تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین چیزی که بنده بعد از شناخت خدا به وسیله آن به درگاه الهی تقرب پیدا می کند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820390302




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خدمات فني ۳۰ شرکت مهندسي خراسان شمالي صادر مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۹ مهر ۱۳۹۳ (۹:۳۰ق.ظ)
خدمات فني ۳۰ شرکت مهندسي خراسان شمالي صادر مي‌شود رئيس سازمان نظام مهندسي خراسان شمالي گفت: حدود ۳۰ شرکت مهندسي خراسان شمالي براي صادرات خدمات فني خود اعلام آمادگي کرده‌ و ما در نظر داريم با همکاري ساير دستگاه زمينه اين فعاليت به زودي انجام شود.
به گزارش خبرگزاري موج، علي اکبر رمضاني در نشست هم انديشي کميسيون صادرات خدمات مهندسي خراسان شمالي اظهار کرد: اين شرکت‌ها براي صادرات سرمايه‌هاي نقدي خود به ميزان ۱۵۰ ميليارد و ۲۰۰ ميليارد ريال سرمايه غيرنقدي اعلام آمادگي کرده‌اند.
رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان خراسان شمالي گفت: اين استان ظرفيت‌هاي خوبي براي صادرات خدمات مهندسي به کشورهاي مختلف دارد.
رمضاني اظهار کرد: عضويت ۳۰۰ هزار مهندس در نظام مهندسي ساختمان کشور فرصت و ظرفيت است که صدور خدمات آنان مي‌تواند بسياري مشکلات در زمينه بيکاري را حل کند.
وي افزود: کشورهاي همسايه نيازمند دريافت اين خدمات بوده و استان ما نيز توانمندي خوبي در زمينه‌هاي مختلف و رشته‌هاي متفاوت مهندسي دارد بنابراين کشورهاي همسايه بازار خوبي براي توسعه ارائه اين خدمات هستند.
رمضاني گفت: مرزي بودن خراسان شمالي، مزيتي براي توسعه صادرات خدمات مهندسي است که ساير استان‌ها از آن بي‌بهره‌اند بنابراين بايد تلاش شود تا از آن استفاده شود.
رئيس سازمان نظام مهندسي خراسان شمالي ارز آوري و نيز ارتقاي دانش مهندسان از ديگر مزيت‌هاي توسعه صادرات خدمات فني و مهارت‌هاي مهندسان است.
وي تاکيد کرد: هم اکنون نيمي از مهندسان عضو در سازمان نظام مهندسي کشور پروانه اشتغال دارند و ظرفيت مهم براي اشتغال به شمار مي‌روند اما از آن استفاده نشده و تاکنون برنامه‌اي براي آن نداشته‌ايم.
رمضاني با بيان اينکه شوراي مرکزي نظام مهندسي ساختمان نيز از صادرات خدمات مهندسان استقبال کرده و براي حمايت از آن اعلام آمادگي کرده است افزود: ايجاد شرکت‌ها به صورت کنسرسيوم مي‌تواند روند صادرات خدمات مهندسان به کشور‌ها خارجي را تسريع کند.
مسوول دفتر نمايندگي وزارت خارجه در خراسان شمالي نيز در اين نشست از اعلام آمادگي اين دفتر براي تسهيل شرايط صادرات خدمات مهندسي خبر داد و گفت: پتانسيل‌ها و توانمندي‌هاي استان در اين زمينه اعلام شود تا بتوان با معرفي آن به سفارتخانه‌ها، صادرات را توسعه و رونق داد.
محسن باباخاني اظهار کرد: اطلاع رساني از برگزاري مناقصه‌هاي بين المللي به سرمايه گذاران استان و کشور نيز مي‌تواند شرايط حضور و شرکت در اجراي پروژه‌ها و طرح‌هاي عمراني در کشورهاي خارج را براي مهندسان ما مهيا کند.
وي تاکيد کرد: عملي شدن اين امور بسته به روابط متقابل کشور‌ها داشته و با ايجاد حلقه اتصال مي‌تواند شرايط در اين زمينه آسان شود.
رئيس برنامه ريزي پتروشيمي خراسان نيز در اين نشست گفت: اين واحد توليدي پيش از اين سابقه صادرات و ارائه خدمات مهندسي را داشته و هم اکنون نيز آماده است تا صادرات اين خدمات را توسعه دهد.
يزداني اظهار کرد: لازم است حلقه ارتباط ميان دولت و نظام مهندسي ساختمان وجود داشته باشد تا اهداف محقق شود.
معاون مدير کل دفتر امور اقتصادي استانداري خراسان شمالي نيز در اين نشست با اشاره به مشکل بيکاري در کشور گفت: اگر صادرات خدمات مهندسي محقق شود بسياري از اهداف در حل اين مشکل حاصل مي‌شود.
سيدعلي مي‌رکريمي اظهار کرد: بيکاري در جامعه ما در حالي است که کشورهاي همسايه از جمله ترکمنستان تشنه خدمات ما بوده و نيازمند اين مهارت‌ها هستند.
وي افزود: توسعه صادرات خدمات مهندسان سبب کاهش محدوديت‌هاي کشورهاي مقصد صادرات ما و نيز افزاش ارز آوري مي‌شود.
وي پيشنهاد کرد: کميته صادرات خدمات مهندسي در ذيل کارگروه صادرات استان تشکيل شده و در آن کميته تکاليفي براي بخش دولتي در زمينه توسعه صادرات اين خدمات تعيين شود.
معاون مدير کل دفتر امور اقتصادي استانداري خراسان شمالي تاکيد کرد: بايد از تجربه‌ها و توانمندي‌هاي استان‌ها و کشورهاي بر‌تر و موفق در زمينه صادرات استفاده کرد که در اين زمينه بايد انجام کار پژوهشي در استان در دستور کار قرار گيرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن