تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام جواد (ع):اعتماد به خدا بهاى هر چیز گرانبها است و نردبانى به سوى هر بلندایى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798381893




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تعالی فرهنگ نماز در کشور نیازمند همت دستگاه های فرهنگی/ لزوم الگوسازی دینی برای نسل جوان


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شمال > آذربایجان شرقی گزارش مهر/
تعالی فرهنگ نماز در کشور نیازمند همت دستگاه های فرهنگی/ لزوم الگوسازی دینی برای نسل جوان
تبریز - خبرگزاری مهر: به عقیده کارشناسان دینی تعالی فرهنگ دینی بخصوص امر اقامه نماز در کشور نیازمند همت بیش از پیش دستگاه های فرهنگی و دینی است که الگوسازی دینی برای جوانان در این خصوص می تواند نقش بسیار مهمی داشته باشد.



به گزارش خبرنگار مهر، بیست و سومین اجلاس سراسری نماز با عنوان "نماز و تعالی فرهنگی" دی ماه سالجاری به میزبانی استان خوزستان برگزار می شود و در راستای بهره مندی از نظرات اندیشمندان ، اساتید و کارشناسان مبرز و همچنین نشر فرهنگ متعالی نماز و تجلیل از آثار و مقالات برتر در این عرصه، کمیته علمی این اجلاس اقدام به فراخوان مقاله نموده است. به همین منظور نشست های مشترک استانی برای فراهم کردن زمینه های لازم در برخی استان های کشور تا کنون تشکیل شده است که امروز نیز مدیران کل تبلیغات اسلامی شمالغرب کشور و مدیران ستاد اقامه نماز در همین راستا و به میزبانی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی به بحث و تبادل نظر با یکدیگر پرداختند. پایان آبان ماه آخرین مهلت فرصت ارسال مقالات به اجلاس سراسری نماز مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل گفت: آخرین مهلت ارسال مقاله به بیست و سومین اجلاس سراسر نماز، پایان آبان ماه سالجاری است. حجت الاسلام مهدی ستوده ادامه داد: بیست و سومین اجلاس سراسری نماز ، دی ماه سال جاری به میزبانی استان خوزستان برگزار می شود. وی در ادامه سخنان خود با تاکید بر لزوم هم افزایی بین استانی در راستای هرچه بهتر برگزار کردن این اجلاس اظهار داشت: در اهمیت این اجلاس سراسری همین بس که رهبر معظم انقلاب اسلامی، آیت الله خامنه ای (مدظله) همه ساله پیام ویژه ای با عنوان محوریت اجلاس صادر می کنند. ستوده تاثیر نماز بر ارتقای فرهنگی، دینی و اجتماعی جامعه را بسیار مهم دانست و گفت: بیش از 80 دستگاه، نهاد و سازمان می توانند به عنوان بازوی کمکی سازمان تبلیغات اسلامی در این همایش نقش آفرینی کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل در ادامه این نشست سازمان آموزش و پرورش، حوزه های علمیه، معاونت های اجتماعی و فرهنگی دانشگاه ها خواست که با تمام ظرفیت خود در این اجلاس شرکت کنند و از صاحبنظران و اساتید مطرح در این حوزه برای شرکت در بیست و سومین اجلاس سراسری نماز دعوت کنند. لزوم الگوسازی صحیح دینی برای نسل جوان معاون پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی کشور نیز در ادامه این جلسه توجه بیش از پیش به فرهنگ تعالی جایگاه نماز در کشور را از مهم ترین وظایف شیعیان و بخصوص نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و ادامه داد: احیای فرهنگ نماز باید در جامعه جهانی نمود پیدا کند و همگان باید بدانند که تنها کسانی می توانند این فرهنگ را در گستره جهانی احیاء کنند که خودشان نماز اقامه می کنند. حجت الاسلام موسوی هوایی تجمیع مدیریتی در حوزه نماز را از مهم ترین مطالبات حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری عنوان کرد و ابراز داشت: مسجد، ولایت فقیه، ارزش های فرهنگی و دینی نقش بسیار مهمی در تعالی فرهنگ نماز دارند. وی در ادامه سخنان خود به برگزاری بیست و سومین اجلاس سراسری نماز در دی ماه سالجاری به میزبانی استان خوزستان اشاره کرد و گفت: اگر یک مقاله توانمند و اصولی در این اجلاس به دست سازمان تبلیغات اسلامی برسد که مثلا نماز جماعت متعالی چیست و چه اهمیتی در زندگی اجتماعی و اسلامی مردم دارد در این صورت تا حدی به یک فرهنگ عالی دست پیدا کرده ایم. الگوسازی دینی لازمه دست یابی به تمدن نوین جهانی معاون پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی کشور در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر لزوم الگوسازی دینی برای جوانان و نوجوانان گفت: الگوسازی در اکثر کشورهای جهان بر مبنای ارزش های مکاتب اومانیستی و غیر اخلاقی و در بعضی موارد شیطانی صورت می گیرد که در مقابل، وظیفه متولیان دینی و فرهنگی کشور است که الگوسازی دینی خوبی برای جوانان داشته باشند.

وی با بیان اینکه اجلاس اصلی و سراسری نماز یک حرکت نمادین برای توجه بیش از پیش به امر نماز است، تصریح کرد: نتیجه چنین اجلاس هایی باید به دستاوردهای علمی منجر شود تا این نتایج در زندگی روزمره هموطنان و مسلمانان جهان نمود پیدا کند.  کاهش  45 درصدی بزهکاری جوانان و نوجوانان مرتبط با نماز و مسجد حجت الاسلام موسوی هوایی از کاهش 45 درصدی بزهکاری  جوانان و نوجوانان مرتبط با نماز، مسجد و ائمه جامعت خبر داد و ادامه داد: جوانان و نوجوانانی که نماز نمی خوانند و یا با مسجد و ائمه جماعت در ارتباط نیستند بیش از سایرین به بزهکاری و انجام ناهنجاری های اجتماعی روی می آورند. وی در بخش پایانی سخنان خود با تاکید بر لزوم توجه جدی به فرهنگ نماز در مدارس، کارخانجات و اصناف اظهار داشت: سازمان تبلیغات اسلامی در تامین هزینه مقالات هیچ محدودیتی ندارد و به جد از این حوزه حمایت می کند. نتوانسته ایم دین را به صورت شفاف به جامعه هدف خود عرضه کنیم مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی نیز در ادامه این نشست با بیان اینکه اطلاع رسانی مربوط به این اجلاس در مجامع علمی، جهاد دانشگاهی، فضای مجازی و رسانه های ارتباط جمعی صورت گرفته است، اظهار داشت: در برگزاری این اجلاس سراسری، باید هدف از ارائه مقالات مشخص و تبیین شود و همچنین باید به آسیب شناسی در حوزه استقبال مردم از نماز و نماز جماعت نیز  توجه کرد. حجت الاسلام حمید عظیمی در ادامه سخنان خود از اهل قلم و متخصصین این حوزه خواست که در راستای تعالی فرهنگ نماز در این اجلس شرکت کنند. مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی به پیام رهبر معظم انقلاب در نوزدهمین اجلس سراسری نماز اشاره کرد و گفت: متاسفانه هیچ یک از توصیه های رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله خامنه ای در نوزدهمین اجلاس سراسری نماز آن چنان که باید و شاید اجرا نشد و همگان باید بدانیم که توصیه های امام خامنه ای(ره) باید بدون چون و چرا اجرایی گردد. کمبود امام جماعت در مدارس احساس می شود عظیمی در بخش دیگری از سخنان خود از کمبود امام جماعت در مدارس خبر داد  و اظهار داشت: اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با توجه به امکانات خود قادر است تنها امام جماعت تعدادی از مدارس را تامین کند.

وی با تاکید بر لزوم توجه به امر نماز در ادارات اظهار داشت: اگر ادارات و سازمان ها توجیه شوند که از وقت اداری باید بیست دقیقه را به اقامه نماز جماعت اختصاص دهند بیش از پیش می توان در جهت ارتقاء و تعالی فرهنگ نماز در ادارات و سازمان ها امیدوار بود. مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در ادامه به ماجرای ترک مصاحبه خبری توسط امام راحل(ره) در نوفل لوشاتو اشاره کرد و ابراز داشت: توجه به اقامه نماز در اول وقت نیز باید مورد توجه همگان قرار گیرد. آموزه های  مربوط به نماز باید در کتب درسی و پایان نامه های دانشجویان مورد توجه قرار گیرد حجت الاسلام عظیمی همچنین در ادامه سخنان خود گفت:  آموزه های مربوط به نماز باید در کتب درسی و پایان نامه های دانشجویان مورد توجه قرار گیرد. وی در خاتمه سخنان خود از برگزاری برخی کلاس ها همچون کلاس های موسیقی و رقص در برخی مهدکودک ها به شدت انتقاد کرد. ---------------------------------------------- گزارش از: سید مرتضی مرتضوی








۱۳۹۳/۷/۲۴ - ۱۷:۲۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن