تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن بازگشت كننده به خدا، آمرزش خواه و توبه كننده است و منافق نيرنگباز، زيانبار و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819730546




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

المپیاد ورزشی دورن مدرسه ای موجب نشاط دانش آموزان می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مشاور معاون تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش: المپیاد ورزشی دورن مدرسه ای موجب نشاط دانش آموزان می شود اراک - ایرنا - مشاوره معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش وپرورش گفت: اجرای المپیاد ورزشی دورن مدرسه ای عامل نشاط، تن درستی و سرزندگی دانش آموزان است.


به گزارش ایرنا، سید "احمد سید باقری" روزشنبه در مراسم افتتاحیه المپیاد درون مدرسه ای در آموزشگاه پسرانه شهدای فرهنگی متوسط اول اراک افزود: اجرای این طرح ملی نوید بخش سلامت و پیشگیری از بیمارهای جسمی و روانی است.
وی اظهار کرد: ضروری است بسترهای لازم برای اجرای این طرح فراهم شود؛ درغیراین صورت پیشرفتی در اهداف طرح المپیاد ورزشی مدرسه ای حاصل نخواهد شد.
سید باقری گفت: باید از سالن های ورزشی و حداقل امکانات تربیت بدنی در مدارس برای اجرای موفق المپیاد ورزشی بهره گرفت و موفقیت اجرای این طرح در سایه همکاری معلمان ورزش محقق می شود.
این مقام مسوول بیان کرد: کم تحرکی افراد منشاء بسیاری از بیماریها در جامعه صنعتی و پیشرفته نظیر چاقی، فشارخون بالا، دیابت و پوکی استخوان است.
مشاوره معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش وپرورش گفت: عادت دادن دانش آموزان از سن پایین به ورزش و تحرک؛ آثار و نتایج آن مثبتی درسنین خواهد داشت.
سیدباقری افزود: تحقیقات علمی ثابت کرده است ورزش و تحرک؛ تضمین کننده رفع بیماریها روحی و روانی همه گروه سنی در جامعه است.
وی اضافه کرد: با فراهم شدن امکانات می توان از تربیت بدنی در ارتقای سلامت نسل جوان وآینده ساز جامعه استفاده کرد.
وی اهمیت ورزش صبحگاهی دانش آموزان در مدارس را یادآور شد و ادامه داد: انجام حرکتهای ورزشی قبل از شروع کلاس درس، انگیزه تحصیل را افزایش داده و عامل موثری در ارتقای روحیه دانش آموزان است.
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش وپرورش استان مرکزی نیز گفت: کارشناسان و متخصصان معتقدند یکی از مهمترین راههای پیشگیری از آسیب های اجتماعی و بیماریهای روحی و جسمی؛ فعالیتهای بدنی است.
"مهدی دمنه" هدف از اجرای المپیاد ورزشی دورن مدرسه ای را انس دانش آموزان با تحرک ومدرسه محور کردن برنامه های ورزشی با مشارکت دانش آموزان به شکل پویا عنوان کرد.
وی تاکید کرد: باید از همه امکانات برای انجام المپیاد ورزشی درون مدرسه ای استفاده شود و اجرای این طرح در حد دستوالعمل و بخش نامه باقی نماند.
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش وپرورش استان مرکزی، شناسایی استعدادهای ورزشی دانش آموزان و تشکیل تیم های ورزشی آموزشگاه به منظور شرکت در مسابقات بین مدرسه ای در شهرستان و راهیابی به مسابقات استانی و کشوری و هدایت افراد با استعداد به کانون های ورزشی مدرسه و خارج از مدرسه را از دیگر اهداف المپیاد ورزشی درون مدرسه ای عنوان کرد.
وی از دیگر اهداف این طرح را تحقق شعار تحصیل ، تهذیب و ورزش در مدارس ،ارتقاء سطح سلامت و نشاط و شادابی دانش آموزان، افزایش سرزندگی محیط مدارس ، افزایش نرخ پوشش دانش آموزان در فعالیت های فوق برنامه ورزشی ، غنی سازی اوقات فراغت و تشویق و ترغیب دانش آموزان به شرکت در فعالیت های ورزشی دانست.
المپیاد ورزشی درون مدرسه ای، برگزاری همزمان بازی های رشته های مختلف ورزشی در یک دوره زمانی مشخص در سال تحصیلی با توجه به امکانات مدرسه، ویژگی ها و شرایط اقلیمی منطقه و مناسبت های تقویم در داخل مدارس به صورت مسابقات ورزشی بین کلاسی است.
در این مراسم تعدادی ازدانش آموزان حرکت های ورزشی اجرا کردند و جمعی از باستانی کاران به اجرای برنامه پرداختند.ک/2
2482/559


26/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن