تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوانات...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805601619




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پرواز آبادان - شارجه افتتاح شد/آبادان جزو محدوده طرح آسمان باز است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > جنوب > خوزستان گزارش خبری؛
پرواز آبادان - شارجه افتتاح شد/آبادان جزو محدوده طرح آسمان باز است
آبادان- خبرگزاری مهر: در مراسمی با حضور برخی از مسئولان اولین پرواز آبادان - شارجه امارات از سوی شرکت هواپیمایی العربیه انجام شد.



به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل زمانی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح پرواز آبادان - شارجه در آبادان اظهار کرد: این اولین پرواز خارجی به فرودگاه بین المللی آبادان از بندر شارجه کشور امارات متحده عربی است که به وسیله شرکت هواپیمایی العربیه انجام شد.

وی بیان کرد: شرکت هواپیمایی العربیه، جزو شرکتهای ارزان قیمت و با کیفیت مناسب است و همچنین امیدواریم این پروازها افزایش یاید.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند ادامه داد: برای اینکه پروازهای خارجی انجام شود باید فرودگاه بین المللی آبادان ساماندهی شود که به زودی سالن جدید برای پروازهای خارجی ساخته خواهد شد.

زمانی تاکید کرد: فرودگاه بین المللی آبادان به عنوان یکی از مراکز منطقه ای برای پروازهای خاورمیانه خدمات رسانی خواهد کرد.

وی افزود: در حال انجام مذاکراتی هستیم که فرودگاه بین المللی آبادان به هاب منطقه تبدیل شود و پروازهای خارجی بتوانند در آن تردد کنند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند در خصوص اینکه آیا برنامه ای را برای پروازهای اروپایی در دستور کار دارید؟ تصریح کرد: وقتی به مرکز خدمات منطقه تبدیل شویم امیدوارم که از شرکتهای اروپایی نیز استفاده کنیم.

آبادان جزو محدوده طرح آسمان باز است

عبدالله کعبی قائم مقام و عضو هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد اروند نیز در این مراسم اظهار کرد: زمینه ها را برای امنیت پرواز و گذرنامه و همچنین امکاناتی که پروازهای خارجی برای تردد در آبادان نیاز دارند را فراهم کرده‌ایم.

وی در همین خصوص افزود: برای افزایش پرواز هیچ مشکلی نداریم و این موضوع جزو برنامه های سازمان منطقه آزاد اروند است که تاکنون نیز تجهیزات موردنیاز برای تحرک پرواز خریداری شده است.

قائم مقام سازمان منطقه آزاد اروند ادامه داد: تجهیزاتی در نظر گرفته شده است که پروازها با دید کمتر از هزار متر نیز بتوانند پرواز کنند. این اتفاق برای اولین بار است که بعد از جنگ تحمیلی رخ می‌دهد.

کعبی افزود: برای طرح تغرب، با کشور عراق قراردادی بسته شده که بر این اساس، پروازها در مدار 32 درجه می‌توانند دور بزنند و پرواز خود را انجام دهند.

وی در خصوص اینکه آیا طرح آسمان باز شامل آبادان می شود، تاکید کرد: یکی از خطوط این طرح، شهر آبادان است زیرا این شهر یکی از مناطق مهم استراتژیک در کشور است. شهر آبادان به عنوان یک منطقه ترانزیتی در کشور مشغول فعالیت است.

عضو هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد اروند تصریح کرد: امکاناتی که تاکنون برای فرودگاه بین المللی آبادان فراهم نشده است به زودی فراهم می شود.

پایانه فرودگاه بین المللی آبادان ساماندهی می شود

محمدرضا رضایی، مدیر فرودگاه بین‌المللی آبادان نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مدت چهار سال بود که پیگیر این پرواز بودیم که با تلاشهای مسئولان سازمان منطقه آزاد اروند و نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی این امر محقق شد.

وی بیان کرد: شرکت هواپیمایی العربیه هفته ای سه پرواز در روزهای دوشنبه، چهارشنبه و جمعه دارد.

مدیر فرودگاه بین المللی آبادان تصریح کرد: سالن پرواز که در سال 90 برای پروازهای خارجی آماده شد برای هواپیمای فوکر 100 طراحی شده که کوچک است و گنجایش پرواز آبادان - شارجه که 168 نفر است را ندارد. فضای پایانه یک فضای قدیمی است که باید نوسازی شود.

رضایی تاکید کرد: مدیر فرودگاه های کشوری اعلام کرده است که یک سازه پیش ساخته با ابعاد پنج هزار متر در فرودگاه مهرآباد است که طی روزهای آینده به آبادان منتقل می شود.

وی افزود: مشکل اصلی فعلی، گذرنامه مسافران است که باید برای ورود و خروج آنها به صورت صحیح برنامه ریزی شود.

مدیر فرودگاه بین المللی آبادان عنوان کرد: به علت ساماندهی این فرودگاه، در نظر داشتیم که پرواز آبادان - شارجه را ظرف مدت دو ماه آینده برقرار کنیم که شارجه با این موضوع موافقت نکرد.

رضایی با اشاره به عملکرد فرودگاه بین المللی آبادان، ابراز امیدواری کرد: هفته گذشته فرودگاه آبادان از نظر ایمنی رتبه اول را در بین فرودگاه های کشور کسب کرد که جای خرسندی است.

سیستم‌های فرودگاه بین المللی آبادان باید به فیبر نوری متصل شود

حسین کهیایی، فرمانده نیروی انتظامی آبادان اظهار کرد: این حرکت خوب است و مزایای آن در آینده مشخص می شود.

وی بیان کرد: یکی از عواملی که در حال حاضر باعث می شود تردد مسافران با تاخیر انجام شود موضوع گذرنامه است که در این خصوص باید اقدامات لازم صورت گیرد.

فرمانده نیروی انتظامی آبادان تصریح کرد: سیستم‌های فرودگاه آبادان باید به فیبر نوری متصل شود.

 افزایش پروازهای العربیه در آینده نزدیک

محسن مسیبی، مدیرعامل شرکت هواپیمایی العربیه در ایران نیز در این مراسم اظهار کرد: مهمترین هدف پرواز آبادان - شارجه رشد این منطقه است.

وی بیان کرد: بعد از گذشت 30 سال و عدم حضور شرکتهای هواپیمایی خارجی در این منطقه، درصدد هستیم تا پروازهای خارجی در آبادان احیا شود.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی العربیه در ایران افزود: با توجه به منطقه آزاد شدن شهرهای آبادان و خرمشهر تلاش خود را برای مردم این شهرها خواهیم کرد.

مسیبی در خصوص استفاده از آسمان کشور عراق تصریح کرد: در صورتی که هوا نامساعد باشد شرکتهای هواپیمایی می توانند از آسمان عراق استفاده کنند ولی از لحاظ امنیتی مشکلی نیست.

وی با اشاره به افزایش پروازهای شرکت العربیه در آینده عنوان کرد: چنانچه استقبال قابل توجه باشد، به طور حتم ظرفیت پرواز را افزایش می دهیم و حتی اگر استقبال چندانی صورت نگیرد پرواز آبادان - شارجه لغو نخواهد شد.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی العربیه در ایران عنوان کرد: در دو هفته ای که فرصت فروش بلیط را در شهر آبادان داشتیم فروش بیش از 70 درصدی حاصل شد که بسیار قابل توجه است. خوشبختانه مردم شهرهای آبادان و خرمشهر به جای پرواز از شهر اهواز از فرودگاه بین‌المللی آبادان حرکت می کنند.

مسیبی اضافه کرد: از برخی شرکتهای صنعتی در آبادان برای استفاده از پرواز العربیه درخواستهایی به صورت شفاهی شده است.

وی با اشاره به برنامه های آینده العربیه برای سایر نقاط کشور بیان کرد: برای دیگر مناطق ایران، دو ایستگاه در نظر گرفته شده است ولی برنامه مهم ما حفظ پرواز این شرکت در شهر آبادان است.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی العربیه در ایران تاکید کرد: در حال حاضر که پرواز شهر آبادان را آغاز کرده ایم نمی توانیم آن را تعطیل کنیم البته سابقه تعطیلی برخی شرکتهای هواپیمایی دیگر در این منطقه بوده است ولی حتی چنانچه شهر اهواز درخواست کند که این پرواز را به آن شهر منتقل کنیم ابدا این اقدام را نخواهیم کرد.

مسیبی در همین خصوص افزود: اگر اهواز بخواهد برای آن مجوز می گیریم ولی پرواز آبادان لغو نمی شود




۱۳۹۳/۷/۲۳ - ۱۷:۰۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن