تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دانش پيشواى عمل و عمل پيرو آن است. به خوشبختان دانش الهام مى‏شود و بدبختان از آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820640090




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزايش 13 برابري بارش ها در آذربايجان غربي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۰ مهر ۱۳۹۳ (۱۵:۴۷ب.ظ)
نسبت به مهر ماه سال گذشته؛ افزايش 13 برابري بارش ها در آذربايجان غربي مدير دفتر مطالعات پايه منابع آب شرکت آب منطقه اي آذربايجان غربي گفت: ميزان بارش مهرماه امسال در اين استان، 75 ميليمتر است که حدود 13.5 برابر بارش هاي به ماه مهر سال گذشته است.
به گزارش خبرگزاري موج، مهرنگ دوستي رضايي افزود: روند بارشي بسيار خوبي را در مهرماه سال جاري به عنوان نخستين ماه سال آبي جاري در آذربايجان غربي شاهد بوديم به طوري که در مقايسه آن با سال گذشته و متوسط بلندمدت، با افزايش هاي بسيار زياد مواجه مي شويم.
وي اضافه کرد: در مهرماه سال جاري به طور متوسط 74.6 ميليمتر بارش در آذربايجان غربي تا آغاز روز دوشنبه 28 مهرماه گزارش شده و اين در حالي است که ميزان بارش در مدت مشابه سال گذشته، 5.5 ميليمتر و در متوسط درازمدت 15.3 ميليمتر بوده است.
ابن مسئول اظهار کرد: اين آمار نشان مي دهد در مهرماه امسال، 13.5 برابر سال گذشته و 4.9 برابر متوسط درازمدت بارش در آذربايجان غربي داشته ايم.
مدير دفتر مطالعات پايه منابع آب شرکت آب منطقه اي آذربايجان غربي ادامه داد: اين روند در حوضه آبريز درياچه اروميه بسيار بيشتر بوده به طوري که ميزان بارش در اين حوضه در مهرماه امسال به 84 ميليمتر رسيده است.
دوستي رضايي گفت: اين در حالي است که ميزان بارش در اين حوضه در مهرماه سال گذشته 0.6 ميلي متر و در متوسط درازمدت 15 ميليمتر بود.
وي افزود: بارش مهرماه امسال در حوضه آبريز درياچه اروميه 140 برابر سال گذشته و 5.6 برابر متوسط درازمدت بوده است.
مدير دفتر مطالعات پايه منابع آب شرکت آب منطقه اي آذربايجان غربي اظهارکرد: بيشترين بارش در اين استان مربوط به شهر پيرانشهر بوده است.
وي اظهار اميدواري کرد که روند بارشي موجود همچنان در آذربايجان غربي تداوم داشته باشد.
دوستي رضايي همچنين از هموطنان خواست تا در مصرف آب صرفه جويي کنند تا اين بارش ها در بهبود وضعيت منابع آبي استان تاثيرگذار باشند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن