تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهشت را درى است كه ريّان ناميده مى شود از آن در، جز روزه داران وارد نشوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798320751




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

درآمد 173 هزار ميليارد ريالي دولت از محل پروژه ملي ايرانسل


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۴ آبان ۱۳۹۳ (۹:۴۴ق.ظ)
درآمد 173 هزار ميليارد ريالي دولت از محل پروژه ملي ايرانسل مديرعامل شرکت خدمات ارتباطي ايرانسل از درآمد مستقيم و غيرمستقيم 173 هزار ميليارد ريالي دولت از پروژه اپراتور دوم طي هشت سال گذشته خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج، عليرضا قلمبر دزفولي در نشست خبري هشتمين سالروز راه‌اندازي شبکه ايرانسل با اشاره به رشد 30 درصدي سالانه ترکيبي درآمد دولت از محل اين پروژه ملي گفت: ايرانسل 112 هزار ميليارد ريال پرداخت مستقيم در هشت سال گذشته به دولت داشته است که مجموع پرداختي‌ها بابت حق امتياز صدور پروانه نسل دوم و سوم و وايمکس، تسهيم درآمد، شماره‌گذاري، خدمات اجباري عمومي، حق رگولاتوري، حق فرکانس، هزينه اتصال متقابل، ماليات بر درآمد و عوارض، ماليات تکليفي، گمرک و عوارض، خطوط انتقال، هزينه برق، آب، گاز و انرژي و درآمدهاي شرکتي‌هاي دولتي مخابراتي بوده است.
 
پوشش ايرانسل فراتر از تعهدات است
او افزود: تعهدات پروانه ايرانسل در سال نهم براي پوشش جاده‌اي 9.089 کيلومتر بوده و عملکرد شهريور ماه 93 به 28.229 کيلومتر رسيده و 210.6 درصد بيش از تعهدات خود عمل کرده است.
به گفته دزفولي، پوشش جمعيتي نيز طبق تعهدات پروانه بايد 76.03 درصد باشد و ايرانسل با عمکرد 84.1 درصدي، 8.1 درصد جلوتر از تعهدات خود است.
گسترده‌ترين شبکه ديتا و اينترنت همراه در کشور متعلق به ايرانسل است
مديرعامل ايرانسل گفت: ايرانسل با نصب بيش از 135 هزار TRX داراي گسترده‌ترين شبکه ديتا و اينترنت همراه در کشور از طريق 2G، 2.5G، GPRS، EDGE،3G  و 4G  است و 10 مرکز سوئيچ اصلي در تهران، مشهد، تبريز، اصفهان، شيراز، بابل، کرج، همدان و اهواز و 53 مرکز سوئيچ فرعي نيز در 31 استان کشور قرار دارند.
نرخ قطع مکالمات ايرانسل تنها 0.77 درصد است
او با اشاره به اينکه در حوزه کيفيت شبکه، نرخ قطع ناخواسته مکالمات براساس استاندارد  در سال نهم قراردادي يک درصد است، افزود: اين رقم در وضعيت فعلي شبکه ايرانسل باوجود اجراي فرايند ارتقاي شبکه به نسل هاي بالاتر 0.77 درصد است و براساس پروانه استاندارد نرخ قطعي مکالمات يک درصد است که اين رقم به عنوان نمونه در شيراز 0.8 درصد، در تهران 1.2 درصد، در مشهد 0.6 درصد، در ساري کمتر از 0.3 درصد، در بابل کمتر از 0.29 درصد، در اهواز 0.56 درصد، در گرگان کمتر از 0.39 درصد، و در يزد نيز کمتر از 0.58 درصد است.
گسترده ترين شبکه رومينگ ايران از آن ايرانسل است
دزفولي، گسترده‌ترين شبکه رومينگ بين‌الملل تلفن همراه کشور را متعلق به ايرانسل دانست و اظهار داشت: در اين شبکه رومينگ سيم‌کارت‌هاي دائمي ايرانسل با 421 اپراتور دنيا و رومينگ سيم‌کارت‌هاي اعتباري با 158 اپراتور دنيا برقرار است و ايرانسل تنها اپراتور ايراني داراي قرارداد رومينگ ديتا با 304 اپراتور دنيا است و امکان استفاده از کدهاي دستوري و کارت شارژ در اپراتورهاي کشور مقصد و امکان استفاده از سيم‌کارت‌هاي ايرانسل در طول پروازهاي بين‌المللي و سفرهاي دريايي را براي اولين بار با 21 خط هوايي و کشتي برقرار کرده است.



 
مقرون به صرفه‌ترين تعرفه ارتباطي حجاج از سوي ايرانسل ارائه شد
او گفت: ايرانسل همچنين مقرون به صرفه‌ترين تعرفه خدمات ارتباطي براي حجاج با قابليت حفظ شماره و عدم از دست دادن تماس‌ها را فراهم کردو نرخ هر دقيقه تماس با ايران، تماس درياقتي از ايران و تماس در داخل عربستان سعودي 5990  ريال بود و خدمات ديتا به صورت رايگان در اختيار آنها قرار گرفت.
دزفولي افزود: در دوره حج امسال نسبت به سال گذشته 98 درصد تعداد استفاده‌کنندگان از خدمات نسبت به دوره حج سال گذشته افزايش يافتند و مصرف ديتا نيز 202 درصد و ميزان مکالمات نسبت به دوره حج سال گذشته 6.5 درصد افزايش يافت و بيش از 34 هزار و 386 کاربر ايرانسل در دوره حج سال جاري فعال شدند.
رشد 70 درصدي مصرف ديتا در خاورميانه
مديرعامل ايرانسل درباره روند جهاني ديتاي همراه در جهان گفت: در سال 2018 ميزان ترافيک ماهانه ديتاي همراه 15 اگزابايت برآورد شده است که از سال 2013 تا 2018 افزايش 11 برابري ترافيک پيش‌بيني شده است.
او افزود: تعداد وسايل الکترونيکي که تا سال 2018 با استفاده از فناوري‌هاي همراه با يکديگر در ارتباطات هستند شامل دستگاه‌هاي متصل به هم يا M2M به 10 ميليارد دستگاه مي‌رسد و رشد تجمعي مصرف ديتاي همراه در منطقه خاورميانه و آفريقا تا سال 2018، 70 درصد افزايش خواهد يافت.
به گفته دزفولي، پيش‌بيني مي‌شود روند مصرف ديتاي همراه در مناطق مختلف در آفريقا و خاورميانه 9.4 درصد، در آمريکاي شمالي 18.6 درصد، در آسياي شرقي 42.4 درصد، در اروپاي مرکزي و شرقي 10.3 درصد، اروپاي غربي 12 درصد و در آمريکاي لاتين 7.3 درصد باشد.
او افزود: درحال حاضر 331 شبکه LTE در 112 کشور جهان و 547 شبکه نسل سوم در 216 کشور جهان به صورت تجاري راه‌اندازي شده است و درصد مشترکان فعال باندپهن همراه از سال 2007 تا 2014 در کشورهاي توسعه يافته 83.7 درصد، در کل جهان 32 درصد و در کشورهاي درحال توسعه 21.1 درصد است.
دزفولي درباره تاثير اينترنت پهن باند بر شاخص‌هاي جهاني گفت: به ازاي هر 10 درصد افزايش ضريب نفوذ پهن باند 1.38 درصد رشد در توليد ناخالص ملي و به ازاي هر يک درصد افزايش ضريب نفوذ پهن باند 0.2 درصد نرخ اشتغال افزايش مي‌يابد و 0.13 درصد افزايش در بهره‌وري توليد اتفاق مي‌افتد.
او افزود: همچنين به ازاي هر 10 ميليارد دلار سرمايه‌گذاري براي توسعه پهن باند 1.8 ميليون شغل در طول 10 سال ايجاد مي‌شود و 300 ميليارد دلار صرفه اقتصادي ناشي از گسترش ضريب نفوذ اينترنت پهن باند در سال 2007 در آمريکا برابر 22 درصد از کل صرفه اقتصادي را به دنبال داشته است و با استفاده از اينترنت پهن باند صادرات شرکت‌هاي توليدي شش درصد افزايش مي‌يابد و فروش شرکت‌هاي خدماتي 10 درصد افزايش مي‌يابد.
دزفولي با اشاره به گزارش‌هاي منتشر شده از سوي بانک جهاني اعلام کرد به ازاي هر 10 درصد افزايش ضريب نفوذ پهن باند 1.38 درصد رشد در توليد ناخالص ملي و طبق اعلام گروه تحليلي Analysys Mason به ازاي هر يک درصد افزايش ضريب نفوذ پهن باند 0.13 درصد افزايش در بهره‌وري توليد اتفاق مي‌افتد.
او خاطرنشان کرد: افزايش استفاده از پهن باند منجر به تسهيل بکارگيري فرايندهاي کارآمدتر در کسب و کار، معرفي خدمات و برنامه‌هاي کاربردي جديد و دسترسي حداکثري به منابع، مشتريان و نيروي کار مي‌شود و نتيجه آن بهبود بهره‌وري، افزايش نوآوري و افزايش کارآيي واحدهاي سازماني مي‌شود و بنياد فناوري اطلاعات و نوآوريITIF اعلام کرده است به ازاي هر يک درصد افزايش ضريب نفوذ پهن باند 0.2 درصد نرخ اشتغال افزايش مي‌يابد و به ازاي هر 10 ميليارد دلار سرمايه‌گذاري براي توسعه پهن باند 1.8 ميليون شغل در طول 10 سال ايجاد مي‌شود.



 
دزفولي افزود: Criterion Economics اعلام کرده است صرفه اقتصادي ناشي از گسترش ضريب نفوذ اينترنت پهن باند در سال 2007 در آمريکا 300 ميليارد دلار بوده است و صرفه اقتصادي مصرف‌کننده يعني خريد يک محصول توسط مصرف‌کننده با قيمتي کمتر از آنچه انتظار دارد.
به گفته او، افزايش استفاده از پهناي باند نيز با ارايه سرويس‌ها و کاربرهاي جديد مانند درمان از راه دور، سلامت همراه، جستجوي اينترنت، تجارت الکترونيک، آموزش مجازي، خدمات جديد مالي و روش‌هاي جديد پرداخت و تجارت، سفارشي سازي محصولات، کاهش نياز به انبارداري و بهينه‌سازي زنجيره تامين، رشد بخش خدمات و رشد درآمد کسب و کار منجر به افزايش ميزان صرفه اقتصادي مصرف‌کنندگان مي‌شود.
دزفولي با اشاره به اينکه ITU اعلام کرده است با استفاده از اينترنت پهن باند شش درصد صادرات شرکت‌هاي توليدي و 10 درصد فروش شرکت‌هاي خدماتي افزايش مي يابد، افزود: باتوجه به اطلاعات ارايه شده و براساس تجارب بين‌المللي، بخشي از اهداف اقتصاد مقاومتي از جمله ايجاد تحرک، پويايي و بهبود شاخص‌هاي کلان، توانايي مقاومت در برابر عوامل تهديدزا، تکيه بر ظرفيت‌هاي داخلي، رويکرد جهادي، مردم محوري، امنيت اقلام راهبردي و اساسي، کاهش وابستگي به نفت، اصلاح الگوي مصرف، فسادستيزي و دانش محوري با توسعه شبکه پهن باند محقق خواهد شد.
او با اشاره به تاثير اينترنت پهن باند بر فرهنگ نيز گفت: با استفاده از اين خدمت امکان اشاعه فرهنگ ايراني و اسلامي به اقصي نقاط دنيا با افزايش دسترسي و سهولت نرم‌افزاري و سخت‌افزاري براي توليد و توزيع محتواي فرهنگي و مذهبي، الگوي سبک زندگي اسلامي و ايراني توسط علما، متخصصي و آحاد مردم فراهم و ارتقاي فرهنگي جامعه از طريق افزايش ميزان نشر و توزيع و همچنين سهولت دسترسي مقرون به صرفه به کتاب، انواع فيلم و محتواهاي ويدئويي در حوزه‌هاي علمي، مذهبي، فرهنگي، سبک زندگي، انواع نواها و آواهاي ملي، محلي، مذهبي و آثار هنري ممکن مي‌شود.
دزفولي افزود: همچنين با بسط امکان توزيع گسترده پيامدهاي ناشي از فرهنگ نامطلوب، توسعه آموزش در راستاي رفع بدآموزي‌هاي فرهنگي و قانون‌گريزي در بستر انتقال پهن باند با استفاده از عکس، متن و ويديو از توسعه فرهنگ نامطلوب جلوگيري مي‌شود و با فراهم آوردن دسترسي به اينترنت پهن باند براي تمامي اقشار جامعه فارغ از موقعيت جغرافيايي و زمان در حوزه‌هاي آموزش، بهداشت و درمان و امنيت پايدار، زمينه‌هاي توسعه عدالت اجتماعي محقق مي‌شود.
او درباره تاثير اينترنت پهن باند بر اقتصاد فرهنگ نيز گفت: افزايش نزديک به 260 درصدي در درآمد توليدکنندگان محتوا و برنامه‌هاي کاربردي به عنوان فعالان عرصه فرهنگ تا سال 2020 و افزايش 25 درصدي در سهم درآمد توليدکنندگان محتوا و برنامه‌هاي کاربردي از کل درآمد ايجاد شده در اکوسيستم پهن باند همراه از نتايج آن خواهد بود.
54 شهر تحت پوشش 3G ايرانسل
مديرعامل ايرانسل، شهرهاي تحت پوشش نسل سوم اينترنت همراه اين اپراتورها را 54 شهر اعلام کرد و افزود: 60 درصد از مشتريان ديتا در مناطق تحت پوشش در 54 شهر آبادان، آستارا، اراک اردبيل، اروميه، اسدآباد، اسلامشهر، اصفهان، اهواز، ايلام، بابل، بروجرد، بندرانزلي، بندرعباس، بوشهر، بوکان، بهارستان، تبريز، تهران، جلفا، دستگرد، دولت‌آباد، دورود، خرم‌آباد، خلخال، خوي، رشت، زاهدان، زنجان، ساوه، سرعين، سقز، سنندج، سهند، شيراز، شهرکرد، طرقبه، طوس، قروه، قزوين، قم، کرج، کرمان، کرمانشاه، گرمدره، لاهيجان، لنگرود، مراغه، مرودشت، مشهد، ملاير، همدان، ياسوج و يزد به اينترنت نسل سوم دسترسي دارند و در طول شش ماه آينده يعني تا پايان اسفند ماه 93 با رشد 300 درصدي مواجه خواهيم بود.
به گفته او، در طول بهره‌برداري اوليه از شبکه نسل سوم، ميزان مصرف در ميان مشترکين دارنده گوشي سازگار با تکنولوژي به ميزان قابل توجهي افزايش يافت.
دزفولي درباره ويژگي‌هاي مودم‌هاي همراه نسل سوم و چهارم عرضه شده از سوي ايرانسل گفت: اين مودم‌ها قابليت اتصال به شبکه‌هاي GPRS، EDGE، 3G و 4G، صفحه نمايشگر، پنل ارسال و دريافت پيام کوتاه، قابليت اتصال به اينترنت از طريق کابل USB، قابليت اتصال به Wi-Fi و قابليت اتصال به کارت حافظه را دارند و برخي از مدل‌هاي آن قابليت اتصال به اينترنت از طريق کابل Rj 45، قابليت استفاده به عنوان شارژر موبايل و پنل مديريت مصرف ديتا دارند.
رشد 25 درصدي ترافيک ديتا در شبکه وايمکس ايرانسل
مديرعامل ايرانسل درباره وضعيت شبکه وايمکس اين اپراتور گفت: تعداد مشترکين وايمکس ايرانسل با رشد 25 درصدي در يک سال به 492 هزار مشترک با 852 نمايندگي و 996 سايت در 36 شهر تحت پوشش رسيده است.
او، شهرهاي تحت پوشش وايمکس ايرانسل را شامل اسلامشهر، اصفهان، انديشه، انديمشک، اهواز، آبادان، بهارستان، تبريز، تهران، خرمشهر، خميني شهر، خوراسگان، دزفول، سبزوار، سپاهان شهر، سردرود، شاهين شهر، شهر قدس، شهرري، شهرک صنعتي اطلس، شهرک صنعتي چرمشهر، شهرک صنعتي طوس، شهريار، شور آباد، شيراز، فرديس، قرچک، کاشان، کرج، گلستان، لواسان، محمودآباد (اصفهان)، مشهد، نجف آباد (دانشگاه آزاد)، هشتگرد و ورامين عنوان کرد.
به گفته دزفولي، رشد ترافيک ديتا در شبکه وايمکس ايرانسل نيز 25 درصد است و تلفن اينترنتي و واي‌فاي نيز آماده بهره‌برداري است و سرويس VPN مبتني بر وايمکس نيز به بيش از 30 بانک، موسسه اعتباري و شرکت در نزديک به دو هزار نقطه در سطح کشور، بانک پاسارگاد، بانک سامان، شرکت پرداخت نوين آرين، بانک گردشگري، شرکت DHL و بورس کالا عرضه شده است.
رشد 85 درصدي ترافيک محتوا
دزفولي گفت: در حوزه محتواي ديجيتال، رشد تنوع محتوا در مقايسه با مهر سال 92 به ميزان 32 درصد افزايش يافته و به تفکيک سرويس نيز تعداد سرويس پيشخوان 109 درصد و تعداد آهنگ پيشواز 39 درصد رشد يافته است.
او افزود: بر همين اساس رشد ترافيک محتوا در مقايسه با سال گذشته 85 درصد و تعداد ارايه‌دهندگان محتوا در مقايسه با سال گذشته 67 درصد رشد يافته است.
بهره‌برداري ايرانسل از توانمندي‌هاي داخلي
دزفولي با تاکيد بر بکارگيري، توسعه ظرفيت‌ها و توانمندي‌هاي داخلي در شبکه ايرانسل گفت: از توانمندي و ظرفيت بيش از 400 شرکت توليدي، صنعتي و خدماتي در حوزه سخت افزار، نرم افزار و خدمات فني مهندسي، ارايه‌کنندگان محتوا، بازرگاني، گيرنده و تجهيزات اصلي و جانبي مراکز سوئيچ شبکه، كانتينر هاي خاص مراكز سوئيچ بهره مي‌بريم.
ايجاد 54 هزار شغل مستقيم و غيرمستقيم
او با اشاره به اينکه ايرانسل بيش از 54 هزار شغل مستقيم و غيرمستقيم ايجاد کرده است، افزود: بيش از 1913 نفر در سراسر کشور بکار گرفته شده‌اند و بيش از 52 هزار نفر در شبکه برون‌سپاري شده فني، فروش و پشتيباني با اشتغال‌زايي غيرمستقيم فعاليت مي‌کنند.
به گفته مديرعامل ايرانسل، تعداد کل اشتغال مستقيم و غيرمستقيم در ايرانسل با رشد سالانه ترکيبي 16 درصد به 54 هزار نفر رسيده است.
تخفيف 99 درصدي در تعرفه مکالمات
دزفولي با اشاره به ارايه تعرفه‌هاي متعدد و متنوع در شبکه اين اپراتور گفت: مشترکين ايرانسل مي‌توانند علاوه بر تعرفه‌هاي پايه با استفاده از طرح‌هاي رنگي تعرفه مکالمات درون شبکه خود را تا هفت ريال در دقيقه کاهش دهند بطوريکه در طرح جزيره هوشمند تخفيف تا 99 درصد ارايه مي‌شود و در طرح‌هاي رنگي قرمز، آبي و طلايي تحفيف تا 40 درصد در مکالمات درون شبکه ارايه مي‌شود.
او افزود: در طرح آدينه مکالمات درون شبکه در روزهاي جمعه نيم‌بها است و در طرح تخفيف پله‌اي تا 14 درصد تخفيف به مشترکان ارايه مي‌شود و علاوه بر اين بسته‌هاي ترکيبي و تخفيفي متنوعي نيز ارايه مي‌شود. براي استفاده از طرح‌هاي تعرفه‌اي ايرانسل کد دستوري #555* درنظر گرفته شده است.
مسووليت‌هاي اجتماعي ايرانسل
مديرعامل ايرانسل در راستاي اجراي مسوليت‌هاي اجتماعي ايرانسل اقدامات متعددي را برشمرد و گفت: در حوزه محيط زيست و زيبايي شهر، ايرانسل اقدام به استفاده مشـترک از سايت‌هاي BTS موجود و استفاده از ايستگاه‌هاي آتش‌نشاني، پل‌هاي عابر پياده و دکل‌هاي موجود در سطح شهر براي حفظ زيبايي شهر و برهم نزدن مبلمان شهري، استفاده از انرژ‌ي ها‌ي ترکيبي خورشيدي، بادي، سوخت و برق براي جلوگيري از اتلاف انرژي و اولين سـايت سبزBTS با انرژ‌ي ترکيبي در کشور، ايجاد سايت‌هاي استاندارد مورد تاييد سازمان انرژي اتمي از لحاظ بي‌ضرر بودن تشعشعات، ارسال پيامک انبوه در راستاي فرهنگ‌سازي براي حفظ محيط زيست (فروردين ۹۳)، مديريت پسماند خطرناک براساس مقررات و استانداردها به منظور پيشگيري از آلودگي محيط زيست و مديريت مصرف انرژي و کاهش گازهاي گلخانه‌اي و محاسبه اثر کربن از سال ۲۰۱۱ عنوان کرد.
او افزود: اسپانسري ورزشي و حمايت از سازمان بهزيستي، ساخت مدرسه در مناطق کم‌برخوردار و همکاري با کميته امداد امام خميني از ديگر اقدامات ايرانسل در حوزه مسووليت‌هاي اجتماعي بوده است.
دريافت نخستين پروانه بدون محدوديت تکنولوژي از سوي ايرانسل
دزفولي، مهمترين اقدامات صورت گرفته از سوي ايرانسل را اخذ پروانه بدون محدوديت تکنولوژي براي اولين بار در ايران، تحقق فناوري نسل‌هاي 3 و 4 تلفن همراه و ارايه سرويس‌ها و محصولات متنوع مبتني بر فناوري‌هاي روز دنيا عنوان کرد.
او، اجراي رومينگ ملي به منظور ايجاد زمينه براي افزايش ضريب نفوذ  پهن باند اينترنت همراه در کشور، بسترسازي توليد محتواي ديجيتال در کشور در راستاي تحقق سياست‌هاي دولت و مجلس درخصوص تثبيت و کاهش قيمت‌ها، افزايش ضريب نفوذ و تحقق ضريب نفوذ تلفن همراه فراتر از برنامه، خودباوري در اجراي پروژه‌هاي بزرگ و مشترک داخلي و خارجي،  اشتغال‌زايي براي 54 هزار نفر و تحقق بخشي از سياست‌هاي اجرايي اصل ۴۴ در رابطه با خصوصي‌سازي را از جمله مهمترين فعاليت‌هاي ايرانسل عنوان کرد.
به گفته مديرعامل ايرانسل، حداکثر استفاده از توان داخلي، کاهش تصدي‌گري دولت و افزايش درآمدهاي آن، استفاده از توان بيش از 4۰۰ شرکت داخلي در زمينه هاي توليد و تامين تجهيزات، خدمات فني-مهندسي، مديريتي، توليد محتواي ديجيتال، بازرگاني، مالي و غيره، گسترش پرشتاب شبکه تلفن همراه،  کاهش قابل ملاحظه قيمت سيم‌کارت، تحويل به روز سيم‌کارت، تحول در حوزه خدمت‌رساني، 3.1 ميليارد دلار سرمايه‌گذاري خارجي تا‌کنون، اطمينان سرمايه‌گذاران خارجي از سرمايه‌گذاري در کشور و اطمينان و اعتقاد سرمايه‌گذاران داخلي به سرمايه‌گذاري خارجي را از ديگر دستاوردهاي پروژه ايرانسل بوده است.
 
معاونت فروش و توزيع ايرانسل خبر داد:
45 ميليون نقطه دسترسي به شبکه فروش ايرانسل
معاونت فروش و توزيع ايرانسل گفت: درحال حاضر بيش از 45 ميليون نقطه دسترسي به شبکه فروش ايرانسل از طريق روش‌هاي مختلف وجود دارد که از جمله آنها 33 هزار و 889 نقطه آن خودپردازها، 560 نقطه وب کيوسک‌ها، دو ميليون و 612 هزار و 202 پايانه فروشگاهي، هشت هزار و 637 عامليت فروش و خدمات و 440 هزار فروشنده هستند.
محمود طلايي در هشتمين سالروز راه اندازي شبکه تلفن همراه ايرانسل افزود: اهم فعاليت‌هاي ايرانسل در حوزه فروش و توزيع ايجاد 42 مرکز خدمات مشترکين در تمامي مراکز استان‌ها به اضافه شهرهاي بابل، کيش و قشم با اختصاص فضايي بالغ بر 4700 متر مربع و پرسنلي بيش از 190 نفر، ارتقاي سيستم فروش و توزيع از مدل متمرکز به مدل غيرمتمرکز (طرح فروش منطقه‌اي و استاني) و تمرکز بر توسعه فروش الکترونيکي بوده است.



 
به گفته او، طرح‌ريزي و عملياتي کردن سيستم جامع ارزيابي عملکرد شبکه توزيع، توليد و توزيع کارت شارژهاي 10 هزار ريالي با استاندارد تعريف شده، تسهيل ورود توزيع کنندگان غيرالکترونيک به حوزه فروش الکترونيک از طريق روش هاي نوين الکترونيک، بکارگيري طرح تحويل فوري (Plug & Play) در شبکه توزيع وايمکس، عرضه سيم‌کارت‌هاي دائمي iSIM، فروش آنلاين سيم‌کارت‌هاي دائمي و اعتباري (OLR) و توسعه شبکه فروش در حوزه الکترونيک و بانکي را از ديگر فعاليت‌هاي ايرانسل در حوزه فروش و توزيع عنوان کرد.
طلايي افزود: انواع روش‌هاي دسترسي به خدمات فروش در شبکه ايرانسل نيز از طريق #7* پرداخت همراه ايرانسل، #100*، وب‌سايت ايرانسل، سايت‌هاي اينترنتي بانک‌ها و شبکه‌هاي فروش اينترنتي، فروش از طريقUSSD، شارژ مستقيم (e-charge)، خود پرداز (ATM) 25 بانک در شبکه بانکي کشور، پايانه فروشگاهي (POS)، وب کيوسک، سامانه فروش از طريق تلفن  (IVR)، روش خط به خط و نرم‌افزارهاي همراه بانک هستند.
به گفته او، در يک سال گشته شبکه فروش الکترونيکي ايرانسل به ميزان 43 درصد و فروش شارژ مستقيم به ميزان 200 درصد افزايش يافته است.
818 نفر 24 ساعته پاسخگوي مشترکين ايرانسل هستند
معاون فروش و توزيع ايرانسل گفت: درحال حاضر بيش از 818 نفر آماده پاسخ‌گويي و حل مشکلات تمامي مشرکين ايرانسل در بزرگترين مجموعه مرکز تماس خاور ميانه هستند و مراکز تماس منطقه‌اي نيز درحال حاضر در تهران، تبريز،  شيراز و مشهد به منظور حصول اطمينان از پشتيباني پيوسته مشترکين در شرايط اضطراري راه‌اندازي شده‌اند.
او افزود: ارايه سرويس‌هاي پيشرفته از جمله سامانه پاسخ‌گويي خودکار(IVR) و استفاده از سيستم‌هاي يکپارچه پيشرفته مديريت روابط مشتريان ( CRM)، پياده‌سازي سيستم نظرسنجي از مشترکين بعد از پابان هر تماس با مرکز تماس جهت تجمع نظرات و بکارگيري آن به منظور ارتقاي رضايتمندي مشترکين و ارسال در لحظه اطلاعات موردنظر مشترک از طريق بستر پيامک از جمله خدمات مرکز خدمات مشتريان ايرانسل است و استفاده از برنامه کاربردي پيامک هوشمند درخصوص دريافت بازخورد مشکلات مطروحه مشترکين نيز در دستور کار است.
تمام نيازهاي ارتباطي سازمانها را تامين مي‌کنيم
طلايي گفت: در حوزه راهکارهاي سازماني، ايرانسل با تکيه بر اينکه هر نياز ارتباطي يک سازمان، يک راهکار مخصوص به خود مي‌خواهد، مجموعه‌اي از راهکارهاي ارتباطاتي جامع (END TO END) با ويژگي‌هايي از جمله تشخيص و تعريف نياز ارتباطي با مشارکت سازمان يا شرکت مربوطه، طراحي راهکار متناسب با نيازمندي هاي تعريف شده،  کمک و ارائه مشاوره‌هاي لازم براي ايجاد زيرساخت‌هاي موردنياز و اجرا و عملياتي کردن راهکار با هدف تحقق اهداف از پيش تعيين شده به سازمان‌ها و شرکت‌ها ارايه مي‌دهد.
او افزود: اهم فعاليت‌ها در حوزه راهکارهاي سازماني، طراحي و ايجاد ساختار سازماني مستقل براي توسعه راهکارهاي سازماني متناسب با نيازهاي سازمان‌ها و صنايع مختلف، اصلاح فرايندها و طرح‌ريزي مدل جديد ارتباط با مشتري، تخصيص و آماده‌سازي تيم پشتيباني 24 ساعته اختصاصي براي راهکارهاي سازماني، توسعه راهکارهاي نوآورانه با هدف سهولت در ارتباطات و توسعه کسب و کار شرکت‌ها، شناسايي نيازمندي‌هاي شرکت‌هاي تجاري (B2B) و سازمان‌هاي دولتي و عمومي (B2G)، تمرکز بر حوزه ارتباطات ماشين به ماشين (M2M) و توسعه راهکارهاي مربوطه، ارايه سرويس‌هاي اختصاصي انتقال داده به بخش عمده بانک‌هاي کشور و همكاري با موسسات و شركت‌هاي مختلف به منظور توسعه راهکارهاي سازماني هستند.
مديرکل بازاريابي ايرانسل خبر داد:
عرضه محصولات و خدمات جديد ايرانسل بر بستر باند پهن موبايل
مديرکل بازاريابي شرکت خدمات ارتباطي ايرانسل ضمن اشاره به عرضه محصولات و خدمات جديد ايرانسل بر بستر باندپهن موبايل از عرضه برنامه‌هاي جديد در آينده نزديک خبر داد.
به گزارش روابط عمومي ايرانسل، باقر صمدي در نشست خبري هشتمين سالروز راه‌اندازي شبکه ايرانسل گفت: گسترش ارايه خدمات دولت الکترونيکي، مديريت شهري و ترافيک با استفاده از خدمات مبتني بر مکان، مديريت بلاياي طبيعي با استفاده از اطلاع‌رساني مبتني بر موقعيت، ترابردپذيري تلفن همراه، همگرايي بين حساب‌هاي کاربري و وسايل الکترونيکي، توجه به حوزه‌هاي تخصصي در ارايه محتوي اللکترونيکي و استراتژي همکاري باOTTها از برنامه‌هاي آتي ايرانسل به شمار مي‌روند.



 
صمدي افزود: از آنجاکه در مقطع کنوني، خدمات جديد همراه، بر تمام جنبه‌هاي زندگي شهروندي اثر گذاشته است، ايرانسل با ارايه خدمات و برنامه‌هاي کاربردي همچون آموزش همراه، فروشگاه محتواهاي تعاملي ويترين و چارسو، سلامت همراه، برنامه‌هاي کاربردي ريتم، زوم و بازيک، خدمات مبتني بر مکان، و بسياري محصولات و خدمات متنوع ديگر، تجربه زندگي ديجيتال را براي تمامي مشتريان خود فراهم کرده است.
او، سرويس‌هاي جديد ارتباطي ايرانسل را جزيره هوشمند، سيم‌کارت‌هاي دائمي iSIM، سيستم ثبت‌نام آنلاين سيم‌کارت (سامانه انتخاب تعرفه)، شماره‌هاي طلايي 0901و 0902، شارژ از طريق وب‌سايت، راهنماي ايرانسل، پيام خودکار، آهنگ شخصي، صداي پس زمينه، پيام پيشواز، سرويس هاي جديد  تعاملي ايرانسل، مکالمات بين الملل هوشمند، سرويس‌هاي مبتني بر کدهاي دستوري، سرويس کمک هاي مردمي، خدمات مالي و پرداخت، خريد بليط، خريد شارژ، خريد بيمه، بسته هاي ترکيبي بلند مدت مکالمه، بيمه‌هاي خرد، بسته ترکيبي من و کيف پول همراه عنوان کرد.
صمدي، سرويس‌هاي جديد مبتني بر اينترنت پهن باند ايرانسل را اينترنت همراه نسل هاي بالاتر، نسل جديد سيم کارت‌هاي ايرانسل (USIM)، بسته‌هاي ترکيبي حجم بالاي اينترنت همراه، مودم‌هاي جديد اينترنت همراه، حساب چند کاربره، محصولات چندرسانه‌اي ايرانسل (برنامه‌هاي کاربردي زوم و ريتم)، سلامت همراه، نسخه جديد فروشگاه برنامه‌هاي کاربردي چارسو، فروشگاه بازي‌هاي موبايلي بازيک، برنامه کاربردي مبتني بر مکان نشان، آموزش همراه، کتابخوان ايرانسل و سرويس پيام‌رسان اينترنتي معرفي کرد.
جزيره هوشمند ايرانسل
او با اشاره به سرويس جزيره هوشمند ايرانسل به عنوان يکي از سرويس‌هاي جديد ارتباطي اين اپراتور، محاسبه و اعمال تخفيف مکالمه براســاس ترافيک شبکه به صورت هوشمند، مديريت توزيع ترافيک مصرف شبکه براساس تعرفه سطح سايت مخابراتي و مشترک، اطلاع‌رساني تخفيف مکالمه از طريق Call Cell Broadcast، امکان اطلاع‌گيري از تخفيف فعلي با شماره‌گيري کد دستوري #0*135*، تخفيف تعرفه در مکالمات درون شبکه  تا سقف 80 درصد و امکان مديريت زمان و مکان مکالمه توسط مشترکين به منظور استفاده بهينه از اعتبار سيم‌کارت را از ويژگي‌هاي آن عنوان کرد.
صمدي با اشاره به فعال‌سازي رايگان اين سرويس از طريق کد دستوري #1*135*، امکان محلي‌سازي تعرفه بر خلاف تعرفه‌هاي ملي رقبا، امکان ارايه پيشنهاد تعرفه شخصي براساس ظرفيت شبکه و خدمتي جذاب براي مشترکين پرمصرف با ارائه تعرفه‌هاي تخفيفي در مکالمات داخل شبکه را از مزاياي آن عنوان کرد و گفت: درحال حاضر بيش از 40 درصد مشترکين اعتباري ايرانسل عضو اين سرويس هستند و بيش از390 ميليارد ريال تخفيف روي آن ارايه شده است.
بسته ترکيبي من
او با اشاره به ارايه سرويس بسته ترکيبي من گفت: مشترکين اعتباري ايرانسل مي‌توانند باتوجه به ميزان مصرف خود يک بسته ترکيبي شامل دقايق مکالمه ايرانسلي، تعداد پيامک فارسي ايرانسلي و ترافيک اينترنت همراه بسازند.
صمدي افزود: در اين سرويس مشترکين مي‌توانند با درنظر گرفتن حجم مصرف دلخواه خود، ميزان هر يک از موارد ذکر شده را در سيستم مربوط مشخص کنند و نسبت به ايجاد بسته اقدام کنند. قيمت بسته ايجاد شده دقيقا منطبق با ميزان مصرف برآورد شده از سوي مشترکين است و تا سقف 94 درصد تخفيف دارد.
کتابخوان ايرانسل
مديرکل بازاريابي ايرانسل برنامه کتابخوان ايرانسل را از سرويس‌هاي جذاب اين اپراتور عنوان کرد و گفت: اين برنامه کاربردي به مشترکين امکان خواهد داد به صدها عنوان کتاب متني و صوتي در حوزه‌هاي متنوع از قبيل مذهبي، سلامت، روانشناسي، اخلاق، ورزش، داستان و... دسترسي داشته و لذت شنيدن و خواندن کتاب‌ها با تلفن همراه را تجربه کنند.
او افزود: خريد کتاب به صورت مستقيم با استفاده از حساب تلفن همراه و پرداخت اينترنتي، اولين برنامه کتابخوان ايراني با امکانات چند رسانه‌اي، علامت‌گذاري و دسترسي مخاطب به طيف متنوعي از محتواهاي صوتي از جمله امکانات آن است که دسترسي به آن از طريق نشاني ketabkhan.irancell.ir ممکن است.
نسخه جديد چارسو؛ فروشگاه برنامه‌هاي کاربردي تلفن همراه
صمدي، نسخه جديد چارسو را فروشگاهي براي ارايه برنامه‌هاي کاربردي تلفن همراه هوشمند توصيف کرد و گفت: در اين فروشگاه محصولات متنوعي شامل انواع برنامه‌هاي کاربردي، بازي و سرگرمي و غيره قرار دارد که بسياري از اين برنامه‌ها توسط برنامه‌نويسان داخلي توليد شده‌اند.
او افزود: پشتيباني از سيستم‌‌هاي عامل جديد، شارژ درون برنامه‌اي، سهولت در پرداخت هزينه خريد محصولات از طريق اعتبار سيم‌کارت، پورتال اختصاصي براي ارسال برنامه‌ها، پيگيري مراحل تاييد و گزارش‌گيري، به روزرساني خودکار و آسان برنامه‌هاي کاربردي تلفن همراه، دسترسي به محصولات از طريق وب و فروشگاه قابل نصب روي تلفن همراه از امکانات اين برنامه است و مشترکين مي‌توانند اين برنامه کاربردي را از طريق لينکcharsoo.irancell.ir دريافت کنند.
ريتم؛ مجموعه محتواهاي صوتي
صمدي، سرويس صداي ايرانسل را يکي ديگر از خدمات ايرانسل عنوان کرد که به کمک آن مشترکين مي‌توانند به سادگي به مجموعه متنوعي از آرشيوهاي صوتي دسترسي داشته باشند و به آنها گوش دهند. براي اين کار بايد با استفاده از شماره سيم‌کارت اعتباري و رمز ورود کنترل حساب اينترنتي (e-care) خود وارد برنامه شده و پس از انتخاب فايل صوتي موردنظر، به صورت آنلاين آن را خريده و دانلود کنند.
به گفته او، امکانات اين سرويس شامل دسترسي سريع به محتواهاي صوتي با کيفيت بالا در کمترين زمان، امکان خريد محتواي صوتي به صورت مستقيم با استفاده از حساب تلفن همراه، حفظ حقوق معنوي صاحبان اثر و امکان دسترسي مخاطب به طيف متنوعي از محتواهاي صوتي هستند و از آدرس ritm.irancell.ir قابل دسترس است.
زوم؛ مجموعه محتواهاي ويدئويي
صمدي، زوم را سرويس تصوير ايرانسل معرفي کرد که به وسيله آن مشترکين قادر خواهند بود به شبکه‌هاي تلويزيوني ملي روي تلفن همراه خود دسترسي داشته و همچنين انواع محتواهاي تصويري اعم از فيلم، سريال، مستند و غيره را از طريق اين برنامه مشاهده کنند.
او افزد: دسترسي سريع به محتواهاي تصويري با کيفيت بالا در کمترين زمان، دسترسي به برنامه يک هفته گذشته شبکه‌هاي ملي براساس جدول پخش برنامه‌ها و امکان خريد محتواي تصويري به صورت مستقيم با استفاده از حساب ايرانسل از امکانات اين سرويس به شمار مي‌رود و امکان دسترسي مخاطب به طيف متنوعي از محتواهاي تصويري فراهم شده است که به زودي در دسترس آنها خواهد بود.
بازيک؛ سرگرمي به سبک ايرانسل
صمدي، بازيک را برنامه کاربردي اندرويدي جديد ايرانسل براي دوستداران بازي‌هاي موبايلي ذکر کرد که در اين برنامه کاربردي، مجموعه گسترده‌اي از انواع بازي‌ها در اختيار علاقمندان قرار گرفته است.
او افزود: مشترکين ايرانسل مي‌توانند از ميان موارد موجود، بازي‌هاي رايگان يا داراي هزينه را انتخاب کنند و از طريق اعتبار سيم‌کارت خود، اقدام به پرداخت هزينه براي بازي‌هاي پولي کرده يا پرداخت درون برنامه‌اي انجام دهند.
مديرکل بازاريابي ايرانسل، امکانات اين برنامه اندرويدي را پورتال اختصاصي براي خريد و دريافت بازي‌ها، پيگيري مراحل خريد و گزارش‌گيري، شارژ درون برنامه‌اي، سهولت در پرداخت هزينه خريد بازي‌هاي موبايلي از طريق اعتبار سيم‌کارت و به روزرساني خودکار و آسان بازي‌هاي تلفن همراه، دسترسي به بازي‌هاي موبايلي از طريق پورتال قابل نصب روي گوشي‌هاي اندرويدي عنوان کرد که مشترکين مي‌توانند اين برنامه کاربردي را به زودي از طريق وبسايت ايرانسل به آدرس Irancell.ir/Bazik دريافت کنند.
پيام‌رسان بيسفون
او ضمن معرفي پيام‌رسان اينترنتي بيسفون، آن را يک برنامه ارتباطي بومي براي تلفن‌هاي همراه  هوشمند عنوان کرد که ضمن استفاده ساده از بيسفون و طراحي بهينه آن با تاکيد بر استفاده روزانه، ايجاد گروه  دوستان، خانواده، کار و ...، امکان ارسال فايل‌هاي تصويري و صوتي، برقراري تماس با کاربران داراي  نرم‌افزار و حتي کاربران فاقد نرم‌افزار، امکان تماس داخل کشور و خارج از کشور، امکان ارسال پيام به صورت گروهي و انبوه، امکان اشتراک‌گذاري مکان، امکان دريافت و ارسال صورتک‌هاي بومي، سهولت در پرداخت و امکان درآمدزايي، قابليت تشخيص خودکار دوستان و آشنايان داراي بيسفون و ... از جمله امکانات آن است.
به گفته صمدي، مشترکين ايرانسل مي‌توانند اين برنامه کاربردي را از طريق فروشگاه بازار براي گوشي‌هاي اندرويد و ITunes براي IOS دريافت کنند.
نشان؛ اطلاعات شهري به سبک ايرانسل
مديرکل بازاريابي ايرانسل گفت: با استفاده از برنامه کاربردي نشان ايرانسل، کاربران مي‌توانند به سادگي موقعيت مکاني مراکز خدمات گوناگون، رستوران‌ها، بيمارستان‌ها، مساجد، جايگاه‌هاي سوخت و پارکينگ‌هاي محدوده اطراف خود را مشاهده کرده و بهترين مسير براي رسيدن به مکان‌هاي مختلف را بيابند.
او افزود: همچنين کاربر قادر خواهد بود تمامي تخفيف‌هايي که توسط رستوران‌ها، کافي‌شاپ‌ها و مراکز خريد در سطح شهر ارايه مي‌شود را مشاهده کرده،  به دوستان خود پيشنهاد داده و نيز درمورد مکان‌هايي که تجربه استفاده از آنها را داشته‌اند، نظرات خود را بيان کنند.
صمدي درمورد امکانات اين برنامه اظهار داشت: جستجوي مکاني خاص به همراه قابليت جستجوي تخفيف‌هاي درحال ارايه در سطح شهر، به روز رساني مکاني خاص روي نقشه، مسيريابي از مبدا به مقصد، يافتن مکان‌هاي ديدني سطح شهر و امکان ايجاد پروفايل و نوشتن نظرات در مورد مکان‌هاي موجود توسط کاربران از ويژگي‌هاي آن است و مشترکين مي‌توانند به زودي اين برنامه کاربردي را از طريق وب‌سايت ايرانسل دريافت کنند.
آموزش همراه
او ضن معرفي سرويس برنامه کاربردي آموزش همراه ايرانسل، از دسترسي به محتواهاي آموزشي متنوع و تعاملي در هر زمان  و مکان با هر سطح دانشي از طريق آن خبر داد و گفت: قابليت انتخاب دوره آموزشي دلخواه، قابليت تعامل استاد و فراگير دوره آموزشي، دسترسي آسان به محتواي متنوع آموزشي و درسي، کاهش هزينه‌هاي آموزشي، يادگيري همزمان چندين محتواي آموزشي و صرفه‌جويي در زمان از ويژگي‌هاي آن است و مشترکين مي‌توانند به زودي اين برنامه کاربردي را از طريق وب‌سايت ايرانسل دريافت کنند.
سلامت همراه
صمدي گفت: ايرانسل به منظور افزايش آگاهي سلامت عمومي جامعه و همچنين سرعت بخشيدن در امور پزشکي اقدام به راه‌اندازي سرويس‌هاي متنوعي در حوزه سلامت  بر بستر تلفن‌هاي همراه کرده است که سرويس‌هاي مراقبت‌هاي پزشکي، سلامت فردي و بهداشت روان، برنامه کاربردي جهت آزمايشات اوليه، نبض، قند خون، دسترسي سريع به پزشک شخصي و داروهاي موردنياز بيمار و سهولت در پرداخت هزينه خريد سرويس ها از طريق اعتبار سيم‌کارت از ويژگي‌هاي آن است و مشترکين مي‌توانند اين برنامه کاربردي را از طريق وب‌سايت ايرانسل به زودي دريافت کنند.
تبليغ  همراه
به گفته مديرکل بازاريابي ايرانسل، سرويس تبليغات روي بستر تلفن همراه اين امکان را براي مشتريان تجاري فراهم مي‌آورد تا روي کانال‌هاي موجود مانند «پيام اطلاع‌رساني تماس از دست رفته»، «پيام اطلاع ‌رساني از هزينه تماس» و «پيام با من تماس بگير» پيغام‌هاي تبليغاتي خود را به مشترکين ايرانسل برسانند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن