تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خدا داناست به هر رازى كه مردم در دل نهان داشته اند، و به نجواى آهسته رازگويان و به هر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820544169




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آغاز گسترده ترين مطالعات ترافيکي در پايتخت


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲ آبان ۱۳۹۳ (۱۰:۵۲ق.ظ)
آغاز گسترده ترين مطالعات ترافيکي در پايتخت معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران از آغاز گسترده ترين مطالعات ترافيکي در شهر تهران خبر داد و گفت: اين اقدام، گامي نو در جهت دست يآبي به آماري کارآمد و قابل اعتماد در جهت انجام تحليل هاي کارشناسي دقيق و به روز از وضعيت ترافيک پايتخت است.
به گزارش خبرگزاري موج، مهندس سيد جعفر تشکري هاشمي افزود: مسأله ترافيک داراي ابعاد و زواياي گوناگوني است که همچون کلافي در هم تنيده، پيچيدگي­ هاي بسياري دارد و علاوه بر سطوح آشکار همچون ظرفيت معابر، قوانين و مقررات و محدوديت­ هاي ترافيکي که مد نظر مسؤولان قرار مي­گيرد، داراي لايه­ هاي پنهاني همچون انگاره­ هاي اجتماعي و فرهنگي و پيش­فرض­ هاي ذهني و رفتاري است که عدم توجه به آن­ها، بحران ترافيک را تشديد خواهد کرد.
وي با اعلام اين که مدل­سازي حمل و نقل شهري، مهم­ترين قسمت فرآيند برنامه ‏ريزي حمل و نقل در جهت تحليل سياست­ هاي مديريتي است، تأکيد کرد: به منظور پرهيز از سعي و خطا در اقدامات حمل و نقلي، دست­يآبي به ابزاري کارآمد براي پيش­بيني­ تصميمات بلند مدت، بررسي عوامل تأثيرگذار در فعاليت روزانه آن­ها از طريق زنجيره سفرهاي شهري و شبيه­ سازي جمعيت و فرآيند حمل و نقل با استفاده از اطلاعات پرسشگري از شهروندان، در دستور کار مديريت شهري قرار گرفته است.
معاون شهردار تهران با اشاره به اين که سفرهاي شهري عموماً داراي دو هدف عمده کاري و آموزشي مي‏باشند، اظهار کرد: مهم­ترين موضوعي که براي تصميم سازان حوزه حمل و نقل و ترافيک داراي اهميت است، دست­يآبي به آمار و اطلاعات به روز از وضعيت آمد و شدهاي شهري است که منشأء آن، ريشه در تقاضاي سفر خانوارهاي شهري دارد.
مهندس تشکري هاشمي با بيان اين که براي عملياتي شدن اين طرح، آماربرداري گسترده­اي در تهران آغاز شده که ظرف يک ماه آينده ادامه خواهد داشت، تصريح کرد: مرحله اول اين آماربرداري شامل آمارگيري از دروازه­ هاي ورودي شهر، پايانه­ هاي مسافربري و حمل و نقل بار و کالاست.
وي با تأکيد بر اين که بخش اول اين آمارگيري شامل آماربرداري از 19 دروازه ورودي شهر با همکاري 400 آماربردار و مشارکت پليس راهور و پليس راه انجام خواهد شد، اضافه کرد: در اين طرح، مسافراني که به طور روزانه وارد تهران مي­شوند، شناسايي شده و در خصوص مقاصد، ساعات و اهداف سفرشان مورد پرسشگري قرار خواهند گرفت.
معاون شهردار تهران با اشاره به اين که بخش دوم اين آمارگيري با همکاري 250 آماربردار، در مبادي پايانه­ هاي پايتخت و شهرها و شهرک‌هاي اقماري آن صورت خواهد پذيرفت، اظهار کرد: در اين طرح، علاوه بر مسافران پايانه ‏هاي چهارگانه تهران، مسافران فرودگاه مهرآباد، ايستگاه راه ­آهن و آن بخش از ايستگاه­ هاي مترو که نقش پايانه­ اي دارند نيز مورد پرسشگري قرار خواهند گرفت.
مهندس تشکري هاشمي با بيان اين که بخش سوم اين آمارگيري شامل آماربرداري از بار و کالايي است که به تهران وارد و در سطح شهر توزيع مي­شود، تصريح کرد: بزرگراه­ هاي آزادگان، بسيج، شهيد ياسيني و قسمتي از بزرگراه شهيد بابايي به لحاظ حمل و نقل بار و کالا با کمک 150 آماربردار مورد آمارگيري قرار خواهند گرفت.
وي گام چهارم اين طرح را آمارگيري از خانوارهاي تهراني اعلام و اضافه کرد: اين عمليات گسترده با همکاري اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران و به کمک 100 هزار دانش­ آموز تهراني صورت خواهد پذيرفت که به موجب آن، اطلاعات 700 هزار نفر در قالب 200 هزار خانوار تحت پوشش قرار خواهد گرفت تا مدل­سازي جهت برنامه­ ريزي­ هاي آتي، دقيق­تر صورت گيرد.
معاون شهردار تهران با اشاره به اين که مرحله پنجم اين طرح شامل برداشت اطلاعات زنجيره­ هاي سفرهاي شهري با کمک 3 هزار معلم شهر است که اطلاعات 6 هزار خانوار را تکميل خواهند نمود، اظهار کرد: گام ششم اين طرح، آمارگيري حجم سرنشين در خطوط برش چهارگانه شهر است و بزرگراه­هاي شهري از جمله مقاصد اين آماربرداري است که نسبت به برداشت آمار حجم سرنشين­ ها و خودروها از سوي 1300 آمارگير در آن­ها اقدام خواهد شد.
مهندس تشکري هاشمي با بيان اين که آخرين مرحله عملياتي اين طرح، آماربرداري از 100 معبر شهري از سوي 300 آماربردار است، تصريح کرد: در اين مرحله، اطلاعات تردد شهروندان در معابر شهري برداشت خواهد شد و مجموع نتايج حاصل از اين آمارگيري گسترده به منظور برنامه ­ريزي صحيح در اختيار برنامه­ ريزان قرار مي­گيرد.
وي در پايان با تأکيد بر اين که آمار فوق تنها به منظور برنامه ­ريزي­ هاي حمل و نقلي مورد استفاده قرار مي­گيرد و نتايج حاصل از اين آمارگيري مبناي برنامه ريزي­ هاي کلان ترافيکي در آينده تهران خواهد بود، خاطرنشان کرد: ارائه اطلاعات دقيق از سوي شهروندان، مسؤولان شهر را در مدل­سازي مطلوب­تر ترافيکي و برنامه ­ريزي­ مناسب­تر حمل و نقلي شهر کمک مي­کند و از شهروندان عزيز درخواست مي کنيم تا با ارائه آمار و اطلاعات دقيق در جهت ترسيم آينده­اي ايمن و پاک با مديريت شهري همکاري کنند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن