبي را روي دروازه راه‌آهن ارسال کرد که با ضربه سر محمد نوري همراه شد، ضربه‌اي که با اختلاف اندک از کنار دروازه بيرون رفت.
نوري در زمان‌هاي تلف شده بازي در نيمه اول دروازه راه‌آهن را باز کرد که اين بار داور به نشانه خطا در سوت خود دميد تا بازي در نيمه نخست به برتري يک بر صفر شاگردان حميد استيلي بينجامد.
در نيمه دوم اين ديدار که در نيمه نخست با پيروزي راه‌آهن به پايان رسيده بود، در نيمه دوم با حملات پرتعداد پرسپوليسي‌ها آغاز شد که حاصل اين حملات گل محمد نوري در دقيقه 49 بود. اين گل از روي ارسال هادي نوروزي و ضربه سر دقيق نوري وارد دروازه راه‌آهن شد تا سرخپوشان کار را به تساوي بکشند.
پس از اينکه پرسپوليسي‌ها توانستند کار را به تساوي بکشند، اشتباه سوشا مکاني فرصت ديگري را براي راه‌آهني‌ها ايجاد کرد و چيزي نمانده بود دروازه سرخپوشان بار ديگر باز شود اما ضربه‌اي که رضا خالقي‌فر به سمت دروازه مکاني روانه کرد به تور کناري دروازه برخورد کرد تا خيال پرسپوليسي‌ها راحت شود.
بازي در ادامه روند آرامي را دنبال کرد و دو تيم کمتر روي دروازه يکديگر حمله مي‌کردند. از نوع تعويض حميد درخشان نيز مشخص بود پرسپوليس بيشتر در فکر گل نخوردن است، چراکه در دقيقه 70 اين بازي مهرداد کفشگري که يک هافبک دفاعي است جاي رضا حقيقي را در همين پست گرفت تا پرسپوليس ميانه ميدان را حفظ کند.
جواب تعويض پرسپوليسي‌ها يک تعويض از سوي حميد استيلي بود و سرمربي راه‌آهن تصميم گرفت بهادر عبدي را در دقيقه 71 به جاي محمد آبشک به زمين بفرستند اما هيچکدام از اين تعويض‌ها تغييري در روند بازي ايجاد نکرد و دو تيم بازي سرد و کسل‌کننده‌اي را دنبال مي‌کردند.
‫درخشان که در بازي خانگي تيمش مقابل راه‌آهن به بن‌بست خورده بود، در 10 دقيقه پاياني و مانند بازي مقابل سايپا تصميم گرفت محسن بنگر را به خط حمله تيمش اضافه کند، بلکه قدرت سرزني اين مدافع به سرخپوشان کمک کند.‬
در دقايق پاياني بازي راه‌آهني‌ها توسط رضا خالقي‌فر مي‌توانستند صاحب موقعيت ديگري شوند اما اين بازيکن نتوانست به دفاع پرسپوليس نفوذ کند و در نهايت نيز کاري از پيش نبرد تا بازي در 90 دقيقه با نتيجه تساوي يک بر يک خاتمه يافته و کار به وقت‌هاي اضافه کشيده شود.
با آغاز وقت هاي اضافه شاگردان حميد درخشان در ابتداي وقت‌هاي اضافه بيشتر از ميهمان خود توپ و ميدان را در اختيار داشتند و برتري خفيف پرسپوليس به چشم مي‌خورد. در هفتمين دقيقه از وقت‌هاي اضافه نيز هادي نوروزي نفوذي در محوطه جريمه راه‌آهن داشت که توسط مدافعان اين تيم سرنگون شد اما داور بازي اعتقادي به پنالتي نداشت.‬
‫رامين رضاييان هم در لحظات پاياني وقت اضافه اول از جناح چپ پرسپوليس نفوذ کرد و توپي را به محوطه جريمه اين تيم فرستاد تا مهاجمان راه‌آهن از اين فرصت براي گلزني استفاده کنند اما اين محسن بنگر بود که توپ را دور کرد تا خطر از مقابل دروازه پرسپوليس دور شود.‬
‫در ابتداي وقت اضافه دوم پيام صادقيان که در نيمه اول يک پنالتي را از دست داده بود جاي خود را به مهدي طارمي داد و حميد استيلي نيز يکي ديگر از تعويض‌هايش را انجام داد تا در دقايق پاياني علي عليپور در خط حمله جاي رضا خالقي‌فر را بگيرد.‬
‫پرسپوليسي‌ها در دقيقه 110 بازي و با موقعيتي که اميد عاليشاه ايجاد کرده بود مي‌توانستند به گل برسند اما پاس خوبي که اين بازيکن به محوطه جريمه فرستاد توسط مهدي طارمي از دست رفت و با برخورد به بازيکن راه‌آهن به کرنر رفت.‬
حميد درخشان در ادامه يکي ديگر از تعويض‌هايش را هم انجام داد و شهاب زاهدي را به جاي هادي نوروزي به زمين فرستاد تا بلکه انگيزه بازيکنان جوان اين تيم و تازه نفس بودن آنها به کمک پرسپوليس بيايد.‬
‫زمان زيادي به پايان بازي نمانده بود که محمدرضا خانزاده روي يک اشتباه راه‌آهن را صاحب موقعيت کرد اما پيش از اينکه امين منوچهري به توپ برسد، سوشا مکاني با خروج خوبش مانع از حرکت بعدي او شد و خطر را دور کرد.‬
در نهايت بازي پس از 120 دقيقه تلاش دو تيم به نتيجه تساوي يک بر يک انجاميد تا برنده بازي پرسپوليس - راه‌آهن در ضربات پنالتي مشخص شود.

ضربات پنالتي:
پنالتي اول پرسپوليس و راه‌آهن به ترتيب توسط مايکل اومانيا و رامين رضاييان گل شد. پس از آنکه سوشا مکاني پنالتي دوم پرسپوليس را گل کرد، بهادر عبدي در به ثمر رساندن پنالتي دوم راه‌آهن ناکام ماند.
مهرداد کفشگري نيز به مانند اومانيا و مکاني پنالتي خود را گل کرد تا کار علي عليپور براي گل کردن پنالتي سوم راه‌آهن دشوار شود. اين بازيکن هم در مصاف با مکاني راه به جايي نبرد تا شاگردان حميد درخشان با ضربه پنالتي مهدي طارمي در نهايت با نتيجه 4 بر يک فاتح ضربات پنالتي شوند.
گفتني است در ديگر مسابقات امروز در جام حذفي پيکان با شکست برابر صنعت ساري از دور رقابت ها حذف شد. تراکتور توانست در کرج بر سايپا چيره شود. بازي پديده مشهد و گسترش فولاد تبريز به نفع شاگردان مرزبان در تيم پديده به پايان رسيد. در ديگر بازي هم تيم نفت مسجدسليمان ديگر تيم ليگ برتري بود که بعد از پيکان بازي را به يک تيم دسته يکي به نام گل گهر سيرجان واگذار کرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن