تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 15 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فرزندان خود را به كسب سه خصلت تربيت كنيد: دوستى پيامبرتان و دوستى خاندانش و قرائت ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799532433




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

با همت دولت و مجلس چراغ آتیه کشاورزان و روستائیان روشن شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان وعشایر استان فارس: با همت دولت و مجلس چراغ آتیه کشاورزان و روستائیان روشن شد خبرگزاری پانا: مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان وعشایر استان فارس گفت: بعد از 40سال انتظار، دولت ومجلس، چراغ آتیه کشاورزان و روستائیان را روشن کردند .
۱۳۹۳ دوشنبه ۲۸ مهر ساعت 18:14



به گزارش خبرگزاری پانا، سیدمحمد ذوالانوار در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از ضروریات زندگی در جوامع امروزی، دسترسی آحاد مردم به خدمات بیمه های اجتماعی است، خدمتی که مهمترین پشتوانه برای ساختن آینده روشن است. مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان وعشایر استان فارس بیان کرد: بیمه اجتماعی در مجموع شامل خدماتی همچون پرداخت مستمری بازنشستگی، ازکارافتادگی ، تامین بازماندگان بعد از فوت سرپرست و در مورد بیمه های اجباری شامل پرداخت حقوق بیکاری نیز هست. این مجموعه خدمات در جهت تامین آتیه خانواده های تحت پوشش و از جمله مهمترین ابزار تحقق عدالت اجتماعی می باشد.
ذوالانوار ادامه داد: حق بیمه قابل پرداخت به لحاظ مساعدت مالی دولت به این قشر کم برخوردار در سطح نازلی تعیین شده بطوریکه نزدیک به70 درصد حق بیمه را دولت در قالب یارانه غیرمستقیم تامین و به اسم شخص به صندوق بیمه پرداخت می کند و از اینرو کشاورزان و روستاییان می توانند با پرداخت حداقل120هزارتومان و حداکثر300هزار تومان برای یکسال، به عضویت صندوق درآمده وکل خانواده از مزایای آن بهره مند شوند.
وی همچنین گفت: مددجویان کمیته امداد حضرت امام(ره) و زنان سرپرست خانوار تحت پوشش سازمان بهزیستی می توانند با ارائه معرفی نامه از نهاد مربوطه بطور رایگان عضو شده و از مزایای دریافت مستمری استفاده کنند.
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان وعشایر استان فارس ادامه داد: در دولت تدبیر وامید نیز، با توسعه مخاطبین بیمه اجتماعی به کشاورزان ساکن شهر وتسهیل فرآیند ثبت نام خود، در راستای پوشش حداکثری بیمه در جوامع روستایی و عشایری، گام بلندی برداشته شده است.
به گفته وی در همین راستا در سال های اخیر اقدامات خوبی برای جذب و پوشش 100 درصدی توسط این صندوق صورت گرفته که از مهمترین آنها می توان به راه اندازی سامانه دریافت متمرکز و الکترونیکی حق بیمه "دما"، حذف محدودیت سنی و بیمه کشاورزان غیر ساکن در روستاها اشاره کرد.
ذوالانوار تصریح کرد: از طرفی طی هشت سال پس از تاسیس صندوق، یکی از شرایط اصلی برای ثبت نام در این صندوق داشتن 55 سال برای مردان و 50 سال سن برای زنان بود که در سال گذشته با ابلاغ بخشنامه ای این محدودیت برداشته شد و بر این اساس، درحال حاضر تمام روستاییان بالای 18 سال می توانند در صندوق ثبت نام کرده و از مزایای آن بهره مند شوند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: راه اندازی بانک اطلاعاتی و سامانه دما و دسترسی آسان بیمه شدگان صندوق به سوابق بیمه ای خود از دیگر اقدامات خوب صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر بود که از این طریق افراد به راحتی در هر منطقه ای با ارسال پیامکی شماره ملی خود به شماره 300027 می توانند به این اطلاعات دست یابند.
این مقام مسئول حذف سقف سنی را نیز فرصت مناسبی در راستای تعمیم و گسترش بیمه در بین روستاییان و عشایر دانست که علیرغم ورود افراد مسن برای صندوق صرفه و صلاح اقتصادی نداشت لیکن به منظور مساعدت به این قشر محروم اجرایی شد.
وی گفت: محدودیت دیگری که در دولت تدبیر و امید و با مساعدت مجلش شورای اسلامی لغو شد، شرط الزام به سکونت در روستا بود که این مانع نیز در اسفندماه سال گذشته با ابلاغ بخشنامه بیمه کشاورزان غیر ساکن در روستاها این مانع نیز برطرف شد. به گونه ای که اکنون تمام کشاورزانی که فعالیت آنها در روستاهاست اما به دلایلی به شهرها مهاجرت کرده اند و کشاورزان دوسکونته می توانند با اخذ تأئیدیه از "مدیریت جهاد کشاورزی منطقه" و یا "نظام صنفی کشاورزی" و ارائه آن به کارگزاری ها ثبت نام کنند.
ذوالانوار تصریح کرد: با توجه به اینکه بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر از جمله بیمه های اختیاری محسوب می شود زنان خانه دار روستایی و عشایری نیز می توانند علاوه بر استفاده از مزایای بحث کفالت سرپرست خانواده به صورت مجزا با پرداخت حق بیمه از مزایای بازنشستگی صندوق استفاده کنند.
وی گفت: این اقدامات در راستای پوشش 100 درصدی بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایری بر اساس برنامه پنجم توسعه صورت گرفته و باید توجه داشت که بیمه جمعیت روستایی و عشایری از اقدامات بزرگی است که همت والا و حمایت بیشتر مسئولان را می طلبد.
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان فارس ادامه داد: متقاضیان از سن 18 سال به بعد بدون هیچ محدودیت سنی مجاز به ثبت نام در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر هستند.
ذوالانوار افزود: در گذشته افراد بالای 55 سال نمی توانستند در صندوق ثبت نام کرده و از مزایای آن بهره مند شوند که در اواخر سال گذشته با ابلاغ بخشنامه «حذف سقف سنی» به صندوق این مشکل رفع شد.
وی بیان داشت: افرادی که سن بالایی دارند و در صندوق ثبت نام می کنند در صورت داشتن15سال سابقه بازنشسته شده و مستمری میگیرند اما در صورتیکه حتی یکسال سابقه داشته و برحمت خدا بروند نیز، بازماندگان وی شامل همسر و فرزندان تحت تکفلش تا پایان عمر وبا حفظ شرایط صندوق بطور ماهیانه مستمری دریافت خواهند کرد.
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر فارس با تأکید بر ضرورت فرهنگ سازی در این زمینه تصریح کرد: باید فرهنگ بیمه و مزایای آن در جامعه روستایی گسترش و چگونگی استفاده از خدمات بیمه برای آنان روشن شود.
وی با اشاره به فعالیت دو دستگاه در زمینه بیمه روستائیان و عشایر و شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت ادامه داد: بیمه سلامت متولی بحث درمان وصندوق نیز متولی تامین آتیه یا همان بیمه اجتماعی(بازنشستگی، ازکارافتادگی وفوت) است.
ذوالانوار با اشاره به آغاز بیمه همگانی توسط بیمه سلامت گفت: باید تعاملی بین سازمان بیمه سلامت و صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر برقرار شود تا افراد برخوردار از خدمات درمان بیمه سلامت از مزایای بازنشستگی صندوق نیز مطلع و بهره مند شوند که این ارتباط نیز بحمدالله با مساعدت مدیر کل محترم بیمه سلامت استان آغاز شده است. مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر فارس اضافه کرد: با توجه به عمر 9 ساله صندوق هنوز به مقطع بازنشستگی نرسیده ایم و فقط بازماندگان و ازکارافتاده ها از مزایای صندوق استفاده می کنند لیکن از اواخر همین امسال افرادی که سابقه بیمه پردازی کافی در سازمان تامین اجتماعی دارند میتوانند با داشتن 10سال سابقه در صندوق، تا پایان عمر مستمری بازنشستگی دریافت کنند. هرچند برخی نمایندگان محترم مجلس بدنبال آن می باشند که سنوات بیمه پردازی لازم برای بازنشستگی کشاورزان و روستاییان را به 9سال کاهش دهند.
وی با اشاره به افراد زیر پوشش یادآور شد: تاکنون بیش از 108 هزار خانوار استان فارسی زیر پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان قرار گرفته اند. همچنین در حال حاضر بیش از 1300 خانوار در سطح استان از مزایای دریافت مستمریهای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استفاده می کنند و البته از اواخر امسال که به بحث بازنشستگی برسیم این میزان به سرعت افزایش می یابد.
ذوالانوار اظهار کرد: در گذشته تعداد خانوار مشمول 254 هزار خانوار در سطح استان بود که با ارائه بخشنامه کشاورزان و حذف سقف سنی، تخمین می زنیم این میزان به حدود 340 هزار خانوار افزایش ِیافته باشد.
وی با اشاره به بخشنامه «بیمه کشاورزان غیر ساکن در روستاها» تصریح کرد: بخشنامه جدید جامعه هدف بزرگی را پوشش می دهد بنابراین به نسبت این امر باید با تلاش بیشتر و همت والا اقدام بزرگی صورت گیرد.
این مسئول یادآور شد: از ابتدای امسال بخشنامه «بیمه کشاورزان غیر ساکن در روستاها» به تمام کارگزاری های صندوق در سطح استان ابلاغ شده و درحال انجام است.
* پوشش 100 درصدی بیمه روستاییان عزمی همگانی و جهادی را می طلبد
ذوالانوار ادامه داد: تغییر کارگزاری هایی که در مناطق خود مناسب عمل نکرده اند و جایگزینی آنها با کارگزاری های جدید با همکاری بخشداران و سازمان تعاون روستایی در مناطق ضعیف از نخستین اقدامات اجرایی صندوق در سال جاری بود.
وی با اشاره به برگزاری جلسه ای با مدیر دفتر امور روستایی استانداری و هماهنگی های لازم گفت: برگزاری جلسه هماهنگی با فرمانداران شهرستان ها با حضور شوراها، دهیاران، بخشداران و کارگزاری های صندوق در راستای بررسی مشکلات و مسائل نیز از دیگر اقداماتی است که از ابتدای سال92 تاکنون در تمام شهرستان های استان درحال برگزاری است.
وی با اشاره به موج مثبتی که در سطح کشور و به تبع آن در استان ها نسبت به اقدامات صندوق وجود دارد، بیان داشت: ترویج خدمات صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر نیازمند همت همگانی و توجه تمام مسئولان ذیربط است و رسیدن به پوشش 100 درصدی عزمی همگانی و جهادی را می طلبد.
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان فارس در پایان ابراز داشت: اجرای برنامه های تبلیغاتی و آموزشی به صورت گسترده با همکاری جراید و مراکز ترویج جهاد کشاورزی از دیگر اقداماتی است که امسال در راستای آشنایی روستائیان با صندوق با جدیت پیگیری می شود. ضمن آنکه امیدواریم رسانه ملی نیز با درک اهمیت بیمه های اجتماعی در تحقق عدالت اجتماعی در کشور، ما را در این مهم همراهی و یاری کند.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن