تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):درباره ما غلو نکنید، ما را بندگان پرورش یافته (حق تعالی) بدانید آنگاه در فضلیت ما ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799171732




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ناگفته های ورزشی فایزه هاشمی در زندان اوین |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: ناگفته های ورزشی فایزه هاشمی در زندان اوین
کد خبر: ۴۴۳۲۷۷
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۹ - 20 October 2014


به گزارش سایت خانواده بزرگ ورزش، فایزه هاشمی نایب رییس اسبق کمیته ملی المپیک و موسس و رییس فدراسیون ورزش بانوان مسلمان، مهمان خانواده بزرگ ورزش بود، با او درباره چالش های پیش روی ورزش زنان و راه‌کارهای توسعه ای ورزش گفت و گو کردیم. فایزه هاشمی ۵۲ ساله در ساعات پایانی شنبه اول مهر ۱۳۹۱ برای اجرای حکم زندان شش ماه اش در منزل بازداشت و به زندان اوین منتقل و صبح روز سه شنبه ۲۹ اسفند ۹۱ آزاد شد. از او درباره شرایط ورزشی در دوران شش ماهه زندانش پرسیدیم.


خانم هاشمی در زندان ورزش می کردید؟


بله


چه طور ورزش می کردید؟


آنجا(بند زندانیان زن سیاسی) امکانات ورزشی خوب بود یعنی یکی دو سال گذشته قبل از این که من بروم، در زندان آقای مرعشی یکسال زندان رفت و در آنجا باعث خیر شده بود. به خاطر این که با مدیران زندان از قبل آشنایی داشت و آن ها هم کرمانی بودند و او هم یعنی پیگیری کرد که اجازه بدهند وسایل ورزشی وارد زندان شود. من که رفتم مثل یک باشگاه درست و حسابی، آن جا امکانات داشتیم. هم وسایل بدنسازی بود هم میز پینگ پنگ بود و بدمینتون هم داشتیم. والیبال هم موقع آمدنم (آزاد شدن) راه افتاد. یعنی حیات بند را برای زمین والیبال آماده می کردند که به عمر من قد نداد و نتونستم والیبال بازی کنم. ولی خوب بود یعنی آن جا به بعضی از زندانی ها چند تا از این ورزش ها را یاد دادم و یک فضای خوبی راه افتاده بود. ولی هرچه تقاضا کردیم یک تیم از بیرون بیاید با ما بازی کند قبول نکردند.




برنامه ورزشی تان چگونه بود؟ هر وقت می خواستید آزاد بودید که ورزش کنید؟


بله. زمان مان آزاد بود. یعنی دست خودمان بود . ما بند عمومی نبودیم بند سیاسی بودیم ولی هر کسی برنامه اش دست خودش بود و باشگاه از ساعت 6 یا 8 صبح باز می شد تا 6 یا 8 بعدازظهر و معمولاً تا اذان، شاید هم کمی بیشتر دایر بود هر کسی هر موقع دلش می خواست می رفت باشگاه بند و ورزش می کرد و کارش را انجام می داد برنامه خاصی نداشت.




پای ورزش هم داشتید؟


در پینگ پنگ چندتا از بچه ها بودند که با هم بازی می کردیم در بدمینتون هم چند رقیب داشتم که با هم بازی می کردیم دستگاه ها که دیگه پا نمی خواست خودمون می رفتیم با دستگاه ها کار می کردیم.


در رقابتها می بردید یا می باختید؟


بیشتر می بردم 


می بازونداند خودشون رو!


نه! ولی بیشتر می بردم اصلاً هیچ وقت نباختم شاید فقط یکبار در پینگ پنگ باختم؛ بیشتر چون بدمینتون رقابتی بود و شمارش نداشتیم دیگه «برنده باقی» بازی می کردیم ولی پینگ پنگ رو معمولا می بردم.




اونجا چطور ورزش می کردید؟


هر روز سعی می کردم ورزش کنم. البته اواخر 2 یا3 ماه اخر کار هویه یاد گرفته بودم یادگاری رومیزی و این چیزها درست می کردم و و وقت نمی کردم بروم ورزش کنم. فقط عجله داشتم که یک عالم که یادگاری می برم بیرون و به یکسری از هم بندی هامون که می خواست یادگاری بدم و برای آقایون و مرد ها بدهم. یک خورده کم ورزش می کردم ولی در 2،3 ماه اول خوب ورزش کردم.




به کسی هم توصیه می کردید که ورزش کند؟


بله البته اونجا خودشون به ورزش توجه داشتند یعنی مثلاً چند تا از خانم ها بودند شیوا نظرآهاری و دیگران که خودشون اونجا مربی بودند. غروب که می شد برای بدنسازی و ورزش و نرمش دور هم جمع می شدند و نرمش می کردند و بعد دستگاه هایی که بود نوبت می گرفتند یک لیست گذاشته بودند، افراد می رفتند ساعت و نام شان را می نوشتند، نوبتی نیم ساعت به نیم ساعت یا یک ساعت به یک ساعت بسته به تراکم تقاضا می رفتند ورزش می کردند. ولی خود ورزش آن جا فعال بود و نیاز به توصیه من نداشت با این حال 2،3 نفر آمدند و از من پینگ پنگ و بدمینتون یاد گرفتند.


خاطره خوبی هم دارید از ورزش ؟


اونجا واقعا همه خاطره هاش خوب بود خیلی لذت بردم از اون 6ماهه و واقعا دعا می کنم به جون کسانی که من را فرستادند در زندان، به قول معروف عدو شود سبب خیر!


خاطره ای به ذهنتون نرسید؟


خاطره ی خاصی که حالا از ورزش بگم که نه، چون اونجا همش برای من خاطره بود واقعا، چیز خاصی که می خوام بگم براتون نه نبود. یک مدت ما پیگیری کردیم از مدیر زندان ، از خانمی بود که مدیر بند ما بود که بند زنان بود که ما می خواهیم مسابقه بدهیم چون تیم پینگ پنگ برای خودمون درست کرده بودیم که خواهشاً یک کسی را بیارید که ما مسابقه بدهیم چون برای زنان عمومی می برند. یعنی در بندهای عمومی گاهی اوقات تیم می رود برای مسابقات، هر چه پیگیری کردیم گفتند نه نمی شود!














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 68]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن