تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداى عزوجل به موسى وحى كرد: اى موسى در هيچ حالى مرا فراموش نكن و به ثروت زياد شاد نش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819240353




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رهبر حزب جمهوری خواه خلق ترکیه: دولت آنکارا از داعش حمایت می کند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رهبر حزب جمهوری خواه خلق ترکیه: دولت آنکارا از داعش حمایت می کند آنکارا- "کمال قلچداراوغلو" رهبر حزب مخالف "جمهوریخواه خلق" ترکیه گفت: دولت آنکارا از داعش حمایت می کند.


به گزارش ایرنا از آنکارا ؛ وی در برنامه تلویزیونی موسوم به "منطقه بی طرف" در شبکه تلویزیونی "سی.ان.ان.ترک" این مطلب را عنوان کرد.
قلچداراوغلو گفت: دولت ترکیه شاید به طور مستقیم از داعش حمایت نمی کند، ولی به طور غیرمستقیم از داعش حمایت می کند و قدرت یابی داعش در خاورمیانه به ضرر کل منطقه است.
وی با تاکید بر لزوم حمایت ترکیه از حفظ تمامیت ارضی سوریه گفت: در لایحه پیشنهادی دولت آنکارا در مورد مداخله نظامی در عراق و سوریه که چند هفته پیش تصویب شد، بر حفظ تمامیت ارضی عراق تاکید شده ولی سخنی از لزوم حفظ تمامیت ارضی سوریه نشده است.
قلچدار اوغلو با انتقاد از سیاست خارجی دولت آنکارا گفت: داعش اماکن مقدس را بمباران می کند و به صراحت می گوید که کعبه را بمباران خواهیم کرد و بعد از آن نیز سخن از تخریب اماکن مقدس در استانبول به میان می آورد ولی دولت ترکیه هیچ واکنشی به این اقدامات نشان نمی دهد.
وی در زمینه سیاست ترکیه درقبال سوریه با تاکید بر اینکه حزب جمهوریخواه خلق با تمامی نظامهای اختناق و فشار مخالف است، گفت: دولت آنکارا اهمیت سوریه در منطقه را درک نکرده است. در تدوین سیاست های ترکیه در مورد سوریه می باید دیدگاه های بازیگران بین المللی همانند آمریکا و روسیه و بازیگران منطقه ای همانند ایران نیز مدنظر قرار گرفته شود.
وی گفت: سخنان مسوولین دولت آنکارا در مورد لزوم برکناری "بشار اسد" جایی در صحنه واقعی سیاست ندارد، هیچ کشور غربی نمی گوید که "بشار اسد" باید برود، زیرا آنان منطبق با سیاست عملی و نه خیالی حرکت می کنند. اگر قرار است "بشار اسد" برود این مساله را مردم سوریه تصمیم گیری خواهند کرد، نه دیگران.
وی گفت: ترکیه برای حل مساله سوریه در سالهای گذشته می بایست کنفرانس" صلح در خاورمیانه " را تشکیل می داد و پیشنهادی نیز در این زمینه از سوی حزب جمهوریخواه خلق ارایه شده بود، ولی دولت آنکارا به جای این مساله، آموزش نظامی مخالفین سوری را عهده دار شد و با همراهی قطر تامین مالی و تسلیحاتی آنان را انجام داد.
قلچدار اوغلو گفت: هیچ دولت بزرگی در سیاست خارجی برپایه احساسات نمی تواند حرکت کند، دولت سوریه درحال حاضر دارای نماینده در سازمان ملل است بدان معنا که دولت فعلی سوریه نماینده رسمی کشور سوریه است و جهان نیز این را قبول دارد.
وی با طرح این سوال که ترکیه برای چه در سوریه مداخله می کند؟ گفت: ترکیه با کامیون های خود برای مخالفین سوری سلاح حمل می کرد و این مساله در گزارش های دادستان ها قید شده است، رانندگان این تریلی ها نیز در اعترافات خود خطاب به دادستان می گویند که این سلاح ها را از فرودگاه "اسن بوغا" در آنکارا تحویل گرفته و به سوریه حمل می کردند، ولی دولت آنکارا برای مطلع نشدن مردم ترکیه از این مساله دسترسی به این گزارش ها و انتشار آنها را ممنوع اعلام کرده است.
قلچدار اوغلو گفت: منطقه خاورمیانه درحال حاضر به دریای خون تبدیل شده است، دولت آنکارا به علت بیان واقعیات مرا خائن می خواند، ولی گفتن واقعیات خیانت به وطن نیست، بلکه خیانت به وطن سیاست هایی است که موجب ورود 1.5میلیون سوری به ترکیه می شود.
وی در مورد آموزش مخالفین به اصطلاح میانه روی سوری در ترکیه و تسلیح آنان که گفته می شود مورد توافق ترکیه و آمریکا قرار گرفته، این سوال که اگر این گروه ها بعد از آموزش و تسلیح به داعش ملحق شوند چه باید کرد؟ را طرح کرد و افزود: بهای مداخله نظامی آمریکا در عراق و افغانستان را درحال حاضر تمامی خاورمیانه پرداخت می کند. داعش در نتیجه سیاست های مداخله جویانه آمریکا در منطقه خاورمیانه، زائیده شده است.
وی افزود: آمریکا روزی منطقه را ترک خواهد کرد، ولی ترکیه مجبور به همزیستی با همسایگانش است و در تدوین سیاست هایش می باید این مساله را از نظر دور ندارد.
قلچدار اوغلو گفت: مبارزه با داعش می باید از سوی جهان اسلام و با تکیه بر اسلام انجام گیرد، زیرا اقدامات داعش جایی در اسلام ندارد و اسلام ادعایی داعش ارتباطی با اسلام ندارد. عربستان، ایران، قطر و ترکیه می باید بطور مشترک با داعش مبارزه کنند.
حزب "جمهوریخواه خلق" به رهبری" کمال قلچدار اوغلو" بزرگترین حزب سیاسی مخالف دولت ترکیه است.
خاورم**2012**1144**1392


24/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 116]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن