تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سوگند به خدا ، هر كس كه حقيقت سجده را به جاى آورد ، زيان نكرد و كسى كه در سجده، ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798393758




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پایان اولین مجمع ایران و اروپا در لندن/ خوشبین به رفع تحریم ها و بازگشت سرمایه گذاران به ایران


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: پایان اولین "مجمع ایران و اروپا" در لندن/ خوشبین به رفع تحریم ها و بازگشت سرمایه گذاران به ایران لندن – ایرنا- اولین "مجمع ایران و اروپا " با عنوان "آماده سازی برای سرمایه گذاری و تجارت بعد از تحریم ها" بعد از دو روز بحث و گفت وگو از سوی کارشناسان و صاحبان کسب و کار ایرانی و خارجی عصر روز پنجشنبه در لندن خاتمه یافت.


به گزارش ایرنا، این مجمع از سوی نشریه تخصصی "صدای اروپایی" مستقر در بروکسل پایتخت بلژیک و با همکاری موسساتی چون انجمن مطالعات خاورمیانه انگلیس، شرکت سرمایه گذاری "ای سی ال " و نشریاتی چون "فیگارو" به مدت دو روز در هتل "گروس ونور اسکوار" در قلب لندن برگزار شد.
به گفته شرکت کنندگان در مجمع ایران و اروپا ، این یکی از بزرگترین گردهمایی هایی بود که در سال های اخیر در ارتباط با موضوع سرمایه گذاری در ایران برگزار شده است.
دست اندرکاران این مجمع در جلسه اختتامیه این نشست، اعلام کردند که این همایش با حضور صاحبنظران و صاحبان کسب و کار ایران و خارجی در طی ماه های آینده در ایران نیز برگزار خواهد شد.
این احساس قوی درمیان شرکت کنندگان در این مجمع وجود داشت که با توجه به سیاست های واقع گرایانه و مدبرانه دولت دکتر حسن روحانی رییس جمهوری ایران و روند مذاکرات هسته ای میان ایران و گروه پنج به علاوه یک ، احتمال رسیدن به توافق میان دو طرف در مهلت تعیین شده بسیار محتمل است.
ایران و کشورهای عضو گروه 1 + 5 می کوشند تا روز 24 نوامبر (3 آذر) که زمان پایان توافق موقت است، به توافق جامع هسته ای دست یابند.
به گفته شرکت کنندگان در این نشست، باتوجه به توانمندی های زیاد ایران بدلیل برخورداری از منابع انسانی، اقتصادی و بازار وسیع نسبتا بکر، در صورت بروز این توافق، کشورمان شاهد حضور گسترده شرکت ها و سرمایه گذاران خارجی و ایرانی ها خارج از کشور، خواهیم بود.
برخی از این شرکت کنندگان و صاحبنظران در گفت وگو با ایرنا تصریح کردند که حتی اگر این توافق همزمان با لغو سریع تحریم ها نباشد، فضای روانی ایجاد شده به تنهایی یک محرک قوی برای حضور شرکت ها و سرمایه گذاران در ایران خواهد بود.
این شرکت کنندگان همچنین به این نکته نیز اشاره داشتند که تحولات جدید ژئوپلتیکی در خاورمیانه و در اروپای شرقی سبب شده است که قدرت چانه زنی جمهوری اسلامی ایران در صحنه بین المللی از جمله در مذاکرات هسته ای افزایش یابد.
با توجه به این واقعیات بود که "جک استراو" وزیر خارجه پیشین انگلیس روز چهارشنبه در سخنانی در این مجمع ، خطاب به دولت دیوید کامرون گفت: باید ایران را به عنوان یک شریک خوب بالقوه و یک قدرت کلیدی منطقه به رسمیت شناخت .
وزیر خارجه پیشین انگلیس اظهار امیدواری کرد که مذاکرات هسته ای ایران و گروه پنج به علاوه یک، در زمان و مهلت تعیین شده به توافق منجر شود.
استراو در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تحولات اخیر خاورمیانه گفت: "قضاوت من این است، با توجه به حقایق عینی در این منطقه که در حال وقوع است، نقش ایران در حال گسترش است و این به معنای آن است که باید با ایران کار کرد و نه اینکه در مقابل آن قرار گرفت؛ هر چند که این رهیافت ممکن است دارای خطراتی باشد اما فراهم کننده فرصت های زیادی برای ما و ایران است."
جک استراو با یادآوری تحولات منطقه ای و مفاهم جدید ژئوپلتیکی صورت گرفته، گفت: این شرایط ضرورت رسیدن به یک توافق هسته ای با ایران را بیشتر کرده است و نباید این فرصت ایجاد شده از بین برود.
وی اضافه کرد: ایران وغرب در بسیاری از موارد دارای منافع راهبردی هستند از جمله افزایش تهدید گروه تروریستی وحشی داعش برای امنیت منطقه و جامعه بین الملل، از نمونه های آن است.
"جک استراو" وزیرامورخارجه پیشین انگلیس ونماینده مجلس عوام این کشور، " اوبر ودرین" وزیر امور خارجه پیشین فرانسه، "ریچارد دالتون" دیپلمات سابق انگلیسی و عضو موسسه مطالعاتی "چتم هاوس" ، "ادوارد اواکدن" مدیرکل دفتر امور خارجی انگلیس و نیز شماری از متخصصان و کارشناسان وصاحبان کسب و کار خارجی و ایرانی از زمره سخنرانان این نشست بودند.
شرکت کنندگان در این نشست این فرصت را یافتند که با مدیران و روسای ارشد بیش از 200 شرکت تجاری از سراسر بخش های ایران و اروپا بحث و گفت وگو کنند.
در اولین روز این همایش علاوه بر جلسه افتتاحیه که در آن "اوبر وردین" و "جک استراو" وزیران خارجه پیشین فرانسه وانگلیس حضور داشتند، دو جلسه و سه کارگروه برگزار شد.
محور سخنرانی ها در روز چهارشنبه گذشته ، "وضعیت منطقه ای و جهانی ایران درآینده " بود که در آنها به روابط ایران با قدرت های جهانی وتاثیر آن بر مذاکرات هسته ای وهمچنین آثار این مذاکرات بر نفوذ تهران در خاورمیانه و نیز آینده تجاری ایران پرداخته شد.
علاوه بر آن در جلسات روز چهارشنبه همچنین درارتباط با روابط تجاری ایران و اروپا دربعد از لغو تحریم ها و چگونگی تعاملات و منافع این دو، سخنرانی و نیز گفت وگوهایی صورت گرفت.
" دیپلماسی تجاری"، چشم انداز رشد اقتصادی ایران و توسعه عنصر مالی در ایران و موضوع تجارت اینترنتی یا آنلاین از جمله مواردی بود که در جلسات روز پنجشنبه مورد بحث قرار گرفت.
برگزاری موفقیت آمیز این نشست به رغم برخی فشارهای محافل صهیونیستی، سبب شد که برخی از تحلیل گران، حتی برخی از رسانه های غربی اعتراف کنند که برگزاری این مجمع به معنای زوال تحریم های فرسایشی است که علیه جمهوری اسلامی ایران تحمیل شده است.
شماری از گروه های صهیونیستی از جمله " فدراسیون صهیونیست " ،"انجمن دوستان اسراییل درانگلیس"و محافل نزدیک به آنها ضمن اعلام نارضایتی از برگزاری این مجمع، خواهان تحریم آن از سوی شرکت کنندگان به ویژه "مارتین سورل" مدیر یهودی غول تبلیغاتی "دبلیو پی پی "، شده بودند.
استقبال خوب صورت گرفته از این مجمع، در واقع یک شکست برای این گروه ها و محافل که خواهان ادامه انزوای اقتصادی و سیاسی جمهوری اسلامی ایران هستند، شمرده می شود.
صدای اروپایی درباره برگزاری این همایش گفته بود: بدنبال موافقت نامه تاریخی میان ایران وگروه "پنج به علاوه یک" درنوامبر2013میلادی، یک سری از تحریم های اقتصادی ایران برداشته شد و درهجدهم جولای در وین ، ایران و این گروه موافقت کردند که مذاکرات خود را درباره برنامه هسته ای ایران تا 24 نوامبر 2014 میلادی ادامه دهند.
"این تصمیم موید آن است که طرفین برای رسیدن به توافق نهایی مصمم هستند و نیز نشانگر وجود یک انتظار درخصوص رفع تحریم های کنونی بین المللی علیه ایران می باشد."
صدای اروپایی همچنین یک نامه از محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهوری که به تاریخ 26 جولای 2014 میلادی است، منتشر کرد که درآن از برگزاری این همایش که " با هدف برجسته کردن ظرفیت های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران " صورت می گیرد، استقبال شده بود.
اروپام ** 1** 1552**1613


25/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن