تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دانايى سرآمد همه خوبى‏ها و نادانى سرآمد همه بدى‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804568941




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیش بینی فارس محقق شد؛ زمین لرزه 6.2 ریشتری قروه به وقوع پیوست/ زلزله‌ای که در مرکز لرزه نگاری به ثبت نرسید+تصاویر


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: پیش بینی فارس محقق شد؛
زمین لرزه 6.2 ریشتری قروه به وقوع پیوست/ زلزله‌ای که در مرکز لرزه نگاری به ثبت نرسید+تصاویر
به مناسبت هفته مقابله با کاهش اثرات بلایای طبیعی ، مانور تخصصی امداد و نجات امروز در حوزه ای به مساحت دو کیلومتر در منطقه سراب کوثر قروه و با شرکت 10 تیم تخصصی امداد و نجات از شهرستان‌های استان برگزار شد.

خبرگزاری فارس: زمین لرزه 6.2 ریشتری قروه به وقوع پیوست/ زلزله‌ای که در مرکز لرزه نگاری به ثبت نرسید+تصاویر



به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، صبح امروز زلزله‌ای به قدرت 6.2 ریشتر، قروه را لرزاند، زلزله‌ای که در مرکز لرزه‌نگاری ایران به ثبت نرسید و شهروندان قروه‌ای نیز آن را احساس نکردند، چرا که این زمین لرزه در مقیاس امواج درونی زمین نبود، بلکه زلزله‌ای فرضی بود تا آمادگی دستگاه‌های خدمات‌رسان و امدادرسان سنجیده شود. زلزله یکی از ده‌ها سوانح طبیعی است که از آغاز آفرینش ذهن آدمی را به خود مشغول کرده و به مانند معمایی، قرن‌ها فکر و اندیشه او را به بازی‌ گرفته است و در این میان کسب آمادگی، برای مقابله با این پدیده طبیعی از ملزومات عصر ماست. کشور ما از جمله کشورهای زلزله‌خیز جهان بوده و روی یکی از دو کمربند بزرگ لرزه‌خیز کره خاکی قرار گرفته است و هر از گاهی زمین‌لرزه‌های بزرگی در آن به وقوع می‌پیوندد که این موضوع ضرورت مدیریت بحران را گوشزد می‌کند. زلزله تنها با تخریب همراه نیست، بلکه این بلای طبیعی در کنار خود انفجار، آتش‌سوزی، آوار و صدها بلای دیگر را به همراه دارد که برای مقابله با هر یک از این نوع بلایا، باید یک تخصص داشت.

مدیریت برای مقابله با بحران مدیرکل مدیریت بحران کردستان،  با بیان اینکه مدیریت بحران برای بهره گیری گسترده از کلیه عوامل موثر در بهینه‌سازی کاهش خسارات ناشی از بحران و مقابله با بحران پدید آمده است، گفت: این مدیریت دارای چهار رکن اصلی است که شامل پیشگیری، آمادگی، واکنش و بازسازی و عادی‌سازی است. داوود کمانگر افزود: سیستم جامعه مدیریت بحران، باید طوری برنامه‌ریزی نماید که منابع موجود را با مخاطرات موازنه کند تا بتواند بحران را کنترل نماید. به گفته این مسئول، جهت مدیریت پیشگیری و مقابله با زلزله عمدتا با دو نوع برنامه‌ریزی، که به صورت درازمدت و موردی است می‌توان با یک بحران طبیعی مقابله نمود. مدیرکل مدیریت بحران کردستان خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی دراز مدت، معمولا جهت پیشگیری تا پیش‌بینی و کم کردن عوارض در هر حادثه صورت می‌گیرد و برنامه‌ریزی موردی معمولا پس از وقوع هر حادثه و بسیار عجولانه و بنا بر شدت حادثه و بر اساس وضعیت‌های پیش‌آمده انجام می‌شود. کمانگر گفت: اساس مواجهه با زلزله یا هر بلای طبیعی دیگری اقداماتی برای قبل و بعد از وقوع آن است که شامل پیشگیری، آمادگی، مقابله و بازسازی است. وی با بیان اینکه از مهمترین مباحث، بحث پیشگیری و آمادگی است، خاطرنشان کرد: مقاوم‌سازی ساختمان‌های مسکونی، توسعه شهرها در نقاط دور از نقطه حادثه خیز، و به‌سازی و نوسازی بافت فرسوده شهری و روستایی از جمله اقداماتی است که در این راستا می‌تواند موثر باشد. مدیرکل مدیریت بحران کردستان شرط آمادگی برای مقابله با بحران‌های احتمالی را با توجه به حادثه‌خیز بودن کشورمان، آموزش افراد برشمرد و گفت: باید آموزش‌ها در سطح کشور ، به گونه ای ترویج یابد که همه مردم همواره آمادگی این را داشته باشند که در برابر بلایا از خود محافظت نمایند.

 امداد و نجاتی تخصصی  هنگام وقوع حادثه، امدادگران جزو اولین گروه‌هایی هستند که به محل می‌رسند و اقدامات اولیه امداد و نجات را آغاز می‌کنند. در مانور تخصصی امروز استان کردستان، 10 تیم امداد و نجات شامل 100 امدادگر، توانایی خود را در یاری رساندن به مصدومین حوادث غیرمترقبه، آزمودند. مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان در گفت‌وگوی اختصاصی با فارس، با بیان اینکه نظم و امنیت از نقاط بارز این مانور بود، گفت: مانور امداد و نجات هوایی، امداد و نجات در کوهستان، امداد و نجات در سیلاب، امداد و نجات در جاده و امداد و آواربرداری و اسکان، مانورهای تخصصی هستند که نیروهای امدادی آن را برگزار کردند. حسن خدابندلو خاطرنشان کرد: تیم‌های تخصصی از همه شهرستان‌های استان انتخاب شده بودند تا زمینه برای فعالیت همه گروه‌های امدادی فراهم باشد. وی نقطه قوت این مانور را عمل هر سازمان و اداره به وظایف محوله برشمرد و افزود: این وظایف در جای خود و به موقع انجام گرفت. تمرینی برای مقابله عملی با بحران مانور تخصصی امداد و نجات استان کردستان ، امسال در مقایسه با سال‌های گذشته ویژگی‌ها و نقاط برجسته‌ای داشت. معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قروه، از انجام این مانور ابراز رضایت کرد و گفت: مهم‌ترین مسئله‌ای که در زمینه برگزاری این مانورها باید در نظر گرفته شود، فرهنگ‌سازی، اطلاع‌رسانی و تعامل سازنده با رسانه‌ها است. امیر قادری، با اشاره به حادثه‌خیز بودن کردستان، تصریح کرد: تمرین و تکرار مانور برای مقابله با حوادث غیرمترقبه، یکی از اهدافی است که برای برگزاری آن در همه شهرستان‌های استان دنبال می‌کنیم و امروز در قروه، این مانور به خوبی برگزار شد. وی گفت: ارزیابی به عمل آمده از مانور بسیار خوب بوده است و نیروهای امدادی و خدماتی واکنش مناسبی داشتند که این مهم به همت مدیریت بحران قروه و فرمانداری این شهرستان محقق شده است. معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان نقطه قوت مانور امسال را امداد در کوهستان و سیلاب اعلام کرد و افزود: این دو اقدام، یکی از اقدامات جدید بود که با حمایت و هماهنگی همه ادارات و نهادها و حضور به موقع و مؤثر نیروهای هلال احمر و نیز پشتیبانی نیروهای نظامی و انتظامی حاصل شد. به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان، این مانور تمرینی برای مقابله عملی با بحران است تا نیروهای امدادی در حوادث واقعی بتوانند آموخته‌های خود را عملی کنند.

تقدیر مدیریت بحران قروه از همکاری نهادها فرماندار و مدیر ستاد بحران قروه در پایان این مانور از همه دستگاههای شرکت کننده در مانور تقدیر کرد. محمد شرف بیانی افزود: برگزاری موفق این مانور با همت و تعامل سازنده همه نهادها انجام گرفت.





 زلزله به معنای مرگ نیست شاید اگر در زمان‌های گذشته بودیم، در هنگام بروز سوانح غیرمترقبه، تنها به مرگ می‌اندیشیدیم و پایان راه، اما امروز با فراگیری نکات برجسته مقابله با بحران که همان پیشگیری، آمادگی و واکنش و بازسازی است، می‌توانیم ضمن تحقق شعار «هر ایرانی؛ یک امدادگر» برای سوانح و حوادث هم نیرویی موثر و کارآمد باشیم.  انتهای پیام/79009/س40

93/07/23 - 15:29





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 68]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن