تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه كارهاى خود را به خدا بسپارد همواره از آسايش و خير و بركت در زندگى برخوردار اس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798606687




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سرفه، تب شبانه، خلط همراه با خونریزی و کاهش وزن نشانه بیماری سل است


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: سرفه، تب شبانه، خلط همراه با خونریزی و کاهش وزن نشانه بیماری سل است
سل بیماری عفونی و واگیرداری است که با ورود به دستگاه تنفسی بدن فرد مبتلا به شکل سرفه ، تب و عرق شبانه ، خط همراه با خون ریزی و کاهش وزن نمایان می شود.
آفتاب: کارشناس سل شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهارداشت: بیماری سل در بین اقشار مختلف مردم از سال های دور در جهان وجود داشته و در کشور ایران نیز از قدیم طبیبان با آن آشنا بوده و برای مداوای بیماران خود داروهای سنتی و گیاهی تجویز می کردند.


زهرا لطفی با بیان اینکه این بیماری در سال 1993 میلادی از طرف سازمان بهداشت جهانی به عنوان یک فوریت جهانی اعـــــلام شد، افزود: بیماری سل یکی از پر اهمیت ترین بیماریهای عفونی قرن حاضر است که توانائی درگیری کلیه ارگان های بدن را دارد ولی بیشترین آسیب و صدمه به دستگاه تنفسی ریه وارد می شود.


وی تصریح کرد: هم اکنون طبق برآورد اولیه سازمان بهداشت جهانی هرساله بالغ بر هشت میلیون نفر در دنیا به این بیماری مبتلا می شوند و تاکنون یک سوم مردم جهان بدون آنکه احساس کنند به میکروب این بیمــــــــــاری آلوده شده اند.


کارشناس شبکه بهداشت شهرستان ری در مورد علائم بیماری سل بیان داشت: شایعترین علامت بیماری سل سرفه پایدار و طولانی مدت بیش از دوهفته بدون خلط و یا همراه با خلط و گاهی نیزخونی باشد.


وی گفت: علائم مشترک و عمومی این بیمار شامل تب، کاهش وزن، کاهش اشتها، بی حالی، تعریق شبانه، خستگی زود رس و ضعف عمومی تمامی اعضای بدن است.


لطفی افزود: میکروب حامل سل از طریق ذرات بسیار کوچک تنفسی به افراد سالم منتقل شده و این ذرات حاوی میکروب در هوای موجود در هر فضای بسته برای مدت طولانی می توانند به طور معلق باقی بماند و عامل مبتلای دیگران به بیماری شود.


وی گفت: با توجه به اینکه مهمترین علامت بیماری سل سرفه بیش از دوهفته است در صورت مشاهده این علامت با مراجعه سریع به نزدیکترین مرکز بهداشتی درمانی نمونه خلط رایگان ، از شما دریافت خواهد شد.


کارشناس بهداشت شهرستان ری در خصوص راههای درمان بیماری سل اظهارداشت: این بیماری کاملاً قابل درمان است و دوره درمان در حالت عادی به مدت شش ماه می باشد که در 2 مرحله درمان 2 ماهه و چهار ماهه به صورت تجویز دارو ادامه می یابد که اکثرا موارد خطر سرایت بیماری پس از دو هفته از آغاز درمان صحیح از بین می رود.


لطفی افزود: شروع درمان دارویی در کاهش انتقال بیماری بسیار موثر بوده و بعد از دوهفته از شروع درمان بیماری قابل انتقال به سایرین نمی باشد.


این کارشناس بیماری سل تاکید کرد: بیماری سل درمان پذیر است و کلیه خدمات شامل تشخیص ، درمان دارویی و آزمایشات لازم در مراکز بهداشتی و درمانی به صورت رایگان ارایه می شود. 


وی در پاسخ به این سوال که چه افرادی در معرض ابتلا به سل قرار گیرند؟ افزود: افراد جامعه را می توان به دو دسته تقسیم کرد ، یک گروه افرادی که با فرد مسلول نزدیک بوده بیشتر در معرض تماس با میکروب و گرفتن عفونت سل هستند و گروه دیگر افرادی که دچـار عفونت شده اند و شانس بیشتری برای ابتلا به بیماری دارند.


وی ، بیماران مبتلا به سل ریوی واگیر، افرادی که به مدت طولانی در مراکز خاص نگهداری می شوند مانند زندان و آسایشگاه های سالمندان و افراد در پناهگاه ، معتادان به مواد مخدر تزریقی ، مبتلایان به عفونت ایدز و افرادی که در دوسال اخیر مبتلا به عفونت سل شده اند ، را به عنوان عمده ترین افراد در معرض خطر مبتلا به بیماری سل نامید. 


لطفی بهترین راه پیشگیری از ابتلا به بیماری سل را شناسایی و درمان صحیح با نظارت مستقیم بیماران مسلول اسمیر مثبت ، برشمرد.


کارشناس بیماری سل شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری تصریح کرد: در حال حاضر از سوی مراکز بهداشتی و درمانی در سراسر کشور با تزریق واکسن BCG در دوره کودکی از فرم های شدید و کشنده بیماری سل ، مثل منن‍ژیت سلی و سل ، جلوگیری می شود. 






تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن