تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس امر به معروف كند به مؤمن نيرو مى بخشد و هر كس نهى از منكر نمايد بينى منافق را ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819261592




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اختلاف بودجه در میان کشورهای اتحادیه اروپا


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: اختلاف بودجه در میان کشورهای اتحادیه اروپا


نشست سران اروپا در بروکسل، به صحنه رویارویی نخست وزیر انگلیس با مقامات اتحادیه تبدیل شد. کامرون با عصبانیت گفت: اگر کسی فکر می کند ما این پول را تا اول دسامبر پرداخت خواهیم کرد، اشتباه فکر می کند. درخواست کمیسیون اروپا هم با مخالفت هلند همراه شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، تصمیم جنجال برانگیز اتحادیه اروپا برای افزایش سهمیه دریافتی از انگلیس موجب شد که نشست بروکسل به صحنه رویارویی نخست وزیر این کشور با مقامات اتحادیه تبدیل شود. دیوید کامرون در حاشیه نشست دو روزه سران اتحادیه اروپا در بروکسل، با عصبانیت و به صراحت گفت: که لندن درخواست اتحادیه اروپا را برای پرداخت یک میلیارد و 700 میلیون پوند (برابر با دو میلیارد و 100میلیون یورو) اضافی برای تامین بودجه این اتحادیه نمی پذیرد.
دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس، با سران اروپا، بر سر بودجه و ادامه عضویت، اختلاف شدید پیدا کرده است
   
دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس، در حاشیه این نشست گفت: «اگر کسی فکر می کند ما این پول را تا اول دسامبر پرداخت خواهیم کرد، اشتباه فکر می کند و این مسئله اتفاق نخواهد افتاد. این درخواست و این شیوه برخورد با یکی از بزرگ ترین کمک کنندگان به اتحادیه اروپا، غیرقابل قبول و غیر منطقی است. من خواستار برگزاری دیدار با روسای اتحادیه و گفتگو و مذاکرات فوری برای حل این مشکلات هستم .»
درخواست کمیسیون اتحادیه اروپا از هلند هم برای افزایش یک میلیارد و 30 میلیون دلاری حق عضویت با مخالفت و اعتراض این کشور رو به رو شده است. درخواست بروکسل از فرانسه و ایتالیا نیز برای صرفه جویی بیشتر در هزینه های خود نارضایتی مقامات این کشور را در پی داشته است.
در پی انتقاد مقامات کشورهای عضو اتحادیه اروپا از درخواست این اتحادیه مبنی بر پرداخت سهم عضویت بیشتر، خوزه مانوئل باروسو، رئیس کمیسیون اروپا، این تصمیم را ناشی از نظام مالی اتحادیه اروپا که اعضا بر سر آن توافق کرده اند، دانست.
خوزه مانوئل باروسو، رئیس کمیسیون اروپا

خوزه مانوئل باروسو، رئیس کمیسیون اروپا، در سخنانی گفت: «درخواست اتحادیه اروپا از اعضا برای پرداخت مبلغ اضافه برای بودجه نباید سبب شگفتی آنها شود، زیرا این تصمیمات بر اساس توافق آنها اتخاذ شده است. ما سال هاست پیشنهاد می دهیم نظام مالی اروپا باید تغییر کند و این اعضا هستند که با آن مخالفت می کنند. بنابراین ما مجبوریم نظامی را که اعضا بر اساس درآمد ناخالص ملی ایجاد کرده اند به کار ببریم.»   کمیسیون اروپا با توجه به اوضاع اقتصادی 28 کشور عضو این اتحادیه، در پرداخت سالانه شماری از اعضا بازنگری کرده و در این میان انگلیس بیش از دیگر کشورهای عضو- مشمول پرداخت اضافی شده است.   پیش از این قرار بود انگلیس هشت میلیارد و 600 میلیون پوند به بودجه اتحادیه اروپا کمک کند که با این تصمیم، اکنون رقم به بیش از ده  میلیارد پوند رسیده است.   افزایش سهمیه حق عضویت انگلیس در اتحادیه اروپای در حالی است که نخست وزیر محافظه کار این کشور، برای اتخاذ مواضع محکم تر در برابر سیاست های اتحادیه اروپا با فشار اعضای حزبش و نیز احزاب رقیب رو به روست.   دیوید کامرون پیش از این گفته بود: در صورت پیروزی حزبش در انتخابات سراسری سال 2015 میلادی، عضویت انگلیس را در اتحادیه اروپا درسال 2017 ، به همه پرسی خواهد گذاشت.


شنبه ۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن