تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند از آدم بد اخلاق توبه نمى‏پذيرد. عرض شد: اى رسول خدا، چرا؟ فرمودند: چون ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802762264




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نجیب‌زاده‌تر و اشراف‌زاده‌تر از فوتبالیست‌های سرباز فراری هم داریم؟ |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: نجیب‌زاده‌تر و اشراف‌زاده‌تر از فوتبالیست‌های سرباز فراری هم داریم؟
واقعا اگر هر یک از شما خوانندگان تابناک چنین تخلف اشکاری را انجام داده بودید و سازمان نظام وظیفه هم به این موضوع پی برده بود به نظرتان الان در زندان در حال سپری کردن مدت محکومیتتان بودید یا اینکه با خیال راحت منتظر بودید از بین چند تیم جدید نظامی یکی را برای ادامه فوتبال‌تان انتخاب کنید؟
کد خبر: ۴۴۴۷۹۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۵ - 26 October 2014


سازمان لیگ روز گذشته از باطل شدن کارت پایان خدمت 27 بازیکن لیگ برتری خبر داد و کمی بعد هم نام یک نفر دیگر به این لیست اضافه شد و در بیانیه سازمان لیگ اعلام شده که تا مشخص شدن تکلیف این بازیکنان از سوی نظام وظیفه آن‌ها حق بازی کردن برای تیم‌های‌شان را ندارند. این درحالی است که فوتبالیست‌های متخلف هم‌چنان امیدوارند که «تیم‌های نظامی» راه‌حل جایگزین آن‌ها برای فرار از این ماجرا باشند.


به گزارش تابناک، این شاید یکی از عجیب‌ترین پرونده‌های تخلف در جمهوری اسلامی ایران باشد که مقامات و مسئولان به صراحت از تخلف گروهی خبر می‌دهند و متخلفان همچنان برای خودشان آزاد و راحت و بی‌قید زندگی می‌کنند و انگار نه انگار که اتفاقی افتاده است. در حالی که سازمان نظام وظیفه چندی پیش از ابطال کارت پایان خدمت برخی از فوتبالیست‌ها خبر داده بود روز گذشته سازمان لیگ اولین لیست از بازیکنانی که بنا به هر دلیل از رفتن به خدمت سربازی طفره رفته‌اند و به ترفندی دیگر به کارت پایان خدمت دست پیدا کرده‌اند را منتشر کرد و اعلام کرده که این گروه از بازیکنان تا تعیین تکلیفشان از سوی سازمان نظام وظیفه حق بازی ندارند.


در حال حاضر کاری نداریم که این بازیکنان واقعا اسناد رسمی را جعل کرده‌اند یا به روش‌های دیگری به کارت پایان خدمت دست پیدا کرده‌اند. در حال حاضر مهم این است که این گروه از فوتبالیست‌ها بنا به اظهار رسمی سازمان‌های مربوط متخلف‌اند و اگر چنین تخلفی را هر یک از شهروندان ایرانی (البته غیر از افراد مشهور و وابستهخ به مشهور) انجام می‌دادند مطابق قوانین ممکلتی به زندان محکوم می‌شدند.


احمدرضا براتی، کارشناس حقوقی فوتبال کشورمان و معاون حقوقی اتحادیه باشگاه‌ها در گفت‌وگویی که با خبرگزاری فارس داشته درباره تخلف فوتبالیست‌هایی که از راه غیرقانونی کارت پایان خدمت دریافت کرده‌اند گفت: «اصلا به این قضیه کاری نداریم که آنها چگونه کارت گرفتند اما مهم این است که این بازیکنان برای گرفتن کار معافیت از خدمت روند قانونی را طی نکرده‌اند و به شکلی غیرقانونی به این کارت معافیت دست پیدا کردند که این نقطه مشترک همه این بازیکنان است و آنها پروسه‌ای قانونی برای اخذ معافیت را طی نکرده‌اند و در کارشان با تقلب و سندسازی به کارت معافیت از خدمت رسیده‌اند. ماده 60 قانون خدمت نظام‌وظیفه در این‌باره می‌گوید که هرکس از هر راه غیرقانونی مثل اعمال نفوذ، ‌تقلب، جعل، سندسازی، رشوه و راه‌هایی از این دست معافیت بگیرد یا خدمت نکند باید به دادگاه صالحه معرفی شده و این جرم بین یک تا پنج سال حبس در پیش دارد.»


براتی همچنین در ادامه صحبت‌هایش به نکته جالبی اشاره می‌کند و آن اینکه: «البته جدیدا مسوولان در اظهارنظری جالب می‌گویند که جعل کارت صورت نگرفته و راه‌هایی که آنها را معاف کرده اشتباه بوده اما باید بگویم که قانون نظام‌وظیفه از قبل این موارد را هم پیش‌بینی کرده و اعلام داشته که راه‌های غیرقانونی شامل پارتی، رشوه، اعمال نفوذ و... چون راه‌های غیرقانونی به حساب می‌آید و از زیر خدمت مقدس سربازی شانه خالی کرده‌اند باید به صورت قانونی هم به این موارد رسیدگی شود. نکته مهم اینجاست که این بازیکنان در ابتدا و طبق قانون باید به دادگاه معرفی شوند و یک تا پنج سال حبس را تحمل نمایند نه اینکه برای این بازیکنان با کاری که کرده‌اند به تیم‌های نظامی معرفی شوند و ادامه خدمتشان را در این تیم‌ها سپری کنند.»


این ماجرای استفاده فوتبالیست‌ها از روش‌های دیگری غیر از جعل سند ماجرایی است که این روزها برخی مسئولان بسیار به آن می‌پردازند و به مدد ان می‌خواهند بار اتهامی جعل سند را از دوش بازیکنان فوتبال درگیر در این پرونده کم کنند. همین مسئله موجب می‌شود تا بار دیگر ماجرای چهار سال زندان شهرام جزایری بابت کارت پایان خدمت‌اش را بازخوانی کنیم که بنا به گفته وکیل او چهار سال از یازده سال زندان شهرام جزایری بابت کارت پایان خدمتی بوده که این میلیاردر معروف بابت حضورش در جبهه گرفته بوده و بنا به اظهار نظر مسئولان اسنادی مبنی بر این ماجرا وجود نداشته است. وقتی شهرام جزایری با آن پرونده معروف حساس‌اش که در آن سال‌ها به شدت مورد توجه رسانه‌ها و افکار عمومی بود علاوه بر مسائل مالی به‌خاطر کارت پایان خدمت‌اش چهار سال را در زندان به سر برده چرا باید با فوتبالیست‌هایی که چنین تخلف اشکاری کرده‌اند با مهربانی و رافت برخورد شود؟


واقعا اگر هر یک از شما خوانندگان تابناک چنین تخلف اشکاری را انجام داده بودید و سازمان نظام وظیفه هم به این موضوع پی برده بود به نظرتان الان در زندان در حال سپری کردن مدت محکومیتتان بودید یا اینکه با خیال راحت منتظر بودید از بین چند تیم جدید نظامی یکی را برای ادامه فوتبال‌تان انتخاب کنید؟














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن