واضح آرشیو وب فارسی:استان نیوز: با صد هزار جلوه برون آمدي كه من با صد هزار ديده تماشا كنم ترا
به نام خداوند بخشنده مهربان
جلوه جلال و رهايي بخش
آن پگاه طربناك نخوانده دفتري كه خدايش فرمود (اگر تو نبودي جهان را نمي آفريدم) در دل كوهي سر برافراشته در ته غاري تنها به عبوديت مشغول بود كه رب الرحيم فرمان داد فرشته وحي بال بگشايد و آخرين ذخيره از ذخاير عظيم پروردگار را به رسالت فراخواند.
جبرئيل آمين بال بگشود و رسول رحمت الهي را در آغوش كشيد و ندا داد. (اقراء )شايد آن مكتب نرفته پير و مكتب عشق ازلي فرموده باشند چه بخوانم كه دوباره شنيد، بخوان به نام پروردگارت. و اولين خطاب و اولين رسالت، رسول رب العالمين با بخوان آغاز شد نه بدان و یا بشنو و يا بگو!
و پروردگار لايزال تاج كرامت بر سر آن بنده اي گذاشت كه در وصفش فرموده اند:
(ما تو را جز مايه رحمت براي جهانيان نفرستاده ايم) سوره انبياء آيه 107
هماني كه متصف به صفاتي بي نظيرش كرده بود تا اين صفت مباركش زبانزد و راهنماي خاص و عام باشد ( انك لعلي خلق عظيم ) سوره قلم آيه4
پروردگارمان او را برانگيخت تا با قلم و كتابت بشريت را كه در جهل و فساد و تباهي فرو رفته بود از آنهمه فلاكت و نادانی وارهاند.
او را فرستاد تا دين و دانش را به مردم عرضه كند. تا آدميان بخوانند و بدانند و رستگار شوند و از گمراهي رهايي يابند.
او را فرستاد تا ( ولقد كرمنا بني آدم) يعني آدمي زاده اي را که كرامت داده بود ولی در پرتگاه شقاوت و بت پرستي و آدم كشي و رذالت فرو غلطيده بوداین موهبت الهی را به آنان بیاموزد و اين كرامت را عينيت بخشد و بشریت را به كمال و اخلاص برساند.
و تن جامه خليفه الهي بر قامتشان بپوشاند تا براي آن منظوري كه خلقشان كرده بود راه يابند.
و او كه به امر حق تعالي به رسالت مبعوث شد خواب طاغوتيان را برآشفت زيرا طاغوت در هر زمان از نداشتن دانش و بصیرت و گمراهی خلق الله بيشترين بهره برداري را كرده است.
وقتي او آمد به طاغوتيان نه بزرگي گفت: و همين كلمه دو حرفي اساس كفر را برچيد
بقول مولانا:
جامه سيه كرد كفر نور محمد رسيد طبل بقا كوفتند ملك مخلد رسيد
روي زمين سبز شد جيب دريد آسمان بار دگر مه شكافت روح مجرد رسيد
آن يگانه گوهر بحر احديت عهده دار رسالت خداوند گرديد تا آزادگان را افتخار آزادي را مبشّر باشد و تاج كرامت بر سر انسانهاي آزاده گذاشته و آنان از همه قيود زمينگير كننده برهاند.
مردي به پيامبري برگزيده گرديد كه عنصر عزت و كمال است و هموست كه سراپرده جلالش برتر و والاتر از عرصه خاك و آب می باشد.
او تجلي انوار الهي است و در زمين براي بسط و گسترش عدل و انصاف و رهايي بشريت از همه ظلمها و ستم ها و گمراهي ها و كژ انديشيها .
بدين علت است كه عقل در كنه كمالش مات و انديشه از ادراك برتري و علوش عاجز مي باشد. و خود فرموده اند:
هر كس مرا ببيند خداي را ديده است.
يعني آيينه و تمامي جلال و جمال و صفات الهيم به تحقيق هر كس مرا نگرد حق را نگريسته است (ص2-ج1-محمد ص تصوير جمال خدا)
در يك بيت شعر فروغي بسطامي است كه
با صد هزار جلوه برون آمدي كه من با صد هزار ديده تماشا كنم ترا
پيغمبر خاتم (ص) در رتبت سر حلقه خلقت و كعبه پيامبران است چونكه خود فرموده اند:
آدم و غير از او زير پرچم من اند و براي نخستين بار نداي توحيد را در حرم توحيد كه هستي لامكان و لا زمان است سر داده و مي فرمايد:
((انت الله الذي لا اله الا انت وحدك لا شريك لك رب الارباب و ملك الموت))
و خداي تعالي فرموده اند (( كه تويي برگزيده من و دوست من و بهترين خلق من، امت تو بهترين امت است. ((كتاب حیات القلوب ج2ص10))
پس سزاست كه: به مصداق اين شعر زيباي حكيم فرودسي بزرگ به پیام های رهایی بخش آن بزرگوار تن داده و راه چگونه زيستن، چگونه بودن، را وجهه همت خود قرار دهیم و سيره نظري و عملي پيامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) بكار گرفته و از آنها تاسي جسته و بسوي كمال انساني راه بپيمائيم. ان شاء الله.
چون خواهي كه يابي زهر بد رها
سر اندر نياري به دام بلا
بوي در دو گيتي ز بد رستگار
نكونام باشي بر كردگار
به گفتار پيغمبرت راه جوي
دل از تيرگي ها بدين آب شوي.
محمد حسن نکیسا
عضو حزب موتلفه اسلامی شهرستان بوشهر20/2/93
6/3/1393
ساعت : 11:54
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: استان نیوز]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]