تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حق، راه بهشت است و باطل، راه جهنم و بر سر هر راهى دعوت كننده اى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819611951




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

به‌روز رساني دانش کاربردي کارکنان فرودگاه


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۶ مهر ۱۳۹۳ (۱۶:۲۶ب.ظ)
به‌روز رساني دانش کاربردي کارکنان فرودگاه مدير کل تسهيلات و تجهيزات فرودگاهي در مراسم افتتاحيه دوره آموزشي آشنايي با طراحي روشنايي در محل اداره‌ كل تسهيلات و تجهيزات فرودگاهي بر لزوم به‌روز رساني دانش کاربردي کارکنان تأکيد کرد.
به‌گزارش خبرگزاري موج، سيدمحمود رضوي با اشاره به وجود استانداردهاي مدون و مشخص در خصوص طراحي روشنايي اماكن فرودگاهي در كشور اعم از ترمينال‌ها، ساختمان‌هاي اداري و محاوط، به لزوم پياده‌سازي استانداردهاي مبحث 13 مقررات ملي ساختمان و نشريه 614 تأكيد کرد.
رضوي، صرفه‌جويي در مصرف انرژي را يکي از اصول اساسي طراحي روشنايي بيان و تصريح کرد: يكي از مسائل مهم و اصلي مهندسي برق در حوزه ساختمان و ابنيه، بحث طراحي روشنايي است كه تمام محاسبات مربوطه طي فرايند خاص توسط مهندسين اين حوزه صورت مي‌پذيرد.
وي خاطرنشان کرد: در حال حاضر روشنايي تمامي اماكن فرودگاهي فرودگاه‌هاي كشور مطابق با استاندارد مصوب انجام شده‌است.
مدير کل تسهيلات و تجهيزات فرودگاهي افزود: مهندسين حوزه تجهيزات فرودگاهي فرودگاه‌هاي كشور در طراحي، محاسبه و نظارت بر اجراي عمليات کامل روشنايي توانايي دارند و بر نحوه عملکرد اين عمليات مسلط هستند.
وي با تأکيد بر لزوم آشنايي همکاران با الزامات فني و مهندسي ساير واحدهاي شركت فرودگاه‌هاي كشور بر مبناي استانداردها و داكيومنت‌هاي موجود تصريح کرد: با توجه به اهميت دانش روشنايي، تصميم گرفته‌ايم تا با برگزاري دوره‌هاي تخصصي آموزشي روشنايي دانش و تجربه کارکنان حوزه تسهيلات و تجهيزات فرودگاهي را در اين خصوص افزايش و ارتقا دهيم.
گفتني است؛ در اين دوره آموزشي شرکت‌کنندگان با مباحثي مانند آشنايي با اصطلاحات و مقدمات روشنايي شار نوري، شدت روشنايي، دماي رنگ...، آشنايي با ساختمان و کاربرد انواع لامپ‌هاي مورد استفاده در روشنايي داخلي لامپ‌هاي رشته‌ اي، هالوژن، فلورسنت، کم‌مصرف، متال هاليد، آشنايي با ساختمان و کاربرد انواع لامپ‌هاي مورد استفاده در روشنايي بيروني لامپ‌هاي بخار سديم، لامپ‌هاي بخار جيوه، معرفي جديدترين تکنولوژي‌هاي روشنايي در دنيا (IEO)، آشنايي با روش‌هاي محاسبات روشنايي روش ضريب بهره، روش دقيق، روش نيمه دقيق، معرفي نرم‌افزار محاسبات روشنايي (DIALUX)، تمرين عملي با نرم‌افزار محاسبات روشنايي، حل مسائل براي روشنايي داخلي و روشنايي بيروني و آموزش نحوه محاسبه هزينه‌هاي عملياتي براي پروژه‌هاي مختلف آشنا مي‌شوند.
يادآور مي‌شود؛ اين دوره از 26 مهر ماه به مدت 32 ساعت به‌صورت تئوري و عملي با تدريس جعفر عبدالهي، از کارشناسان اداره‌کل تسهيلات و تجهيزات فرودگاهي شرکت فرودگاه‌هاي کشور، با حضور كارشناسان و مهندسين حوزه برق فرودگاه‌هاي اراك، اهواز، بجنورد، بندرعباس، تبريز، خرم‌آباد، رامسر، رشت، زاهدان، زنجان، كرمان، گرگان، مشهد، مهرآباد، نوشهر، همدان، ياسوج و امام‌ خميني (ره) و ستاد در محل اداره‌ کل آغاز شده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن